מהפכה בשוק המשכנתאות: מגבלת ריבית הפריים הוסרה ובפני בעלי המשכנתאות נפתח חלון הזדמנויות לחיסכון בלתי נתפס בהחזרים החודשיים

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

דווקא עכשיו – הזדמנות להוזלת המשכנתא בעשרות אלפי שקלים! מהפכה בשוק המשכנתאות: מגבלת ריבית הפריים הוסרה ובפני בעלי המשכנתאות נפתח חלון הזדמנויות לחיסכון בלתי נתפס בהחזרים החודשיים.

רוכשי הדירות הלוקחים משכנתא, נדרשים לבחור בין מגוון מסלולים שונים ולנסות לשלב ביניהם, תוך לקיחת "הימור" על הרכב המסלולים האופטימלי, בו גובה הריבית העתידית הצפויה תהיה מינימלית. לבחירת המסלולים ישנה חשיבות רבה, שכן הרכב זה ילווה אותם לעיתים לאורך עשרות שנים, וישליך באופן ישיר על גובה ההחזרים החודשיים ועל סך גובה ההלוואה שתוחזר לאורך התקופה.

 

רפורמת המשכנתאות – הזדמנות חסרת תקדים

אחד המסלולים המוצעים לתמהיל המשכנתא הוא מסלול ריבית הפריים. מסלול זה נחשב למבוקש ולאטרקטיבי ביותר עבור הלווים, שכן ריבית צמודת פריים הינה הנמוכה ביותר מבין כלל המסלולים המוצעים ולפיכך חלק המשכנתא הנלקח במסלול זה מאפשר ללווה ליהנות מהחזר נמוך יחסית עבור סכום ההלוואה. עם זאת, עד כה הגבילו בנק ישראל ומשרד האוצר את מסלול זה למקסימום של 1/3 מהרכב המשכנתא.

כעת, הגיעה המהפכה המיוחלת, כשמגבלה זו עודכנה ל 2/3 מהרכב המשכנתא. כך, יכולים מעתה הלווים ליהנות מתמהיל משכנתא מוזל, העשוי לחסוך לכל בעל משכנתא בין עשרות למאות אלפי שקלים!

 

שינוי המשכנתא בידיים שלכם

רבים מבעלי המשכנתאות טועים לחשוב כי מרגע החתימה על המשכנתא, המסלולים הנבחרים והריביות הקבועות בהם ילוו אותם לאורך כל תקופת ההלוואה וכי הבחירה בהם אינה הפיכה. הנחה זו שגויה, שכן בפני כל לווה עומדת האפשרות לביצוע תהליך הנקרא "מחזור משכנתא".

מחזור משכנתא הינו תהליך עדכון של תנאי משכנתא קיימת, המורכב מהחזר סכום המשכנתא הקיימת (פירעון מוקדם) ונטילת משכנתא חדשה. באמצעות מחזור משכנתא, ניתן לשנות את המסלולים המקוריים שנבחרו בעת לקיחת המשכנתא ולהחליפם במסלולים בעלי ריביות נמוכות יותר, לשם הפחתת התשלומים החודשיים והוזלת הסכום הכולל להחזר.

 

כך, בין אם אתם עומדים בפני לקיחת משכנתא חדשה ובין אם אתם בעלי משכנתא קיימת, עומדת בפניכם כעת הזדמנות חסרת תקדים ליהנות מהחזרים נמוכים לאורך תקופת ההלוואה. לווים חדשים יוכלו ליהנות מתשלומי ריבית נמוכים כבר מראשיתה של תקופת ההלוואה, בעוד בעלי משכנתאות יוכלו לפנות לבנק בבקשה למחזור משכנתא ועדכון גובה ההחזרים במשכנתא הקיימת, על ידי שינוי המסלולים והרחבת חלק המשכנתא צמוד ריבית הפריים.

במידה ואתם בעלי משכנתא שנלקחה בטרם עודכנה הרפורמה המדוברת, ישנה סבירות של מעל ל – 70% שגם אתם תוכלו ליהנות מהוזלה משמעותית במשכנתא, הודות לייעוץ משכנתאות מקיף ומקצועי. עם זאת, יש לזכור כי תהליך מחזור משכנתא כרוך בעמלות ועל כן יש להיעזר ביועצים ובמומחי משכנתאות, על מנת לבחון את עלות ביצועו, אל מול החיסכון הצפוי בעקבות עדכון תנאי המשכנתא וריביות המסלולים החדשים.

שימו לב – בחינת המשכנתא ובדיקת כדאיות עדכונה עשויים לחסוך לכל לווה מאות ואף אלפי שקלים בכל חודש!

לכן, עם חשיפת הרפורמה, אלפי ישראלים כבר החלו לפנות לבנקים, להפחית את החזרי המשכנתא החודשיים ולחסוך סכומי עתק בקלות ובפשטות. ומה אתכם?

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme