לא מצליחים לחסוך? 5 פתרונות שיעזרו לכם

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
כך תצליחו לחסוך כסף
שתף:

סיפרו לכם שזה דווקא די פשוט לחסוך כסף, ולא מעט ממנו, אבל בפועל המשימה הזו מתבררת כקשה במיוחד. אתם מצליחים לקצץ בסעיף כזה או אחר בתקציב, אבל רק לזמן מוגבל, ובאופן כללי נדמה שאתם עדיין סוגרים את החודש בלי שינוי בחשבון הבנק או בתוכנית החיסכון שלכם. הטיפים שלפניכם יעזרו לכם לעשות את זה קצת יותר בקלות.

 

 

1 – הגדירו לעצמכם חיסכון אוטומטי

מדי חודש, בערך באותו מועד וסביב כניסתה של המשכורת לחשבון הבנק, מתבצעות גם ההורדות השונות, ובפרט ההלוואות וחיוב כרטיס האשראי. עכשיו הוסיפו למועד הזה עוד הורדה אחת – והגדירו תוכנית חיסכון שתתבצע באופן אוטומטי מדי חודש. תוכלו להתחיל מסכום קטן של 200 או 300 שקלים, ועם הזמן (כשתרגישו מוכנים) תוכלו להגדיל אותו מעט. בין אם מדובר בקרן השתלמות, בקופת גמל או בחיסכון פשוט בבנק כדי שיהיה לכם תקציב מוכן לחופשה הבאה – החיסכון האוטומטי הוא פתרון נהדר. כך אתם מתחילים את החודש אחרי ששילמתם את כל החובות שלכם, קיבלתם את כל הכספים שמגיעים לכם, ושמתם בצד סכום כסף קטן.

 

2 – תנו שמות לתוכניות החיסכון שלכם

אם אתם מתכננים חופשה, רכב חדש, מימון לחתונה של הילדים או חיסכון מכובד שיחכה לכם לטיול הגדול אחרי הפרישה, הגדירו תוכניות חיסכון ייעודיות לכל מטרה – ותנו להן שמות בהתאם. מצד אחד זו דרך טובה לנהל מספר תוכניות חיסכון במקביל ולהפריד בין מטרות ויעדים, ומצד שני תוכלו לעודד את עצמכם להמשיך לחסוך. כשתקבלו בונוס מהבוס או מתנה גדולה ליום ההולדת תוכלו להפקיד את הסכום הזה בתוכנית "החופשה החלומית למלדיביים" או בתוכנית "המכונית החדשה שלי".

 

הגיע הזמן לחסוך
לכל תוכנית יש שם

 

3 – שמרו כסף למצבי חירום

החור הגדול בחשבון הבנק מגיע עם התיקון הבלתי צפוי ברכב, עם טיפול השיניים היקר והחיוני או עם הנזילה שמחייבת טיפול מידי ושיפוץ של חדר האמבטיה. במקום להגיע לרגעים האלה לא-מאוד-מוכנים ולסיים אותם עם עסקת תשלומים שלא נגמרת, נסו להגיע אליהם עם חיסכון שמיועד למצבי חירום בלבד. הפקידו בקופה הזו סכום אחד קבוע ומוגדר (4,000 שקלים לפחות) וכך תהיו ערוכים ומוכנים לכל הפתעה יקרה.

 

 

4 – ביטלתם מנוי? שימו את הכסף בצד

פנו לעצמכם שעה או שעתיים והתחילו לבדוק את חיובי האשראי שלכם. בהזדמנות הזו אתם עשויים לגלות שאתם עדיין מנויים למגזין שאין לכם בו צריך, שאתם משלמים על שירות שלא ניצלתם חודשים ארוכים, או שאתם משלמים מדי בוקר כמה שקלים על ספל הקפה בדרך למשרד, למרות שגם על זה אפשר לוותר. התחילו לקצץ במקומות האלה בדיוק, ואת הכסף העבירו לחיסכון. בכל פעם שאתם מוותרים על הקפה – הכניסו לקופסת החיסכון הביתית שלכם 10 שקלים, ועל כל מנוי שתבטלו – הגדילו מעט את ההפקדה האוטומטית לתוכנית החיסכון שלכם. אולי לא תגדילו את הסכום בחשבון העובר ושב, אבל תגלו שבזבזתם הרבה כסף על דברים שאין לכם בהם צורך אמיתי, ועכשיו הכסף הזה יהיה זמין לדברים אחרים.

 

לחסוך את הכסף של הקפה
ויתרת על הקפה? החיסכון שלך גדל!

 

5 – מה עושים עם הבונוס שהגיע?

בין אם אתם עומדים לקבל העלאה בשכר, בונוס מרשים, מתנה גדולה לכבוד החג או תשלום מלקוח על פרויקט ענק שזה עתה הסתיים, עצרו לרגע לפני שאתם ממהרים לצאת למסע קניות. העלאה של 5% בשכר היא הזדמנות נהדרת להגדיל ב-5% (או לכל הפחות ב-3%) גם את ההפקדה החודשית לתוכנית החיסכון שלכם. מהבונוס שתקבלו אתם בהחלט מוזמנים ליהנות, אבל כדאי להעביר לפחות מחצית מהסכום לקופה כזו או אחרת. כך תיהנו מהכסף מצד אחד, אבל גם תחסכו הרבה יותר.

 

כך, בחמישה צעדים פשוטים ובלי לשנות שום דבר בשגרת החיים שלכם, תוכלו לחסוך הרבה יותר, לצאת לחופשה החלומית ולהיערך גם למצבי חירום.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme