הומלס הקים חברה, הפך למיליונר – ומעסיק רק הומלסים

שני ודאוקר2 דקות קריאה
אחרי שהיה הומלס הוא לא שוכח מאין בה
שתף:

מסתבר שגם בעולם ההייטק, החדשנות וההמצאות המרעננות יש סיפורי סינדרלה. אחרת אי אפשר להסביר את סיפור חייו המרתק של דרו גודאל, בריטי באמצע שנות ה-40 לחייו, שמהרחוב, כלומר מהיותו הומלס שהתגלגל ברחובות וחי מהיד לפה – הוא הפך למיליונר בעל חברה משל עצמו. אם כל זה לא מספיק – גודאל מחזיר מהקארמה שהייתה טובה אליו בחזרה לחברה ומעסיק אך ורק הומלסים על מנת לנסות ככל יכולתו לסייע להם לעשות שינוי מהותי בחיים שלהם ואולי אפילו מהפך דומה לזה שהוא עשה בעצמו. אז איך הכל התחיל ומה בדיוק קרה? נצלול את חייו של גודאל.

 

לפני שהפך הומלס – ההתחלה מבטיחה

בשנות ה-20 לחייו השתתף גודאל בכמה סרטים הוליוודיים מצליחים ומוכרים בקנה מידה בינלאומי. הוא שיחק לצדו של בראד פיט ב"סנאץ'" וכיכב לצד יו גראנט ב"רווק פלוס ילד". למרות הצלחות הסרטים הביקורות על משחקו של גודאל בסרטים דווקא היו שליליות ולא מפרגנות ואט אט הוא הפסיק להיות מוזמן לאודישנים נוספים. כך החלה עבורו תקופת יובש שגבלה אפילו בדיכאון ומכאן הדרך לתחתית הייתה קצרה מאד. מכיוון שבחר שלא לחזור להתגורר בבית הוריו – לא נותר לו אלא להתגורר ברחובות כחסר בית במשך שישה חודשים, שהיו לא פשוטים. בזמן הזה התמודד עם חיפוש מתמיד אחרי אוכל, לינה בארגזי קרטון בלילות הקפואים של לונדון ואירועי אלימות מצד הומלסים נוספים ברחוב.

 

 

הרעיון הקטן שמביא את השינוי

תוך כדי התחמקות מהשוטרים שהיו נטפלים לחסרי הבית באזורי העסקים של הבירה הבריטית, החל גודאל להציע לעוברים והשבים שירות של ניקיון נעליים, זאת על מנת להרוויח עוד כמה גרושים. אלה היו תושבי לונדון שמיהרו לעבודה, ראו בו מטרד, לא עצרו מעולם לשאול אותו לשמו או לשלומו והיו לעיתים אפילו מזמינים את השוטרים בעצמם. אחרי שישה חודשים של דמי כיס זעומים שהצליח להרוויח – הציע לו אחד מהלקוחות הקבועים שלו להציב עמדת ניקיון נעליים בכניסה למשרד שלו, שם תנועת האנשים הייתה מסיבית מאד והיו אלה אנשים שאפשר היה לגבות מהם מחיר גבוה יותר. מפה לשם – הונו גדל אט אט עד כדי שהוא יכול היה לעזוב את החיים ברחוב.

 

 

כשזה מצליח במקום אחד – זה עשוי להצליח בהרבה מקומות נוספים!

ראו אנשי העסקים של לונדון כי טוב והזמינו את גודאל לפתוח עמדה דומה גם בבנייני העסקים והמשרדים שלהם. גודאל החל להעסיק עובדים נוספים אך החליט שיהיו אלה שייכים לאחת מהאוכלוסיות הבאות – חסרי בית כמו שהוא היה, או אנשים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. בתור אחד שהיה שם וחווה את הקשיים של החיים ברחוב – תרם גודאל לא מעט מהכנסת העסק שלו לצדקה, ארגונים ועמותות והפך בזכות כך גם לאיש עסקים מצליח וגם לנדבן מוכר ומבוקש. גודאל ראה ועדיין מתייחס בכובד ראש לתקופת מגוריו כחסר בית, תקופה שבעצם בזכותה הגיע למה שהוא היום. מסיבה זו הוא רוכש כבוד רב למחוסרי הדיור המתגוררים ברחוב ועושה כל שביכולתו על מנת לשנות את גורלם.

 

 

View this post on Instagram

 

Earth day = Slow day = Shoe Shine day. #redwingheritage #huberdshoegrease #sunshineshoeshine #kochsbarberchair

A post shared by Alejandro Salvador Guerena (@alejandroxguerena) on

 

מסקנה – גם במשבר שנראה אבוד, תמיד יש תקווה!

כיום דרו גודאל הוא דמות בריטית מוכרת ומעוררת הערצה והשראה. המהלכים שביצע ודרך ההתנהלות שלו הופכים אותו לדמות חיובית ומודל לחיקוי ועצם העובדה שהוא ממשיך לתת ולהעניק משלו לא פוסחת מעל לתודעתם של אזרחי בריטניה בכלל ולונדון בפרט. גודאל מעיד שהחיים ברחוב היו לו קשים, אך הוא לא ויתר, לא התייאש ולבסוף מצא את הרעיון הזה שגם הוציא אותו מהרחוב וגם בזכותו הוא יכול לסייע לאחרים לעשות שינוי אמיתי בחיים שלהם. כיום, מעבר לעסק המצליח מנסה גודאל לשנות את התדמית של מחוסרי הדיור, מראה את הצד האנושי שלהם ובעצם הפך לשגריר הסברה לנסיבות שמביאות אדם לעבור להתגורר ברחוב, נסיבות שבמקרים רבים לא נבחרו ולא התרחשו מרצון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme