לא תצליחו לנחש באילו חברות שואלים את השאלות ההזויות האלה בראיונות עבודה

שני ודאוקר1 דקות קריאה
ראיונות עבודה משונים
שתף:

ראיון עבודה הוא מעמד מלחיץ ומרגש כאחד. אף פעם אי אפשר לדעת באמת מה עומד לקרות בו, גם אם מגיעים עם ביטחון עצמי גבוה במיוחד ואחרי שיחות עידוד עצמיות רבות. אפשר לנחש על מה ישאל המראיין, אפשר להכין בראש תשובות חשובות ומהותיות ואפשר לעשות משחק תפקידים עם חבר, מכר או אפילו להתכונן באופן מקצועי לקראת הריאיון. מה שאף פעם אי אפשר לחזות הוא שאלות מוזרות שתישאלנה, כאלה שלא בהכרח תהיינה קשורות לתפקיד שעל הפרק. אם זה לא מספיק – מיד תגלו שלא רק השאלות מוזרות, אלא מה שיותר מפליא הוא הגילוי אודות החברות שבהן השאלות נשאלו.

 

לפני שניגש לשאלות עצמן אפשר וכדאי לזקוף את עצם שאילת השאלות לזכות אותם גופי ענק. גוגל, פייסבוק, אמזון ועוד. מדובר בחברות או תאגידים שלא רק שנחשבים למובילים בעולם – אלא שאלה שמובילים את העולם. מכאן, שאף בעל תפקיד לא ייוותר על המועמדים המצטיינים, המבריקים ואלה בעלי המחשבה היצירתית ביותר, ללא קשר לתפקיד שאותו הוא מנסה לאייש. יחד עם זאת, על מנת שלא תיבהלו לקראת הריאיון שלכם כדאי שתדעו שגוגל בוודאות וייתכן שבעקבותיה חברות נוספות חדלו עם הזמן לשאול שאלות שכאלה בראיונות העבודה כך שאין לדעת – אולי באמת הסיכויים שלכם לקבלה גבוהים יותר כעת?

 

נתונים 25 סוסים ו- 5 מסלולי רכיבה. כמה מרוצים צריכים להתקיים על מנת לקבוע מי חמשת הסוסים המובילים והמהירים ביותר?

ראיונות עבודה הזויים

המשרה: מנתח מערכות עסקיות בגוגל

 

בידך כמות אין סופית של מים ושני מכלים – האחד בנפח 3 ליטר והאחר בנפח של 5 ליטר. איך תחת התנאים האלה תמדוד כמות מדויקת של 4 ליטר?

ראיונות עבודה הזויים

המשרה: מהנדס פיתוח תוכנה באמזון

 

 

שלושה חברים, שלכל אחד שכר בגובה שונה צריכים לחשב את השכר הממוצע של שלושתם בלי שכל אחד יחשוף את השכר המדויק שלו עצמו. איך יעשו זאת?

ראיונות עבודה הזויים

המשרה: פיתוח תוכנה בחברת בלומברג

 

אתה משתתף בשעשועון. יש שלוש דלתות ומאחורי אחת מהן יש פרס. מאחורי שתי הדלתות האחרון יש פחמים. המנחה יודע מאחורי איזו דלת נמצא הפרס. אחרי שבחרת את דלת מס' 1 המנחה פותח את דלת מס' 3 מסתבר שיש מאחוריה פחמים. יש לך אפשרות להישאר עם הבחירה המקורית שלך או להחליף לדלת מס' 2. מה הבחירה שלך?

ראיונות עבודה הזויים

המשרה: מנהל מערכות במיקרוסופט

 

 

כמה מדידות על גבי המאזניים דרושות על מנת לקבוע את מי מבין שמונה כדורים שוקל הכי הרבה? וכמה מדידות צריך לבצע אם מדובר ב- 28 כדורים?

ראיונות עבודה הזויים

המשרה: מהנדס תוכנה בסיסקו

 

בעודך על המטוס בדרך לסיאטל אתה רוצה לדעת אם צריך להביא מטריה. אתה מתקשר לשלושה חברים אקראיים שגרים בעיר כדי לשאול אותם אם יורד גשם. לכל אחד מהם יש סיכוי של 2/3 להגיד את האמת ו-1/3 סיכוי שהם משקרים. כולם אומרים שכן, יורד גשם. מה הסבירות שבאמת יורד גשם בסיאטל?

ראיונות עבודה הזויים

המשרה: מנתח נתונים בפייסבוק

 

ספרו לי בדיחה

שאלות הזויות

המשרה: מנהל השקעות ב-J.P. Morgan

 

אם היית צריך לוותר על אחת מ-50 המדינות בארה"ב, על איזו מהן היית מוותר?

שאלות של ראיונות עבודה משונים

המשרה: מנהל פרויקטים זוטר בחברת HealthStream

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme