5 כללים פיננסיים שפוגעים בבריאות הנפשית – ומותר לך להתעלם מהם

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
כללים פיננסיים שאפשר להתעלם מהם
שתף:

אנחנו עובדים קשה כדי לייצר הכנסה, משתדלים לחסוך וחולמים על היעדים הגדולים שהצבנו לעצמנו. סביר להניח שגם לכם המליצו על כמה פעולות פשוטות שיעזרו לכם לחסוך כסף ולצמצם התחייבויות, אבל האמת היא שהן רק מעוררות מתח, פוגעות בבריאות הנפשית שלכם וממש מותר לכם להימנע מהם.

 

 

1 – כדאי לכם לגור עם שותפים (או שלא)

בעוד אין ספק ששכר הדירה שלכם גוזל נתח משמעותי מאוד מתלוש המשכורת, מגורים עם שותפים יכולים, לפחות על הנייר, לחסוך לכם הרבה כסף בכל חודש. אלא שבפועל מדובר בצעד שעלול להוציא אתכם מדעתכם. תצטרכו לסמן את האוכל שלכם, להתווכח על מטלות הבית, להתמודד עם החברים שלהם ולחיות גם עם הניחוחות שמגיעים מהחדרים שלהם. אז נכון, אם תגורו לבד כנראה תשלמו קצת יותר, אבל לכל הפחות תשמרו על השפיות שלכם, וזה חשוב לא פחות.

אם תבחרו לגור לבד תוכלו לנסות ולצמצם עלויות על ידי בחירה בדירה קצת יותר קטנה או במיקום קצת פחות מרכזי, ולתכנן את התקציב החודשי שלכם קצת אחרת. כך תיהנו מהעצמאות ומהשפיות, בלי להגדיל את החובות שלכם.

 

לגור עם שותפים
שותפים יחסכו לכם כסף אבל יעלו לכם בבריאות

 

2 – כדאי לכם לבטל את המנוי לנטפליקס (אבל למה?)

אם יש למנוי לנטפליקס, לאמזון פריים או לכל שירות סטרימינג אחר, ואולי גם לספוטיפיי, יכול להיות שהמליצו לכם לוותר על התענוג. השאלה האמיתית היא למה לעשות את זה, והשאלה החשובה באמת היא כמה הנאה אתם מקבלים מהמנויים הללו. הרי עבור אנשים רבים, קומדיה טובה בסוף היום היא דרך נהדרת להירגע אחרי יום עבודה מאתגר, וסרטים שמספרים סיפורים גדולים מהחיים מעוררים בהם השראה של ממש. בקיצור, במקום לבטל את שירותי הסטרימינג בדקו אילו שירותים אתם צורכים בהנאה, ואם לא צפיתם בשירות כזה או אחר תקופה ארוכה, עליו בהחלט אפשר לוותר, וגם תמיד אפשר לחזור אליו אם וכאשר תרגישו צורך.

 

3 – כדאי לכם לבשל לגמרי לבד (גם אם אין לכם מושג איך)

בין אם ניחנתם בכישורי בישול ואפייה, ובין אם הידע שלכם במטבח מסתיים בהכנת חביתה, בטח אמרו לכם שאם תלמדו לבשל לעצמכם תחסכו הרבה כסף. משלוחי אוכל נתפסים כמותרות, ואין ספק שלא מדובר בארוחה זולה במיוחד. מצד שני, אם נעמיק ונחשב כמה באמת עולה לנו להכין ארוחה מאפס, הרי שלא מדובר בפעולה פשוטה, מהירה ובהכרח זולה. אנחנו לא מדברים רק על רכישת המצרכים אלא גם על הזמן שיידרש כדי להגיע אל הסופר, לחתוך את הירקות, להכין את המנה, וגם לשטוף את הכלים לאחר מכן. מאחר וזמן שווה כסף, ומאחר ואתם ממילא עובדים קשה במהלך היום, אין שום סיבה לא להתפנק וליהנות מארוחה שמגיעה אליכם הביתה, בלי שתצטרכו להזיע בשבילה. לא כל יום, כמובן.

 

להזמין אוכל הביתה
זה לגמרי בסדר לחסוך זמן ואנרגיה – ולהזמין אוכל הביתה

 

4 – כדאי לכם לעשות הכל בעצמכם (אם אתם יודעים איך)

תחזוקת הבית יכולה להיות משימה מורכבת למדי. אתם צריכים להשלים את הכביסות, לנקות את הבית, לרחוץ את הכלב, לטפח את הגינה וגם לתקן תקלות כאלה ואחרות. לכאורה אלה פעולות שאין שום סיבה לעשות לבד. מצד שני, כמו שכבר הסכמנו, גם הזמן שלכם שווה כסף, ועוד לא אמרנו מילה על הבריאות הנפשית שלכם. אז במקום להשקיע שעות ארוכות בניקיון יסודי של הבית, הזמינו גורם מקצועי שידאג לניקיון בזמן שאתם ממשיכים לעבוד (ולייצר כסף), ובמקום להעביר את כל סוף השבוע בעבודות גינה אין שם סיבה לא להזמין גנן שיעשה את זה במקומכם. רק זכרו להכניס את ההוצאה הזו לתקציב החודשי שלכם, והתנהלו בהתאם.

 

 

5 – כדאי להימנע מרכישת מוצרים לא חיוניים (לא באמת)

נתחיל ונאמר שבהחלט מדובר בסעיף הוצאה שאפשר לקצץ בו, בוודאי כשהמצב הכלכלי לוחץ. מצד שני, זה ממש לא אומר שאתם לא צריכים ליהנות גם מקניות שמיועדות בעיקר לנפש. אתם לא חייבים לקנות את זוג הנעליים היקר ביותר בחנות, וזה לגמרי חלום שאפשר לוותר עליו, אבל אם הגיע הזמן להתחדש יש לא מעט דרכים אחרות לעשות זאת – בלי לרוקן את הכיס. ובכלל, אין שום סיבה לוותר לגמרי על חידוש הקולקציה שלכם מדי פעם, או על חופשה מפנקת. היערכו להוצאות הללו מראש, הגדירו אותן כיעד וחסכו לצורך המטרה שלכם סכום כסף מוגדר מראש. אל תשברו תוכניות חיסכון לטובת מלתחה חדשה, אבל אתם יכולים לקבוע מועד יעד, לחסוך לקראתו וליהנות בראש שקט, גם אם יגידו לכם שמדובר בפינוק שאפשר לוותר עליו.

כלומר, כן, אפשר לוותר על הכל, אבל השאלה החשובה באמת היא – למה לעשות את זה?

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme