יש מספיק סיבות טובות לעודד את בני הנוער לצאת לעבוד

אביה פרי2 דקות קריאה
האם אתם בעד עבודות נוער?
שתף:

במשפחות רבות עולה הדילמה הזאת בכל מני זוויות ותהיות. לפעמים הילד מבקש לעבוד במהלך החופש הגדול כדי לחסוך כסף למטרות מסוימות כמו רישיון או טיול ובחלק מהמקרים בני הנוער כבר מחזיקים בגילאי תיכון עבודה קבועה באחוזי משרה כאלה ואחרים. האם יש ערך בעבודה גם כשאין הכרח כלכלי או שעדיף לתת לילדים להיות ילדים לכמה שיותר זמן?

 

עבודה בגיל צעיר – עוד רגל תומכת במצפן החיים

צעירים רבים מגיעים לגיל 22-23 וניצבים בפני השאלה "מה אני רוצה להיות כשאני אהיה גדול" בלי כמעט כיוון. הסיבה לכך היא שעד כה החיים הלכו בשביל די סטנדרטי, זהו השביל בו סיימו ללמוד בתיכון, התגייסו לצבא, השתחררו, טסו, ועכשיו הם 'צריכים' ללמוד. אבל מה לומדים? אז נכון שהעבודה שיבחרו כבני נוער לא תחרוץ את גורלם בנושא הזה (וטוב שכך, כנראה) אבל היא בהחלט תיתן קריאת כיוון נוסף על תחביבים, חוגים, ותחומי עניין שככל שיהיו מפותחים יותר – יחשפו את הילד למגוון תחומים ויהפכו אותו למעוצב יותר ומוכן יותר לקבלת ההחלטות הזו. במצב דומה עומדים הצעירים כאשר הם ניגשים לראשונה בחייהם לעבודה בגילאי 20+ וקורות החיים שלהם ריקים מתוכן. גם עבודת נוער או התנדבות משמעותית תוכל להראות לבעל העסק את היתרון או את מוסר העבודה שלבטח יש לכם.

 

הבנה של כסף – בשנים האחרונות מתעצמת ההבנה של הורים כי אחד מהכלים שיש ללמד את הילדים בעולם המתחדש ומתפתח היא הבנה של כספים. חלק מהם פונים לכך באמצעות ניהול דמי כיס, חלק מההורים אפילו מקצים סכום מסוים להתנסות בשוק ההון עבור הילדים. גם עבודה בגיל צעיר (במינון הסביר המאפשר התמקדות בדברים נוספים) תלמד את העקרונות האלה בצורה מעשית – על כוחו של חיסכון, מה ערכו של כסף ועל תגמול של השקעה.

 

עבודות נוער או בילויים?
לתת להם לעבוד או שיתמקדו בלימודים ובבילויים?

 

"יהיה לו את כל החיים לעבוד"

התנגדות צפויה של חלק מאוכלוסיית ההורים היא הרצון לשמר את הילד ב"בועה" לכמה שיותר זמן, בין היתר – שלא יצטרך לעבוד/ לדאוג מכסף ושיוכל להתמקד רק בלימודים בתיכון. איש באמונתו יחיה, אך גם למי שלא רוצה לחשוף את הילד (לכל הדברים שככל שיטיב להבין בהם בגיל צעיר יותר יחייכו אליו המשך החיים) – ניתן לשלב התנדבויות בתחומי עניין שיפתחו את קו המחשבה, יעניקו משמעות, פרופורציה וכן סיפוק מעשייה וערך לזמן.

 

עבודות שהצעירים יכולים להרוויח בהן מעבר לכסף

חפשו עבודות נוער עם ערך מוסף, על אף שהעבודה כשלעצמה מביאה עמה ערך.

בני הנוער לא צריכים לעבור בוול סטריט כדי לקבל ערך, אבל הנה שלושה עקרונות שחשוב להבהיר לפני חיפוש או תחילת עבודה לבן הנוער:

  1. ההבנה כי מדובר במאמץ 'משני' שלהם בחיים כרגע וכי הכסף הוא לאו דווקא העניין
  2. עדיפות לעבודה שולית ככל שתהיה בתחום שמעניין אותם ויכול להוסיף ערך מקצועי – גם בהתנדבות.
  3. עבודות שמתאימות לנוער: על ההורים האחריות המלאה ויש חברות רבות שישמחו לנצל את בני הנוער ולא לספק להם את התנאים החוקיים. למדו אותם איך לבדוק זאת וודאו זאת גם בעצמכם.

 

עבודות נוער וזכויות
אל תשכחו ללמד את בני ובנות הנוער מה הזכויות שלהם

 

עבודות נוער שיכולות לתת ערך מוסף:

  1. עבודה במכירות – עבודה כאיש מכירות היא עבודה שקל באופן יחסי לגייס אליה נערים ונערות, וכן היא מפתחת כישורים חשובים לעולם החדש כמו יכולת שכנוע, משא ומתן, כריזמה ותקשורת עם אנשים.
  2. דוג ווקר/בייביסיטר – עבודות שלגיטימי לבן הנוער למצוא בהן עבודה, מפתחות חוש אחריות, מסירות, עמידה בזמנים וסובלנות.
  3. שימוש בכישורים אינטרנטיים – בני הדור הצעיר שולטים במדיות החברתיות, עודדו אותם לתחזק עמוד עסק בפייסבוק ובאינסטגרם עבור בעל עסק מקומי או לעסוק בתחום שמעניין אותם וניתן ללמוד כמו עיצוב.
  4. כתיבה לאתרי בני נוער – הרשתות מלאות באתרים לצעירים שכותבים בהם, איך לא – אנשים צעירים. אם הצעיר/ה שלכם אוהב את השפה הכתובה, שבו איתו לכתוב קורות חיים ושתיים – שלוש דוגמאות כתיבה.

 

חווית עבודה חיובית

הקפידו לשוחח על המשמעויות של העבודה באיזון ללימודים (ותצפו שלא יקשיבו לכם) וכן על הערך המוסף מסביב שאינו כסף אלא נסיון בגיל צעיר, מוסר עבודה, העשרה, פיתוח אחריות וכלים בעבודה עם כסף, תלוש ותנאים סוציאלים. התייחסו אל העבודה כחוויית למידה חיובית שניתן להפסיק בכל זמן.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme