ביטוח נט – כך תפיקו את המרב ממערכת השוואת הביטוחים

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ביטוח נט
שתף:

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון של משרד האוצר פועלת כדי לאסוף, להשוות ולהציג נתונים אודות מוצרי פיננסיים שונים כגון פוליסות ביטוח (ביטוחי חיים, דירה, רכב ובריאות), קרנות פנסיה, קופות גמל ועוד. הנתונים נגישים לכל אחד וכך ניתן לקבל מידע אודות עלויות (עמלות ודמי ניהול), ביצועים (תשואות, הרכב ההשקעות, מדדי סיכון) וכד'. ביטוח נט היא אחת המערכות שמנהלת רשות שוק ההון.

 

מאגרי מידע כגון ביטוח נט, גמל נט ופנסיה נט הוקמו במטרה להקל על אזרחים לקבל החלטות מושכלות תוך שיש בידיהם את מלוא המידע כמו גם דרך יעילה לבחון אפשרויות שונות אלה מול אלה. בזכות ריכוז המידע והפיכתו לזמין בלחיצת כפתור התחרות בין חברות הביטוח (המוכרות פוליסות ביטוח שונות), כמו גם זו בין מוסדות פיננסיים (קופות הגמל והפנסיה) הולכת והופכת עניינית יותר, קשה יותר לשכנע בדרכים שיווקיות גרידא, יש להציע תנאים אטרקטיביים והישגים מוכחים לאורך זמן כדי לזכות במבוטחים ועמיתים חדשים ולשמור על הקיימים (אשר יכולים היום לעבור בקלות למתחרים).

 

ביטוח נט מוקדשת לתחום ביטוח החיים, ביטוח מנהלים ופוליסות חיסכון פיננסיות. במאמר זה תמצאו מידע מועיל אשר יסייע לכם להשתמש במערכת ביעילות ולהפיק ממנה את המרב.

 

איזה מידע אפשר לקבל במערכת ביטוח נט

מערכת ביטוח נט בנויה כדי להציג נתונים אודות תשואות, נכסים, מדדי סיכון ועלויות של מוצרים פיננסיים מתחום ביטוח החיים. מאגר המידע של המערכת כולל נתונים החל משנת 1999.

 

שימשו בביטוח נט מאפשר הפקת דוחות המציגים נתונים של פוליסה מסוימת וניתן לערוך השוואות בין תשואות של פוליסות שונות (בין אם של אותה חברה או פוליסות דומות של חברות אחרות). אפשר למקד את השאילתות לכל תקופת זמן (ובלבד שהיא עולה על שנה אחת) וניתן גם להשוות את ביצועי הפוליסות למדדי שוק כגון ת"א 25, ת"א 100 ומדד אג"ח סחירות ממשלתיות (השוואה בכל ערך שקל לערוך באמצעות ביטוח נט).

 

הפרמטרים הנמדדים

המידע במערכת ביטוח נט מוצג באמצעות ארבע פרמטרים עיקריים ואלו הם- תשואות, דמי ניהול, מדד שארפ ויתרת נכסים. כדי להפיק תועלת אמיתית משימוש במערכת חשוב להבין מה ניתן ללמוד מכל אחד מארבעת פרמטרים אלה.

 

מדד התשואה של ביטוח נט מציג את התשואה הנומינלית ברוטו של הפוליסה הנבחרת ומקבילותיה. זוהי התשואה ללא הפחתת דמי ניהול או קיזוז המדד. ניתן לבחור לקבל נתוני תשואה לשלוש השנים האחרונות, לחמש השנים האחרונות או לתקופה המוגדרת ידנית על ידי מפיק הדוח.

 

מדד דמי הניהול של ביטוח נט מציגים את הסכום שגובה חברת הביטוח כדמי ניהול שנתיים מכל מבוטח בפוליסה שנבחרה ובאלה המקבילות לה. נתון דמי הניהול מתעדכן אחת לשנה קלנדרית ולכן כדי לדעת אם דמי הניהול הנגבים מכם הם נמוכים או גבוהים (ביחס לפוליסות המתחרות) יש לבחון את ממוצעים לתקופה הרלוונטית.

 

מדד שארפ עוסק ברמת הסיכון שרשאית חברת הביטוח ליטול בעת ניהול כספי המבוטחים. ככל שמדד שארפ גבוה יותר רמת הסיכון גבוהה יותר ולכן יש סיכוי להשיג תשואות גבוהות יותר אך מנגד יש לקחת בחשבון אפשרות לספוג הפסדים גדולים יותר.

 

יתרת הנכסים משקפת את הסכום הכולל שמנוהל במסלול הפוליסה שנבחרה ובאלו המתחרות בה. יתרת נכסים גדולה מעידה על יציבות כמו גם על אמון שרוכש הציבור לאמונים על ניהול כפסי המבוטחים.

 

הפקת דוחות

מערכת ביטוח נט מאפשרת הפקת שני סוגי דוחות, כזה המציג נתונים אודות תשואות וכזה המשווה את ביצועי הפוליסות אל מול מדדי שוק.

 

כאשר בוחרים במערכת ביטוח נט דוח תשואות יש להגדיר תקופה, את הפוליסה הנבחרת ופוליסות נוספות שמעוניינים להשוות ביניהן.

 

הנתונים מוצגים בשלוש דרכים שונות המפורטות מטה.

 

מתקבלת תצוגה גרפית של התשואה הנומינלית (ברוטו, ללא הפחתת דמי ניהול או התחשבות במדד המחירים לצרכן) למשך התקופה שהוגדרה (מקובל להציג 12 חודשים חולפים), הגרף של כל פוליסה מוצג בצבע שונה.

 

טבלה ראשונה (מתוך שתיים) מוצגים נתונים מצטברים וממוצעים לתקופה שהוגדרה. לכל פוליסה שורת נתונים נפרדת בטבלה בה מוצגים ערכי תשואה מצטברת לתקופה, תשואה שנתית ממוצעת לשלוש ולחמש השנים האחרונות, מדד שארפ לחמש שנים, דמי ניהול לשנה קלנדרית אחרונה ויתרת הנכסים (נכון לסוף התקופה שהוגדרה בשאילתה).

 

בטבלה השנייה מוצגים נתונים לפי פירוט חודשי לתקפה הנבחרת. נתוני כל פוליסה מוצגים בטבלה נפרדת.

 

דוחות מערכת ביטוח נט מסוג "השוואה למדדי שוק" מתקבלים בצורה של גרף בו מוצגת בצבע אחד התשואה הנומינלית ברוטו של הפוליסה לתקופה הנבחרת ובצבע אחר המדד מולו משווים את התשואה.

 

נתונים אודות תשואה מצטברת לתקופה, תשואה שנתית ממודעת ונכסים לסוף התקופה מוצגים בטבלה מסוג אחד ובטבלה מסוג נוסף מתקבל פירוט חודשי של התקופה שנבחרה, בטור אחד נתוני הפוליסה ובטור אחר המדד מולו משווים.

 

שימוש במערכת ביטוח נט היא ללא ספק דרך מצוינת לבדוק עד כמה מוצלחת פוליסת ביטוח חיים או ביטוח מנהלים מסוימת. ממשק המשתמש יכול היה להיות ידידותי יותר והעיצוב יכול היה להיות נאה יותר אך אלה הם בגדר "מותרות" שאפשר בהחלט להסתדר בלעדיהם. הנתונים שהמערכת מציגה הם אמינים ב100%, נתוני התשואות מבוססים על הדיווחים שמעבירות חברות הביטוח לאגף שוק ההון במשרד האוצר, המדדים הם אלה שמפרסמת הבורסה בתל אביב.

 

ניתן לבקר באתר להשוואת ביטוחים של רשות שוק ההון כאן

 

 

רוצה לקבל בחזרה את הכסף שלך דרך המסלקה?

כבר 28,587 אנשים עשו בדיקה לכספים אבודים במסלקה הפנסיונית

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme