מה עשירים לא קונים אבל העניים מוכנים להיכנס לחובות כדי להשיג?

שני ודאוקר2 דקות קריאה
על מה אתם מוכנים להיכנס לחובות?
שתף:

אין צורך להסביר את הפער הקיים בין אורח החיים של אלה שנחשבים עשירים לאלה שלא. יש את האנשים שהשפע מצוי בכיסם ובחשבון הבנק שלהם, שיכולים להרשות לעצמם קנייה של מוצרים או שירותים ללא מחשבה יתרה ולעומתם יש את אלה שלא מצליחים להחזיק את הראש מעל המים, נאבקים בחובות וכל סכום כסף, קטן כגדול שיוציאו או ירצו להוציא – יעבור מסכת ארוכה של לבטים, חישובים ומחשבות. יחד עם זאת, מסתבר לאחרונה שיש שוני מהותי בין ההתנהגות הצרכנית – כספית של העשירים והעניים והשינוי הזה מעניין למדי. מיד נראה, שמחשבות אינטואיטיביות שקיימות אצל רובנו בנוגע להתנהגות של העשירים, דווקא, אינה נכונה ואילו אלה שנחשבים לעניים מחקים אותה – ומסבים לעצמם לא מעט נזק כשהם מוכנים להיכנס לחובות.

 

 

קניות אימפולסיביות

לא. אנשים עשירים לא קונים מה שבא להם ומתי שבא להם. וורן באפט אמר פעם משפט חכם – "אם אתה קונה דברים שאתה לא צריך, אתה עלול למצוא את עצמך מוכר דברים שאתה כן צריך". אין מי שלא מכיר את ההרגשה המפתה של קניית מוצר מסוים כי היה לידו שלט המודיע על מבצע או הוזלת מחירים. אבל לכולנו גם מוכרת הרגשת החרטה על הוצאת הכסף שאולי לא היינו חייבים להוציא. כאן טמון שורש הבעיה – האימפולסיביות וחוסר היכולת לדחוק סיפוקים. הפתרון המעשי והפשוט – לא יוצאים לקניות או לטיולים סביב חנויות ללא רשימה מוגדרת של מה שבאמת צריך לקנות.

 

העשירים לא קונים סתם
העשירים לא קונים מתוך דחף

 

בואו נדבר קצת על נדל"ן

לא צריך לגור בבית גדול או מנקר עיניים. החוכמה היא לקנות נכס למגורים שאפשר לעמוד בתשלומים עליו ולא יביא את המשפחה כולה לכדי פשיטת רגל. דווקא אלה שהממון זמין להם נוטים לבצע סקרי שוק ולבחור את הנכסים הזולים, אלה שעם הזמן הערך שלהם יעלה וישביח את עצמו. לעומתם – אלה ששורדים אך בקושי – ירצו למצוא לעצמם סמל סטטוס, ייחנקו בשל תשלומי משכנתא או שכירות גבוהים ואיכות החיים שלהם תהיה נמוכה ומלאת דאגות.

 

קונים ביגוד והנעלה בזול – בלי להיכנס לחובות

מתי בפעם האחרונה ראיתם תמונה רשמית (או לא רשמית) של ביל גייטס או משפיען אחר כשהוא לבוש בחליפה מחויטת המשדרת יוקרה ומחיר גבוה? נכון. רק באירועים מתוקשרים ומיוחדים שדורשים את קוד הלבוש הזה. זמרים, ידוענים, אנשי מלוכה משלל מדינות וספורטאים לובשים בגדים פשוטים, יומיומיים ורגילים והם קונים אותם בדיוק באותן הרשתות כמו רובנו. אין שום צורך ללבוש חולצה יקרה כשהולכים לעבודה או מסתובבים בבית וכשבוחרים בתבונה את פריטי הלבוש וההנעלה – אין לתאר כמה כסף זמין ונזיל יכול להישאר בחשבון הבנק.

 

נעליים יקרות?
לא חייבים לקנות את הנעליים היקרות ביותר

 

להתעכב עם הטכנולוגיה החדישה והאחרונה

אם נבדוק את מכשירי הטלפון הניידים של מבחר ידוענים, משפיענים או כאלה שנמצאים בקדמת השיח הציבורי – נגלה בתדהמה שהם לא מצוידים בדגמים החדישים והאחרונים שיוצרו. למה? כי אין למה למהר. לעומתם, אלה שלא בהכרח סוגרים את החודש – ימהרו לרכוש באלפי שקלים או דולרים את הדגם האחרון, עוד לפני שהוא יושק באופן רשמי. למה בעצם? למה לא להמשיך לעשות שימוש טוב והגון במכשיר הקיים? למה להחליף אם אין בכך באמת צורך?

 

להיכנס לחובות בגלל אייפון
אתם קונים טלפון חדש עם כסף שיש לכם באמת?

 

משלמים חובות בזמן ולא לוקחים הלוואות

לקיחת הלוואות היא הרעה החולה של עולם הצרכנות במגזר הפרטי. שום הלוואה לא באמת יכולה לשפר את איכות החיים של אף אחד, היא לא באמת תסגור את המינוס ואין שום צורך או טעם לעשות את הצעד הזה. מי שקיבל דו"ח לתשלום – טוב יעשה אם ישלם אותו במועד ויימנע מקנסות או ריבית פיגורים. תשלומים שוטפים חשוב לשלם חודש בחודשו ולא לפרוס לתשלומים. הדרך הטובה ביותר לפעול בצורה זו היא להתנהל במזומן בלבד, ללא כרטיסי אשראי בכלל.

 

 

עומדים איתן אל מול תחנוני הילדים

לא חייבים לרפד את חדר הילדים בכל סוגי הצעצועים הקיימים או הטרנדים החולפים. ילדים ייהנו מכל משחק או צעצוע וגם טרנדים חולפים – זה בדיוק מה שהם וכמו שהגיעו בסערה – ככה יחלפו. לעומת זאת, הכסף שיצא כדי לשלם על פריטים או חפצים כאלה ואחרים על מנת לקחת חלק בטרנד – לא יחזור לעולם. דחיית סיפוקים, אורך רוח ולימוד ערך יקר של התנהלות נכונה ונבונה לטווח הארוך!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme