חוזרים לשגרה: 5 שיעורים חשובים שלמדנו על כסף

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
שיעורים חשובים מימי הקורונה
שתף:

בחודשיים האחרונים בילינו את רוב הזמן בבית, עם שכר נמוך (או ללא שכר כלל) ובלי יכולת לצאת לקניות או למסעדות. עכשיו, כשההקלות כבר כאן ואנחנו מתחילים לחזור לשגרה, זה הזמן להסיק מסקנות. בכל זאת היו לנו כמה שיעורים חשובים על כסף בתקופת הקורונה.

 

אפשר לבשל יותר – ולהזמין פחות

שירותי המשלוחים עבדו כרגיל, והם בהחלט שירתו נאמנה את מי שהעדיף להימנע מבישולים מפעם לפעם. מצד שני, כשאנחנו צריכים לדאוג לשלוש ארוחות ביום, אנחנו מגלים לפתע יצירתיות רבה הרבה יותר. מסתבר שהמצרכים במזווה יכולים להפוך לתבשיל, וחוץ מהכנת קפה יש למטבח עוד כמה שימושים. אז נכון, הלכנו קצת יותר לסופרמרקט והוצאנו שם קצת יותר – אבל אם תשוו את העלייה בהוצאות המזון לירידה בהיקף ההזמנות ממסעדות או בעלויות הבילוי בחוץ, סביר להניח שחסכתם לא מעט כסף. עכשיו, כשלמדתם להכין כמה מתכונים שווים, הגיע הזמן להמשיך לבשל, ולחסוך מאות שקלים בחודש על מסעדות, אם לא יותר.

 

אוכל בבית זול יותר
במקום להוציא מאות שקלים על מסעדות – אפשר לאכול בבית ולחסוך הרבה כסף

 

אפשר לבזבז פחות – ולהישאר בחיים

בזמן שהקניונים היו סגורים, כולנו בזבזנו הרבה פחות. נאלצנו לנבור בארון, להגיע לבגדים ששכחנו מאחור, להסתפק במה שיש בבית ולסגור את הארנק. גם עכשיו, כשהחנויות נפתחות, אפשר לשמור על ההישגים האלה. אולי אין צורך לקנות בגדים חדשים מדי חודש, ואולי אפשר למקד את המשאבים שלנו במוצרים חיוניים במיוחד. חוץ מזה, גם החנויות שנפתחו פועלות עדיין עם מגבלות שונות, והתורים בכניסה גורמים לנו לשקול האם אנחנו באמת זקוקים למוצר הזה – או לא.

 

 

חיסכון – לא רק לחופשה

יכול להיות שיש לכם תוכנית חיסכון קטנה, כזו שנפתחה לקראת החופשה המיועדת או לרגל החלפת המכונית. בזמן שהייתם בבית נגסתם בחיסכון הזה כדי להמשיך ולשלם את שכר הדירה או את המשכנתא, כמו גם את התשלומים האחרים, המיסים והאוכל. תוכנית חיסכון נוספת, שמסומנת מראש כתוכנית המיועדת למצבי חירום, היא דרך נהדרת להגיע מוכנים גם להפתעה הבאה. אפשר לקוות שלא ניכנס שוב להסגר, אבל מי יודע מתי נזדקק שוב לכסף כדי לממן טיפול רפואי דחוף או תיקון יקר לרכב, ומתי תירשם שוב ירידה בהכנסות.

 

שיעורים חשובים על כסף
זה הזמן להתחיל לחסוך – ולא רק לחופשה אלא גם למצבי חירום

 

תשלומים מיותרים – אפשר לוותר

כשההכנסה יורדת, וגם כשיש קצת יותר זמן פנוי לעבור על החשבונות שאנחנו משלמים, קל לנו להבחין בכל אותם חיובים מיותרים. המנוי לאפליקציה שלא השתמשנו בה כבר ארבעה חודשים, חבילת הערוצים שאין לנו בה צורך או השירות שניסינו ללא תשלום אבל מעולם לא ביטלנו את המשך החיוב האוטומטי שלו. אם עדיין לא עשיתם את זה, זה הזמן לגלות לאן הכסף באמת נעלם, אילו שירותים אתם לא באמת צריכים, ועל אילו שירותים לא ידעתם ששילמתם וחבל, כי דווקא יכולתם להפיק מהם הרבה יותר. כך תחסכו עשרות ואף מאות שקלים בחודש.

 

 

שיעורים חשובים – על יצירת הכנסה

בזמן שלמדנו לקצץ בהוצאות שלנו, וההנחיות המחמירות עזרו לנו לעשות את זה, יש גם מי שלמד שאפשר לייצר הכנסה גם מהבית. עם גישה לאינטרנט ותוכנת זום אפשר להציע המון שירותים בזמן שהילדים משחקים בחדר הסמוך, ובזמן שאתם עדיין בפיג'מה. עסקים רבים הפכו את השירות שלהם לשירות מקוון, וכך עברנו סדנאות בישול אונליין, נפגשנו עם תזונאית דרך הזום וקיימנו פגישות מקצועיות דרך הטלפון. במקביל גילינו עוד כמה שירותים שאפשר להעניק, גם אם לא עשינו את זה קודם. משירותי אדמיניסטרציה לעסקים קטנים ועד תרגומים מקצועיים, יש שפע של שירותים שיכולים להכניס עוד כמה שקלים בחודש, גם אם אחרי שתחזרו לשגרה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme