החוקרת שלמדה את ההרגלים של המיליונרים מסבירה מה צריך כדי להצליח

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
הכירו את ההרגלים של המיליונרים
שתף:

על פניו, למיליונרים יש כמה מאפיינים עיקריים. יש להם משמעת עצמית גבוהה, הם ממוקדים במטרה, הם מתמודדים היטב עם אתגרים ובכל הקשור להתמדה קשה מאוד להתחרות בהם.

 

על פי חוקרת בשם שרה סטנלי פאלאו, אחת ממחברי הספר "המיליונר בדלת ליד" (The Millionaire Next Door: Enduring Strategies for Building Wealth), התכונות האלה הן שעוזרות להם להגיע להון המרשים שלהם. יש לה גם בשורה טובה למי שבטוח שפשוט אין לו סיכוי כי הוא לא מצויד בכל התכונות הללו: אלה לא תכונות מולדות, וכולנו יכולים לפתח אותן.

 

 

הצעד הראשון: תבינו מה המצב שלכם

פאלאו מסבירה שכדי לפתח את ההרגלים של המיליונרים אנחנו צריכים להתחיל מבדק בית, ולהבין איפה אנחנו נמצאים היום – אבל באמת. לטענתה, "אם אתם יודעים שאתם נוטים לקבל החלטות באופן אמוציונלי, קודם כל כדאי להיות מודעים לזה ולשאול מתי אתם מקבלים החלטות שבאמת תורמות לאינטרסים שלכם."

 

כשיש לנו מודעות אפשר להתחיל לבנות התנהגויות חדשות סביב אלה הקיימת. כדי להסביר את המשפט המורכב הזה פאלאו משתמשת בדוגמה מתוך הספר "כוחו של ההרגל", כאשר הסופר צ'רלס דהיג מתאר כיצד הוא אוכל עוגיות שוקולד צ'יפס בשעה קבועה מדי יום. יום אחד הוא מבין שהעלה המון במשקל, וברור היטב מה ההרגל שהוביל לזה – ואיזו התנהגות צריך לשנות. באופן דומה ניתן לשנות גם התנהגויות הקשורות להתנהלות הכלכלית שלנו.

 

קודם אנחנו חייבים להכיר בבעיה ובמגבלות שלנו בנושאים כאלה ואחרים. זה אולי לא קל לבדוק את עצמנו ולהודות מה אנחנו עושים היום לא נכון, אבל רק אם נעשה את זה נבין את הבעיה ונדע למצוא את הפתרון.

 

ההרגלים של המיליונרים
אם אתם אוכלים כל יום עוגיות – אפשר להבין איך עליתם במשקל ומה צריך לשנות

 

הצעד השני: מעקב אחר ההתקדמות

אחרי שזיהינו את המגבלות שלנו והחלטנו אילו התנהגויות צריך לשנות, יש עוד דבר שצריך לעשות באופן קבוע: למדוד את ההתקדמות שלנו. לבחינת ההתקדמות ולמדידת הקצב שלנו ביחס ליעדים שהגדרנו יש כמה וכמה יתרונות. מעל לכל זו הדרך להפוך את ההתנהגות לברורה יותר, ובנוסף אנחנו יוצרים לעצמנו מערכת תגמול מידית.

 

כמובן שיש כאן גם נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון, וזו למעשה "סכנה" שצריך להישמר מפניה: בחינה אובססיבית של ההתנהגויות וההרגלים שלנו יכולה לפגוע בכל מה שאנחנו רוצים להשיג. למעשה, החוקרים טוענים שהאובססיה הופכת את בחינת ההתנהגות ליעד המרכזי. כשזה קורה, וכשאנחנו ממוקדים יותר בבחינת הביצועים שלנו במקום בהתנהגות עצמה, אנחנו סוטים מהמסלול. הדגשת ניצחונות קטנים גורמת לנו לפספס את המשמעות האמיתית של התהליך.

 

אז אם אתם ממוקדים מדי במטרה שלכם, להפוך לעשירים כמובן, זו דרך טובה לסטות מהשינוי האמיתי בהתנהגויות – כמו התמדה או דבקות במטרה – בעוד שאלה ההתנהגויות הנדרשות כדי להגיע אל העושר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme