תואר שני במשפטים בארץ או אולי חו"ל?

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

לימוד לתואר ראשון בישראל הפך לתחנה הקבועה לפני פתיחה בקריירה מצליחה מיד אחרי הטיול שלאחר הצבא. נכון לשנת 2019 ל-48% מהאוכלוסיה בישראל יש תואר ראשון לפחות או תעודה מקצועית ממכללה או אוניברסיטה. את התואר השני, חלק מהישראלים מעדיפים ללמוד דווקא מעבר לים. תחום המשפטים הוא אחד מהתחומים המוצעים גם בארה"ב ובאירופה וחלק מהסטודנטים בוחרים בו כמקצוע הראשי שלהם במהלך הלימודים בחו"ל. היכן עדיף ללמוד? נסקור את היתרונות והחסרונות של תואר בחו"ל.

השפה

בישראל השיעורים מועברים בשפה העברית ומוצעים גם לימודי אנגלית למתקשים. בהמשך התואר מאמרים רבים הם בשפה האנגלית, אך ניתן כמובן לרכוש תרגומים בחסות אגודות הסטודנטים. במוסדות לימודים מעבר לים ניתן ללמוד באנגלית או בשפה המקומית (צרפתית, איטלקית, ספרדית ושפות נוספות). אם נתייחס לקושי שבקריאת השפה המשפטית בישראל בעברית, נתקשה לדמיין עד כמה קשה ללמוד בשפה האנגלית. בנוסף אם תרצו לעסוק בתחום זה בישראל תצטרכו ללמוד את השפה המשפטית המקומית בעברית ולתרגל אותה בסיום התואר.

 

שכר הלימוד

במרבית מוסדות הלימוד בחו"ל שכר הלימוד לתואר שני במשפטים יהיה גבוה יותר מהשכר בארץ. עם זאת, נסייג, כי אם יש לכם אזרחות במדינות מסוימות תוכלו לקבל שכר לימוד מסובסד. אך, הדבר יצריך מכם בדרך כלל להתגורר במדינה במשך מספר שנים ולעמוד בתנאי זכאות נוספים. נתון חשוב נוסף בתחום זה הוא היכולת לעבוד בזמן התואר. בחלק מהמדינות לא תורשו לעבוד כסטודנטים אלא אם מוצעת לכם משרה בתוך מוסד הלימודים עצמו. בארה"ב, למשל, בעלי ויזת סטודנט אינם רשאים לעבוד בזמן הלימודים. לכן, ההוצאות הנלוות למגורים עשויות להפוך את הטיול ללא פשוט מבחינה כלכלית.

חופשות בזמן הלימודים

רוצים לצאת לחופשה בחגי תשרי? במדינות אחרות לא ממש מתחשבים בכם. חלק מהמדינות מקבלות את יום כיפור כיום חג ואחרות פועלות רק לפי לוח השנה הכולל את החגים הנוצריים. אם התמזל מזלכם וחנוכה וקריסמס התרחשו במקביל, לפחות תוכלו לחגוג עם המשפחה בחופשת חנוכה.
לכן, חלק מהסטודנטים מדווחים כי הם חשים בדידות עצומה מעבר לים כאשר כל המשפחה והחברים חוגגים והם במעונות מעבר לים לומדים למבחן מסכם בדיני עבודה.

 

הרפתקה נפלאה

לצד החסרונות, אם אתם לומדים תואר שני במשפטים מעבר לים תוכלו ליהנות מאווירה אחרת ומתחושת ההרפתקה. אתם מגלים תרבות חדשה, יוצרים רשת של חברים ומכרים מעבר לים ואולי אפילו תוכלו לעבוד במשרד עורכי דין מוביל אי שם בארה"ב או באחת מבירות אירופה. מצד שני, הגעגועים לחברים בארץ והקשרים עם החברים שלמדו אתכם בשכבה ויכולים לעזור להשתלב במקום עבודה בישראל יקרים מפז.

משתלבים בבתי הספר הטובים בעולם

חולמים על חולצה של קולג' יוקרתי? בלימודים מעבר לים יש לכם אפשרות להשתלב בקולג'ים המובילים ולחזור לארץ עם תעודה בו משולבים ציונים ומוניטין. במקומות אלה גם תוכלו להכיר את החוקים המקומיים ולהשתלב בעבודות הדורשות ידע עם מערכות חוק שונות ומגוונות.

לסיכום, ללימודים מעבר לים יש חסרונות ויתרונות. מומלץ לבחור לפי האופי שלכם, היכולת הכלכלית והתוכניות לעתיד את מקום הלימוד המתאים לכם ביותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme