מחקר קובע: כך שומרים על פרודוקטיביות גם בזמן הקורונה

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
פרודוקטיביות בימי קורונה
שתף:

היכולת שלנו לשמור על פרודוקטיביות כשאנחנו עובדים מרחוק, מקיימים פגישות דרך הזום ובאופן כללי מתמרנים בין מטלות מקצועיות למטלות הבית, היא בהחלט מאתגרת. מצד שני, היא גם חשובה יותר מתמיד. אחרי כמעט שנה של עבודה מרחוק טבעי שתרגישו שחיקה מסוימת, וגם המעסיקים מבינים שנדרשות דרכים יצירתיות כדי לאפשר לעובדים להתרענן ולשמור על יעילות לאורך זמן.

 

במחקר שבוצע בארה"ב וסקר נתונים שהתקבלו מ-100,000 צוותים בתעשיות שונות, נמצא שצוותים שבהם המעורבות של העובדים והמנהלים הייתה רבה, ההיעדרויות היו מועטות מאוד וגם רמות השחיקה היו נמוכות. מצד שני החברה הרוויחה יותר, העובדים הרגישו מסופקים וכמובן, יעילים הרבה יותר. הנה שלושה לקחים חשובים שכדאי לקחת מהמחקר הזה.

 

1 – השינוי מתחיל מלמעלה

למרות שמידת המעורבות של העובדים אולי נתפסת לפעמים כמו בעיה השמורה למחלקת משאבי אנוש, האמת היא שהמנכ"ל והמנהלים הבכירים הם אלה שצריכים לתת את תשומת הלב לעובדים שלהם, ולצרכים שלהם. כדי להבטיח פרודוקטיביות לאורך זמן וכדי למנוע שחיקה, מנהלים צריכים להבין איך באמת מרגישים העובדים בכל הרמות. הם צריכים לשמור על קשר עקבי עם העובדים, לשתף אותם בכוונות ובמטרות שלהם, לעודד אותם להגיע לביצועים גבוהים יותר ולהפוך אותם לפעילים הרבה יותר בכל הקשור לתוכנית האסטרטגית של הארגון. תקשורת טובה יותר מעודדת מעורבות מוגברת של העובדים, וכשהעובדים מעורבים יותר במה שקורה בעסק – הם מסורים לעבודה הרבה יותר והיעילות שלהם גבוהה משמעותית.

 

קשר עם העובדים גם מהבית
חשוב שהמנהלים ישמרו על קשר עקבי עם העובדים – גם מהבית

 

2 – יצירת ערוצי תקשורת

הכלל הזה אמנם חשוב תמיד, אבל בתקופה שבה העסק מתנהל מבתיהם של חברי הצוות, ערוצי התקשורת הפתוחים חשובים יותר מאי פעם. ההמלצה המרכזית של המומחים היא לבנות מערך שבו העובדים יכולים לתת פידבק משמעותי למנהלים, לקבל מהם פידבק בחזרה ולנהל את השיח הזה באופן פתוח וישיר לפחות פעם בשבוע. אגב, התקשורת הזו לא חייבת להיות קשורה לעבודה בלבד. למשל, בחברת Canva העולמית מקיימים באופן קבוע ערבי צוות בהם מוקרנים סרטים לכל חברי הצוות (מרחוק, כמובן) ובחברות אחרות הקימו מועדוני קריאה, קבוצות דיון וערבי משחקים.

"אי אפשר לדלג על הפן ה'אנושי' במשאב האנושי," מסביר אחד המומחים. "ארגונים חייבים להשתפר בכל הקשור לאופן שבו הם מתקשרים עם האנשים שלהם."

 

 

3 – אחריותיות (Accountability)

כשהארגון מבין אילו בעיות באמת קיימות בעסק, אפשר להתחיל לתכנן מערך שיבטיח כי השינוי אכן יתרחש. כאן כדאי להכיר את המושג אחריותיות, שמתייחס לאחריות שיש לעובד לא רק כלפי החלק שלו בארגון, אלא גם כלפי הארגון בכלל והמשימות של הצוות כולו. כשלעובדים יש מידת אחריותיות גבוהה יותר, הם מעורבים הרבה יותר והם פועלים למען המטרות של הארגון – והרי זו בדיוק המטרה. "ארגונים שעובדים בצורה כזו הם ארגונים שצומחים באופן עקבי ונכון לאורך זמן," מסבירים המומחים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme