גם בזמן משבר – איך אפשר לחסוך כסף דווקא עכשיו?

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
איך אפשר לחסוך כסף
שתף:

בין אם אתם מקבלי דמי אבטלה, חווים ירידה בהיקף הפעילות העסקית שלכם או ממשיכים כרגיל כאילו המשבר של השנה האחרונה בכלל לא קשור אליכם, סביר להניח שגם אתם תוהים מדי חודש איפה הכסף. אתם בעיקר מנסים להבין מה אפשר לעשות אחרת ואיך תוכלו לחסוך כמה שיותר, לצמצם את המינוס ואולי אפילו לסגור סכום מכובד בצד, רק למקרה שתזדקקו לו בהמשך. הטיפים שלפניכם יעזרו לכם לעשות את זה נכון, ולחסוך הרבה מאוד כסף.

 

1 – הימנעו מהלוואות, וגם מהמינוס בבנק

על אף שנדמה שהלוואה היא פתרון פשוט ונוח, בוודאי בימים אלה, בפועל מדובר במלכודת שממש לא כדאי ליפול לתוכה. הרי הלוואה היא לא מתנה שלא תצטרכו לשלם, אלא נטל שינגוס בעוגת התקציב ובתזרים המזומנים שלכם כל חודש, למשך שנים. באופן דומה מומלץ להימנע גם מכניסה למינוס, שהרי האוברדרפט הוא הלוואה לכל דבר, ואתם משלמים עליה לא מעט.

 

2 – רכשו מזון רק עם רשימה מוכנה

רובנו מכירים היטב את השיטוט במעברים בסופרמרקט, אליו אנחנו מגיעים כדי לרכוש מוצרי יסוד כמו חלב ולחם, אבל יוצאים עם סל קניות של מאות שקלים בלי לשים לב. עם רשימה מסודרת זה בוודאי יקרה הרבה פחות, והקניות האימפולסיביות יצטמצמו. כך תוכלו להעריך מראש את עלות הסל ולהימנע מהוצאות גבוהות. דרך טובה להימנע מחריגות היא להשאיר בבית את כרטיס האשראי ולהגיע לקופה עם מזומן בלבד, ובסכום הדרוש לכם.

 

קניות בסופר
צאו לסופר עם רשימת קניות – ועם הסכום המדויק שאתם צריכים

 

3 – הכירו את המזווה שלכם

מגש פיצה או סושי מדי פעם הוא פינוק של ממש, אבל אם יש משהו שלמדנו במהלך הסגרים וההגבלות של שנת 2020, זה שאנחנו יכולים למצוא בבית כמה פתרונות יצירתיים למדי. אם כן, נסו לוותר על הזמנת האוכל והכירו קצת יותר לעומק את המזווה שלכם. סביר להניח שתמצאו שם פסטה ואורז שלא הייתם מודעים לקיומם, ועוד שלל חומרי גלם שיכולים לעזור לכם להכין ארוחה נהדרת בזמן קצר, ובלי להוציא עוד כסף.

 

 

4 – אפשר גם בלי חדר כושר

כשחדרי הכושר נסגרו כולנו נאלצנו לאלתר, ומסתבר שזה לגמרי אפשרי. הליכה בפארק ואימוני כושר בבית הם פתרון מצוין לחובבי הכושר, ומעל לכל זהו פתרון חסכוני מאוד. כך אפשר לחסוך מאות שקלים מדי חודש, ואלפי שקלים בכל שנה.

 

חדר הכושר
חיסכון של אלפי שקלים בשנה

 

5 – הכינו לעצמכם תקציב מוגדר

הזכרנו בסעיף השני את הרכישה המוגדרת בסופרמרקט, עם סכום כסף שהוקצה למשימה הזו מראש. באופן דומה אפשר ואף מומלץ לתכנן סעיפים נוספים בתקציב שלכם, מרכישות בגדים והנעלה, דרך בילויים ועד מוצרי טיפוח. כמובן שרצוי לקבוע את התקציב באופן ברור ומדויק בהתאם להכנסות הקיימות ולהוצאות הקבועות שלכם, וכדי לדבוק ביעדים שהצבתם נסו את שיטת המעטפות: הכינו את הסכומים המוגדרים בתקציב שלכם בתוך מעטפות לפי סעיפים, והשתמשו במזומן הזה בלבד לכל אחת מההוצאות הרלוונטיות.

 

 

6 – צרו לעצמכם מקור הכנסה נוסף

בזמן שאתם חוסכים, נסו למצוא דרך נוספת לייצר לעצמכם הכנסה, גם בזמן שאתם בבית. אתם יכולים להציע שירותים בתחום העיסוק שלכם (תכנות, עיצוב או תרגום למשל), או לעשות כסף ממשהו שאתם ממילא אוהבים לעשות, כמו בישולים או כתיבה. חוץ מזה, זה גם זמן נהדר לאתר עוד מקורות פרנסה, להשלים קורס וירטואלי ולהמשיך ליהנות מההכנסה הזו גם כשהמשבר יחלוף. חוץ מזה, יהיה לכם מקור הכנסה מצוין רק למקרה שתזדקקו לו שוב בהמשיך.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme