גנבו לו את החפצים בים – אז הוא פיתח מוצר שהכניס מיליוני דולרים

מערכת2 דקות קריאה
גנבו לו חפצים - נעשה יזם
שתף:

אנחנו ממש לא רוצים לשמוע שמישהו קורא לתינוק שלנו "מכוער", ואולי הדוגמה הזו נשמעת לכם קצת קיצונית, אבל ככה מרגישים גם בעלי עסקים כשמישהו אומר שהרעיון שלהם "נורא". כל מי שהתרגל לשיטת החינוך שבה כולם מקבלים גביעים ומדליות בסוף התחרות, כולל זה שהגיע אחרון במרוץ, כנראה יכול להבין במה מדובר. כשאנחנו רגילים לקבל מדליות במקום לקבל ביקורת כשמגיע לנו לקבל אותה, אנחנו מתקשים לקבל אותה גם בהמשך. אלא שלרוב אנחנו פשוט צריכים לזהות הזדמנות, גם אם מדובר במצב הזוי במיוחד כמו במקרה של היזם הבא. הוא למד שדווקא הביקורות שקיבל הן שעזרו לו לפתח מוצר ששווה מיליונים בעקבות רעיון שהגיע ביום שבו רוב האנשים היו בטוחים שהמזל הרע נדבק אליהם.

 

 

המוצר שפותח בעקבות הגניבה בחוף הים

השותפים שהקימו את חברת AquaVault קיבלו את הרעיון בדרך לא מאוד שגרתית. בביקור שגרתי בים, כשנכנסו לרחוץ במים, הציוד שלהם נגנב. בעקבות האירוע הזה הם החליטו לפתח מוצר שיספק מענה פשוט לבעיה הזו. הם רק לא ידעו ממש מאיפה להתחיל או איך לשווק אותו. זה לא עצר אותם, ובתוך זמן לא רב היה בידיהם מוצר מדויק: ארנק (ובהמשך גם תיק) שניתן לנעול סביב מיטת השיזוף בבריכה או בים. פשוט, מדויק ורווחי.

 

"יצאנו לדרך הזו בלי לדעת שום דבר על תהליך הפיתוח," מסביר ג'ונתן קינאס, ממייסדי החברה. "ציפינו לעשות הרבה טעויות בדרך וידענו שלא נתחמק ממוקשים. רק קיווינו שלא יהיה מוקש גדול שאי אפשר יהיה לצאת ממנו. כדי לצמצם סיכונים ביקשנו מ-10 אנשים לתת לנו ביקורת כנה ואמיתית. ביקשנו מהם לתת שתי סיבות למה החזון שלנו ייכשל, ואז התמקדנו בנושאים שהם העלו."

 

 

View this post on Instagram

 

worry free cruising 🛳 ⚓️

A post shared by AquaVault ® (@aquavault) on

 

ההכנה היא סוד ההצלחה

לטענת מייסדי AquaVault, ההכנה היא בעצם מה שחשוב, ואי אפשר להדגיש את המשמעות שלה מספיק. היום, כשהפיתוח הזה כבר הכניס להם מיליונים, הם מספרים מה הם למדו.

 

1 – אין זמן מתאים להתחיל. אתם בטח רוצים לדעת כמה כסף צריך כדי להתחיל, איך בונים אבטיפוס, איך בוחרים עורך דין שילווה את התהליך הזה ומי גורם הייצור האידאלי. הבעיה היא שהשאלות האלה, חשובות ככל שיהיו, רק גורמות לכם לחשוב שעוד לא הגיע הזמן ואתם פשוט לא מוכנים. אלה שאלות משתקות, לפחות עבור רוב האנשים, ולמרות שזה באמת מלחיץ להקים עסק, ותרו על התירוצים ותפסיקו לשכנע את עצמכם להפסיק לחלום. אפשר לצמצם סיכונים, לבחון כל צעד כשיוצאים אליו ולהבין שהכישלונות מגיעים, אבל גם ההצלחות.

 

2 – דחייה שוברת את הלב. לטענת קינאס זה לגמרי נכון "אבל אם אתם מאמינים בחזון שלכם למי אכפת מה אחרים אומרים?" כדי להתגבר על הקושי הוא מציע לכם להתמקד בפרס ולא בביקורות שיחכו לכם בדרך. תמיד יהיה למישהו משהו להגיד, אז תתעלמו מהדחיות ומהשליליות, והתקדמו בשיפור המוצר ובפיתוח. הביקורת היא מחיר שכל יזם צריך לשלם, ובסופו של דבר כדאי להכיר את חוק המספרים הגדולים – ככל שתמשיכו לנסות מתישהו מישהו יזהה את הפוטנציאל שלכם.

 

3 – ותרו על האגו. הנכס שבאמת חשוב ליזם – חוץ מהכישרון והמשמעת העצמית – הוא הדמיון שלו. הרי רק מי שיכול לחלום בגדול ינסה להגשים את החלום הזה. הבעיה מתחילה כשהאגו מצטרף למסע הזה, ולכן קינאס ממליץ להשאיר אותו מאחור ולצאת בלעדיו. "כולם חושבים שהם גאונים ומי שחושב אחרת מהם כנראה סובל מלקות אינטלקטואלית כלשהיא," הוא אומר ומוסיף שזו בדיוק האמונה שמובילה אנשים לפשיטות רגל. חברת AquaVault, לעומת זאת, הוקמה תוך למידה מהלקוחות, והתהליך הזה הוביל למוצר שונה מזה שאליו כיוונו היזמים. אם המוצר הראשון היה AquaVault, הרי שהפיתוח FlexSafe הפך למוצר הדגל למרות שאף לא אחד מהמייסדים ציפה לזה. בזכות הוויתור על האגו, לטענתו של קינאס לפחות, החברה זינקה מ-87 אלף דולר הכנסות ביום הראשון – למיליונים היום.

 

 

View this post on Instagram

 

Surfs up 🏄🏼 🔑

A post shared by AquaVault ® (@aquavault) on

 

לנצח כנגד כל הסיכויים

קינאס מאמין שהקלישאה הזו לגמרי נכונה: "אם תלכו בעקבות התשוקה שלכם, נגד כל הסיכויים, ותצרו לעצמכם עסק מצליח, תקבלו תגמול שמילים ממש לא יכולות לתאר. רק אל תשכחו מה הוביל להצלחה הזו מלכתחילה, המשיכו ללמוד מאנשים שיודעים יותר מכם, והקיפו את עצמכם באנשים שלא מפחדים לאתגר אתכם."

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme