5 דברים שגורמים לנו למתח וחרדה – ואפשר להתמודד איתם

מערכת2 דקות קריאה
פתרונות למתח וחרדה
שתף:

האמת היא שכרגע, הכול נראה קשה, ובהתאם קשה לנו יותר להתרכז במשימות שעל הפרק. הפתרון, על פניו, נראה דווקא פשוט. כשהכול סביבנו מבולגן, אנחנו צריכים לעשות סדר, בדיוק כמו זה שאנחנו עורכים לקראת האביב: זורקים דברים ישנים, מסדרים את הבית מחדש ומתחילים מחדש. בפועל זה כמובן קשה יותר, וכדי לנסות לעזור הנה כמה נושאים שעשויים לעורר בכם מתח וחרדה – גם אם אתם לא לגמרי מודעים אליהם – וגם דרכים להתמודד עם המצב הזה טוב יותר.

 

1 – האפליקציות שיש לכם על גבי הטלפון

בין אפליקציות פרקטיות לניהול חשבון הבנק או לניווט כשאתם בדרכים, יש עוד כמה יישומים שמצליחים לעורר בכם בעיקר מתח. חלק מהם עושים את זה ללא כוונה, ועצם הנוכחות שלהם על גבי המכשיר מספיקה כדי להסיח את הדעת ולמנוע מכם את היכולת להתרכז בכל מה שחשוב באמת.

הפתרון: זה בדיוק הזמן לעבור על כל האפליקציות שלכם ולקבוע מה באמת נחוץ לכם. מתי בפעם האחרונה השתמשתם באפליקציית הכושר שהורדתם? האם אתם באמת צריכים את היישום שעולה לכם כסף גם בלי שתרגישו? מחיקת אפליקציות היא דרך נהדרת לנקות שטח אחסון, לחסוך בעלויות ולנקות גם את המחשבה מכל הסחות הדעת הללו.

 

ניקוי אפליקציות
אפליקציה שאתם לא משתמשים בה – פשוט צריכה להיעלם

 

2 – המיילים שמצטברים בתיבת המייל

אם גם אתם שייכים לקבוצת האנשים שחולמים על תיבת מייל נקייה לחלוטין, בלי מיילים ועם אפס משימות שמחכות להתייחסות שלכם, אולי יעודד אתכם לדעת שאתם ממש לא לבד. מצד שני, הגיע הזמן להודות בכך שהיעד הזה לא ממש ריאלי, וגם אם תכבשו אותו זה לא בהכרח אומר שניקיתם את רשימת המשימות שלכם. למעשה, זה רק אומר שעשיתם קצת סדר במטלות, וחלק מהן פשוט לא מופיעות בתיבת המייל.

הפתרון: אז במקום להילחץ מחוסר היכולת לאפס את התיבה שלכם או מהקצב האדיר שבו המיילים מצטברים, הגדירו תיקיות נפרדות לכל לקוח, לכל ספק או לכל פונקציה בעסק (כמו שיווק או כספים). כשאתם פותחים מייל חדש החליטו שאתם מגיבים לו מיד ומטפלים בו, או לחלופין – החליטו שאתם מעבירים אותו לתיקייה הייעודית כדי שתוכלו לטפל בו בהמשך, בזמן שיוגדר לטיפול בלקוח, בספק או במערך הכספים שלכם.

 

 

3 – העובדה שאתם פשוט לא זזים מספיק (או בכלל)

אולי סיפרו לכם שפעילות גופנית מפחיתה מתחים, אבל זה לא אומר שאתם מקפידים על שגרת אימונים או על הליכה יומית. אתם מבלים את רוב היום בישיבה או ברביצה מול המסך, ויש סיבה טובה שבגללה אפליקציית האימונים שהזכרנו בסעיף הראשון עומדת לעוף ממכשיר הטלפון: אתם פשוט לא משתמשים בה.

הפתרון: הגדירו לעצמכם תוכנית אימונים ברת השגה, כזו שמשתלבת עם שגרת היומיום שלכם. אל תנסו לרוץ 10 קילומטרים בשבוע הראשון שלו, או להרים משקולות כמו המתאמן המנופח שאתם מכירים מחדר הכושר. במקום, התחילו בהדרגה, מתרגילים פשוטים יחסית וגם עם כמות חזרות נמוכה (למשל שני סטים במקום שלושה). את הקצב ואת רמת הקושי תוכלו להעלות בהמשך, כשתרגישו שהגוף שלכם באמת מוכן לזה. תוכלו למצוא גם סרטוני הדרכה ביוטיוב, וזו דרך מעולה להתחיל.

 

אימון גופני והקשר למתח וחרדה
התחילו בהדרגה ותגלו שהפעילות הגופנית מפחיתה מתח ולחץ

 

4 – הזיכרון שעמוס במידע לא חיוני

אם נדמה את המוח שלכם לטלפון חכם או למחשב, הרי שיש לו קיבולת מסוימת ובשלב מסוים יש פריטים שפשוט נשארים בחוץ. ככל שאתם מעמיסים על המחשב שלכם, הוא גם נעשה איטי הרבה יותר, והיכולת שלו לעבד מידע חדש הופכת למטלה מורכבת. המוח שלכם פועל באופן די דומה.

הפתרון: נהלו כמה רשימות בסיסיות יותר. למשל, כשאתם יוצאים לקניות בסופרמרקט, כדאי שתהיה לכם רשימה קבועה של מוצרים. תוכלו לשתף אותה עם המשפחה דרך תיקייה משותפת או בקבוצת הווטסאפ, והיא יכולה לכלול מוצרי מזון בסיסיים, תכשירי ניקוי ופריטים אחרים שתמיד צריכים להיות בבית. אפשר להכין רשימות דומות גם לצורך אריזה לקראת היציאה לטיול המשפחתי או לכל מטרה אחרת. כך לא תשכחו שום דבר, הידע יהיה תמיד נגיש וזמין, ותעמיסו על המוח הרבה פחות.

 

 

5 – העבודה מהבית פשוט לא נוחה

בין אתם עובדים מהבית באופן קבוע ובין אם ההנחיות של תקופת הקורונה הובילו אתכם עם המחשב למטבח או לפינת האוכל, סביר להניח שיש סביבכם המון הסחות דעת. במשרד כנראה יש לכם קצת פחות מהם, ואתם מצליחים להתרכז הרבה יותר. הסיבה לכך פשוטה: כשהסביבה מיועדת לעבודה ומותאמת לצרכים שלכם, אתם מרוכזים ופרודוקטיביים הרבה יותר, וגם לחוצים ומתוחים הרבה פחות.

הפתרון: בצעו שינויים בבית והגדירו לעצמכם פינת עבודה מסודרת. הפכו אותה לסביבה נעימה ופרודוקטיבית יותר, עם מינימום הסחות דעת. שולחן נוח, כלי הכתיבה שאתם צריכים, תאורה נכונה וכל מה שיעזור לכם להתרכז בעבודה, ולהתרחק ממטלות הבית, מהכביסה ומכל מה שרק יסיח את דעתכם ממה שבאמת ראוי לתשומת הלב שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme