אוזניות AirPods של אפל יוצאות למכירה – סקירת המוצר

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

אפל מציעה עכשיו את אוזניות AirPods האלחוטיות שלהן למכירה. בפרסום שלהם הם מציגים אותן כאוזניות ”קסומות”, כאלו שרק צריך לחשוב על זה, והן עובדות בשבילך. אכן כן, אוזניות AirPods מייצגות את חזון הניידות של אפל, שהכריזה עליהן יחד עם ההכרזה של על אייפון 7 בספטמבר האחרון. לדעת אפל בעידן האלחוטי זה נראה קצת מגוחך ומיושן להשתמש בחיבור חוטי של אוזניות.

 

ובכל זאת, מה הם כבר חידשו לנו? הרי גם באייפון הראשון ניתן היה להשתמש באוזניות באמצעות Bluetooth, טכנולוגיות שקיימת כבר שנים לא מעטות. נכון מדובר ברעיון מוכר, אבל רק מי שניסה לחבר אוזנייה כזאת ליותר ממכשיר אחד, או להחליף בין מכשיר למכשיר, יודע כמה זה יכול להיות מתסכל וקשה.

 

לדברי אפל המוצר שלהם מהווה חלופה טובה בהרבה לאוזניות האלחוטיות הקיימות ביום בשוק. וכמו תמיד הם מנסים לקבוע סטנדרט חדש. שלא כמו גאדג’טים אחרים ה AirPods מותאמות לחבור ולנתב בין מכשירי האפל השונים, וכמובן להתחבר באופן אוטומטי לאייפון. בצורתן הן מזכירות את האוזניות הרגילות של אפל, אבל מגיעות בקופסא מיוחדת הנפתחת מלמעלה ולמעשה מהווה קופסת טעינה. החיבור לאייפון נעשה מיד עם פתיחתה של הקופסא.

 

כאשר פותחים את הקופסא מופיעה תמונה שלהם על מסך האייפון עם כפתור שמאיץ בך לחבור אליהם. לחיצה על הכפתור הזה מסיימת את החיבור. אין צורך להכנס להגדרות, אין צורך להכניס PIN, אין צורך להתאים תדרים של Bluetooth תשכחו מזה, מהיר קל וללא כל כאבים. אם יש לך חשבון  iCloud הרי שאפל תתאים אותן לשאר המכשירים, כך שכולם יוכלו להשתמש באוזניות AirPods. אין צורך בתהליך נפרד של חיבור לכל אחד ממכשירי האפל שברשותך. האוזניות יופיעו כאופציה לחיבור בכל אחד מהם. לדוגמא חיברתי את האוזניות לאייפון שלי, ורציתי לעבור ל MAC, כל שעלי לעשות הוא לבחור בהם ב MAC. ואין צורך לנתק אותם מהאייפון קודם.

 

Flickr / Maurizio Pesce
Flickr / Maurizio Pesce

 

אוזניות AirPods חכמות גם בדרכים אחרות.הן מתוכנתות לזהות מתי הן בתוך האוזן,  על ידי שימוש בחיישנים אופטיים ותונעתיים. איך זה עובד? הוצאתן מהאוזן פשוט מתנתקת אותן. אם מקשיבים למוזיקה, אפשר לעצור לשנייה על ידי הוצאת אחת מהן מהאוזן. עם החזרת האוזנייה המוסיקה מתחדשת. אין להן כפתור פיזי, והן מגיבות לטפיחה כפולה על הצד שלהן. וכך בטפיחה כפולה אפשר לענות או לנתק. אפשרות אחרת היא להפעיל את  Siri, זוהי הסייעת החכמה של אפל בטלפון. כך שאם רוצים להגביר את הווליום או להתקשר אפשר לבקש מ Siri לעשות זאת.

 

לכאורה, מוצר מדליק למדי. אבל יש איתו כמה כשלים. בזמן הריצה השמע מקוטע, מזכיר מצב בו הסוללה עומדת לדעוך. גם במשך השיחה לפעמים היו ניתוקים מהטלפון, ואי אפשר היה לשמוע בהן כלום, למרות שהשיחה עדיין המשיכה. לפעמים אפשר להחזיר את השיחה על ידי טפיחה, אבל היו גם פעמים שפשוט צריך לנתק. גם העובדה שאין כפתור לכיוון רמת השמע היא לפעמים בעייתית בשל הצורך לזמן את  Siri בכל פעם שרוצים לכוון רמת השמע בדרגה אחת, מה שהופך למתסכל.

 

גם העובדה שאין כפתור השהייה לשיחה או לשמע, היא מאוד בעייתית כי חייבים לפנות יד להוציא את האוזנייה מהאוזן, במקום פשוט ללחוץ על כפתור.

 

ויש גם בעיה נוספת והיא חיי הסוללה. לפי אפל מדובר בחמש שעות שמיעה או שעתיים שיחה. בטעינה של חמש עשרה דקות לדבריהם אפשר לקבל שלוש שעות של חיי סוללה. ובכן, משתמשים מדווחים כי מדובר בהרבה פחות מזה.יתרה מכך, אי טעינה במשך מספר ימים, מחייבת הטענת הסוללה מחדש. בקיצור מדובר במוצר מגניב אבל עדיין לא מושלם.  

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme