מומחים פיננסיים ממליצים: 9 דרכים חכמות לחסוך כסף בכל יום

יובל פוגל2 דקות קריאה
לחסוך כסף זה דווקא די פשוט - לפי המומחים
שתף:

לבטח כולכם ניסיתם מגוון שיטות מכבידות ומגבילות לחסוך כסף. יחד עם זאת, ישנן דרכים חכמות, יעילות ויצירתיות, בעזרתן תוכלו לשמור בצד כמה "שקלים מצטברים" בכל יום. לדוגמא, ארוחת צהריים במקום העבודה: במקום להביא ארוחה מסודרת, בריאה וזולה יותר מהבית – אתם "אוכלים בחוץ". עכשיו, בואו לרגע נניח כי הקצבתם לעצמכם סכום של 40 ₪ יומיים למטרה זו. במצטבר, תוכלו לחסוך מעל ל-800 ₪ בחודש. סכום יפה, לא כן? יחד עם זאת, סביר להניח שלא הפתענו אתכם בדוגמא זו, אבל בכתבה זו אנו בהחלט הולכים להפתיע, ויותר מפעם אחת, עם מגוון דרכים יצירתיות לחסוך כסף.

 

1 – רכישות אונליין: לאחר שזיהיתם משהו שבא לכם לרכוש – המתינו כ-48 שעות!

כיום קל ופשוט לבצע רכישות אונליין. דבר זה טומן בחובו "מלכודת": הרגל ממכר של קניות מתוך דחף. כריס וויטלור, מנכ"ל בחברה גדולה לחינוך פיננסי בארה"ב, טוען כי "כדי למנוע רכישות דחף, עליכם להמתין כ-48 שעות לאחר זיהוי הפריט בו אתם חושקים. המתנה זו תסייע לכם לבצע הפרדה בין הדחף לרכוש, שמסב לכם תחושת עונג זמנית בלבד, לבין נחיצותה האמיתית של הרכישה. לאחר כ-48 שעות המתנה, אם הנכם באמת צריכים את המוצר – רכשו, ואם לא – ייתכן שכבר תשכחו ממנו, ותשמרו לכם קצת כסף בצד".

 

קניות אונליין עוזרות לחסוך כסף?
כדי לחסוך כסף כדאי לכם להמתין לפני שאתם רוכשים מוצר במבצע שווה אונליין – אולי אתם לא באמת זקוקים לו?

 

2 – PayPal וארנקים דיגיטליים אחרים – נוחיות מסוכנת!

הפייפל שלכם מאוחסן באינטרנט, ומהווה כלי מצויין לביצוע קניות מהירות מתוך דחף. הסרת ארנקים דיגיטליים ואוטומטיים מרשת האינטרנט תוכל לסייע לכם לצמצם את הוצאות האונליין שלכם. זאת, עקב התארכות תהליך הרכישה (אולי תתחרטו עד שתמלאו את כל הפרטים – מי יודע?). חשבו על זה רגע, ברכישות, כמו בכל תחום אחר בחיים – ככל שיש לכם יותר זמן להחליט, להתלבט ולשקול – כך גדל הסיכוי לקבלת החלטה טובה יותר.

 

 

3 – השתמשו בתחבורה ציבורית או פשוט לכו ברגל!

כמה כיף שאפשר מדי פעם ללכת ברגל ולעשות "על הדרך", תרתי משמע, פעילות ספורטיבית? או פשוט לנסוע בתחבורה ציבורית ולחסוך כסף וזמן יקרים מפז? אז נכון, רבים מאיתנו מתעצלים ומעדיפים את נוחיות הרכב הפרטי. זה אכן עשוי להיות מאוד נוח, אבל האם זה חסכוני? נראה שלא. רכבות, אוטובוסים, הליכה ברגל או רכיבה על אופניים הן אלטרנטיבות העשויות לשמור על ארנקכם ובריאותכם גם יחד.

 

לחסוך כסף עם תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית היא דרך טובה לחסוך כסף – וגם לעשות קצת ספורט

 

4 – אפליקציות לתכנון פיננסי

אפליקציות לתכנון פיננסי מהוות כלי מצויין להגדרה ומעקב חודשי אחר ההוצאות שלכם. האפליקציות מאפשרות לכם להתחבר לחשבונותיכם מדי יום, וחלקן אף מתריעות כאשר ישנה חריגה ביחס למה שהגדרתם. לדוגמא, תוכלו להגדיר תקציב לכל קטגוריית הוצאה, וכשאתם בקצב הוצאות גבוה במהלך החודש – תקבלו התראה, ואם תנהגו לפיה – ייתכן ותוכלו לעמוד ביעד החודשי אותו הגדרתם מראש.

 

 

5 – כרטיס האשראי שלכם: פוטנציאל אדיר לחיתוך הוצאות שוטפות

סביר להניח שכרטיס האשראי שלכם מורכב מהוצאות קבועות (כגון הוראת קבע לקופת חולים), ומהוצאות משתנות (כגון ארוחה במסעדה). מומחים פיננסיים ממליצים על בניית טבלה (עדיף ממוחשבת), שתבדוק ותעקוב אחר שש החודשים האחרונים של כרטיס האשראי שלכם. כך, תוכלו למפות אילו מההוצאות הן נחוצות, ואילו מהן ניתנות למניעה בחודשים הבאים.

 

6 – רכישה משותפת – כיף וחסכוני גם יחד

בנות, חשבו כמה כיף זה ללכת יחד עם חברה טובה לקניון ולקנות בגדים במבצע שישתלם לשתיכן. ועכשיו, חשבו שאתן לבד בקניון, ואתן נתקלות במבצע משתלם על שתי חולצות, כשתיכננתן לרכוש רק אחת. אז… לא רק שלא חסכתן – אלא הוצאתן יותר מכפי שתיכננתן בתחילה. זאת ועוד, דעו, כי דבר זה תקף גם על רכישות ברשת: רכישה משותפת של אותו מוצר או מוצרים שונים מאותו המוכר, עשויה לחסוך לכם דמי משלוח (שבמקרים רבים פוגעים בכדאיות הרכישה). רגע, ומה עם קינוח משותף במסעדה? נראה שהבנתם את העניין…

 

7 – בצעו קניות מצומצמות יותר כדי לחסוך כסף

כמה פעמים נאלצתם לזרוק את המלפפונים ואת העגבניות שלכם לפח? סביר להניח שאם זה לא קרה לכם אישית – זה קרה לאחד מחבריכם הקרובים. הפיתרון הוא תכנון ארוחות לימים הקרובים, זה לא ידרוש מכם המון זמן, ויסייע לכם לחסוך עוד כמה "שקלים מצטברים".

 

לחסוך כסף ולקנות נכון
דרך טובה לחסוך כסף היא לקנות רק את מה שאתם צריכים – בלי לזרוק אוכל וכסף לפח

 

8 – נתקו את מכשירי החשמל מהשקע!

כאשר מכשירי חשמל מחוברים לשקע אך כבויים, הם ממשיכים לצרוך אנרגיה שעולה לכם כסף. מה יותר פשוט מלנתק את המפצל אליו מחוברים מספר מכשירים, ולהחזיר אותו לשקע עם שובכם הביתה מהעבודה? ואם זה לא משכנע מספיק, אז דעו כי ראוטר (נתב) דולק בלילה, או סמארטפון בטעינה, פולטים קרינה אלקטרומגנטית העשויה להזיק לכם ולילדיכם. אתם באמת צריכים את זה?!?

9 – התרגלו לעבוד במזומן, ושימו כל יום סכום קטן בצד

הציבו לעצמכם מטרת חיסכון יומית. נניח, אמרו לעצמכם: "בכל יום אשים בקופת חיסכון 20 ₪ במזומן". בדרך זו, תוכלו להישאר בסוף החודש עם קופה של כ-600 ₪, בהם תוכלו להשתמש במידת הצורך. אז… אלו הן תשע רעיונות יצירתיים לחסוך כמה "שקלים מצטברים" מדי יום. בחרו בדרכים הנוחות לכם, והתחילו לחשוב על השלב הבא: איפה להשקיע את מגוון חסכונותיכם בסוף השנה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme