מצמצמים סיכונים: כך תשמרו על הכסף שלכם במשבר הנוכחי

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
שתף:

החודשים האחרונים גרמו לכולנו לשנות הרגלים, בייחוד הרגלים הקשורים לכסף. ישראלים רבים יצאו לחל"ת, אחרים איבדו את מקום העבודה והעצמאיים הפסידו לא מעט כסף (במקרה הטוב). בזמן שהממשלה מתכננת לחלק מענקים, זה הזמן שלנו לשנס מותניים, לצמצם את ההפסדים ולשמור על הכסף שלנו קצת יותר טוב. איך עושים את זה? הנה כמה צעדים חשובים.

 

צמצמו את החוב שלכם באשראי

כשאנחנו מוסרים את פרטי האשראי שלנו אנחנו לא רואים את הכסף יוצא מחשבון הבנק, ולא פעם נדמה לנו שעד למועד החיוב נצליח להסתדר. בפועל, החובות שלנו רק גדלים והנטל נעשה כבד הרבה יותר. אם כן, זה בדיוק הזמן לבחון את מצב האשראי שלכם, לראות מה אפשר לצמצם ובמידת האפשר גם לסגור חובות כדי לצמצם את גובה ההחזר החודשי שלכם. נסו להבין לאן הולך הכסף שלכם, צמצמו תשלומים שאין בהם צורך (כמו מנוי לעיתון שלא קראתם חצי שנה) ובדקו איפה אפשר לחסוך קצת יותר (למשל על ידי החלפת ספק תוכן, סלולר או אינטרנט).

 

התחייבויות בכרטיס האשראי
בדקו את האשראי שלכם ונסו לצמצם התחייבויות

 

אחדו את כל ההלוואות הקיימות שלכם

לאורך השנים לקחתם כמה וכמה הלוואות, האחת לכיסוי התואר האקדמי, האחרת לרכישת רכב ועוד אחת כשעברתם דירה. בינתיים, לא רק שאתם משלמים על חלק מההלוואות ריבית גבוהה מדי, גם ההחזר החודשי שלכם גדול במיוחד, מה שפוגע בתזרים המזומנים שלכם. בתקופה כזו חשוב עוד יותר לצמצם התחייבויות והחזרים חודשיים, ולכן מומלץ לבחון אפשרות לאיחוד הלוואות. שימו לב שההלוואה החדשה צריכה להגיע גם בתנאים נוחים ובריבית נמוכה בהשוואה לזו שאתם משלמים היום, לפחות על חלק מההלוואות.

 

 

יצרו לעצמכם מקור הכנסה נוסף

דרך טובה להתמודד עם ההתחייבויות מצד אחד ועם הירידה בהכנסות מן הצד השני, היא לייצר לעצמכם עוד הכנסה, וזה לא חייב להיות עסק מסובך כפי שאולי נדמה לכם. כאן באתר תמצאו המון רעיונות נהדרים ופשוטים לעשות את זה, בין אם תנצלו את ההזדמנות כדי להקים עסק קטן משלכם, ובין אם אתם מחפשים הכנסה צדדית קטנה שלא תדרוש מחויבות גדולה במיוחד.

 

כסף מהבית
אתם ממילא בבית – לפחות נצלו את הזמן כדי לעשות כסף

 

שימו קצת כסף בצד

אז נכון, ההכנסה אולי ירדה, אבל למרות זאת כדי לנסות ולפנות סכום כסף מסוים שיופנה לתוכנית חיסכון נזילה. התוכנית הזו אמורה להיות זמינה למצבי חירום, כדי שתוכלו להשתמש בה כשתצוץ הוצאה חשובה שלא סובלת דיחוי, כמו טיפול רפואי למשל. בנוסף, חיסכון מהסוג הזה קריטי כדי שתוכלו להבטיח לעצמכם כיסוי להוצאות בסיסיות (כמו דיור ומזון) אם תפסיקו לקבל דמי אבטלה או אם ייעצרו לחלוטין ההכנסות מהעסק.

 

 

הכי חשוב: הכינו את עצמם

אם יש משהו שכולנו צריכים ללמוד בעקבות המשבר הנוכחי, ובוודאי בעקבות המציאות שנכפתה עלינו בחודשים האחרונים, זה שאנחנו פשוט חייבים להתכונן לכל מצב. האמת הפשוטה היא שאנחנו לא יכולים לדעת מה יקרה מחר, איך המציאות הכלכלית תשתנה ואילו אירועים חיצוניים יערערו את המצב שאנחנו מכירים. אז נכון, אי אפשר למנוע סיכונים לחלוטין, אבל אם נתכונן לקראת מצבים מהסוג הזה – באמצעות הטיפים שהזכרנו כאן למשל – נוכל להתמודד איתם בצורה קצת יותר יעילה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme