ביטקוין לסוחר המתחיל – איך קונים, והאם באמת יש לזה עתיד?

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
ביטקוין
שתף:

ביטקוין פה וביטקוין שם. בפירסום בעיתונות נקשר שמו של הביטקוין לא אחת לשפע של הונאות וגניבות. ואכן, העובדה שמדובר במטבע חדש, לא מוכר, לא מפוקח הופכת לעיתים את השימוש בו למפוקפק. האומנם?  תתפלאו אבל דווקא אנחנו הישראלים מאמצים את המטבע הזה, שנוצר בנובמבר 2008 על ידי היפני סאטישי נקאמוטו באופן אוהד למדי. 

 

הארנק הוירטואלי האמיתי

השימוש בביטקוין מחייב אותנו להוריד אפליקציה בשם “ארנק”. אפליקציה זו מאפשרת לנו שימוש בכל הפונקציות להפקתן של מפתחות, הפרטי והפומבי. הפומבי הוא כתובת הביטקוין של המשתמש שאליה הוא מקבל ושולח ביטקוין. לכל מפתח פומבי יש מפתח פרטי המתפקד כחתימה אלקטרונית ייחודית, כך שלמעשה שליחה ממפתח פומבי מחייבת חתימה של מפתח פרטי תואם. כאשר אנחנו שולחים ביטקוין אנו למעשה מעדכנים את הרשת שכמות מסויימת שייכת כעת למפתח פומבי אחד. והארנק שלנו מהווה מקום האיחסון של המפתח הפרטי. דרך הארנק אפשר לבצע פעולות שונות כגון בירור יתרה, שליחה ועוד.

 

כורים ולא זהב

הביטקוין הוא אינו תוצר של ממשלה או בנק מרכזי כלשהו. את הייצור שלו “כורים” מחשבים חזקים המשתמשים בקוד פתוח. אלו מחשבים אלוגריתמים מורכבים במשך 24 שעות ביממה, הראשון שמצליח לפתור אותם, מקבל את הזכות להכניס את סדר העסקאות הבא לבלוק מסויים המסודר בתוך שרשרת של  בלוקים. כל מטבע מקבל מספר ייחודי לו, בתוך אותו בלוק.

 

מטבע ביטקוין

 

איפה אפשר לרכוש ביטקוין בארץ

בארץ ישנן מספר חברות חלפנות לביטקוין. אלו פועלות דרך האינטרנט אבל גם דרך כ-150 סניפים שלהן הפרוסים ברחבי הארץ, כך שניתן לפנות אליהן באופן ישיר ולרכוש ביטקוין במזומן. רכישה זו כרוכה בעמלה פחותה. אפשר לבצע רכישה באמצעות העברה בנקאית, שתהיה כרוכה בעמלות ובזמן. עסקה באשראי היא המהירה ביותר, אבל טומנת בחובה יותר עמלות משתי הקודמות.

 

אפשרות אחרת היא לפנות לכספומט ביטקוין. אחד מהם מוצב בשגרירות הביטקוין. הכספומט מאפשר הזנה של מזומנים וקבלת המטבע לארנק שלכם, בתהליך פשוט בן 30 שניות. הכספומט מוגבל ל-10,000 שקלים, ומחייב עמלה בגובה חמישה אחוז. כספומט אחר ממוקם באזור רוטשילד בחברת ביטבוקס. הוא מאפשר למכור ולקנות מטבעות. ההגבלה שלו היא עד 20,000 שקלים. יתרונו הבולט על פני הקודם הוא שניתן באמצעותו ליצור ארנק. העמלה שלו היא ארבע אחוז בלבד.

 

וכמובן, תמיד תוכלו למצוא אדם פרטי דרך האינטרנט או הפייסבוק ממנו תוכלו לרכוש. ההמלצה היא לנקוט משנה זהירות במקרה כזה ולבדוק את המקור מחשש לזיופים ורמייה.

 

האם יש לזה עתיד?

ניתן לומר כי הסימנים בשטח מראים שלביטקוין יש עתיד. בורסות שונות ברחבי העולם החליטו לאפשר למשקיעים ולסוחרים לרכוש ולמכור מכשירים פיננסיים שונים של ביטקוין, ונראה כי מגמה זו תופסת בורסות נוספות. כיום יותר מ- 70 אלף עסקים ברחבי העולם מקבלים אותו כאמצעי תשלום עבור שירותים ומוצרים.  אבל, הסימן הבולט ביותר הוא שבעולם הולכים ונעשים נסיונות חקיקה לגביו. בארץ הוציא משרד האוצר לאחרונה חוזר על כך שעסקאות במטבע ויראטולי ימוסו בשלב זה במס רווחי הון.

 

איך ביטקוין עובד


 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme