פפר – הכירו את שיטת הבנקאות חדשה: בלי עמלות

עומר גלעדי5 דקות קריאה
פפר
שתף:

ביוני 2017 נפתח רשמית בנק פפר, סניף דיגיטלי של בנקאות מסוג חדש לגמרי. מאחורי האפליקציה המתקדמת ושירותי הבנקאות המוצעים ללקוחות תמורת 0% עמלות (קראתם נכון, ללא עמלות), עומד בנק לאומי – מן הגופים הפיננסיים החזקים במדינת ישראל. הכל על בנק פפר החדש, מי יכול לפתוח חשבון ומהם היתרונות והחסרונות בחשבונות הבנק המוצעים על ידי הבנק הראשון בישראל שהוא כולו דיגיטלי – לפניכם.

 

פפר עובד ללא סניפים פיזיים
פפר, הבנק הראשון בישראל שהוא דיגיטלי לחלוטין, ללא סניפים פיזיים, מציע ניהול של חשבון עו"ש ללא עמלות אלא על פעולות חריגות בלבד

 

בנק פפר – מה זה בדיוק ואיך זה שונה ממה שכבר יש לנו?

בנק פפר מנסה למתג את עצמו כנפרד, רעיונית ופונקציונלית, מן היוצר שלו, בנק לאומי. באתר תמצאו ניסוחים המותאמים במיוחד לצעירים, דוגמת "כרטיס אשראי מהמם" וכן הלאה. מיתוג הבנק אכן פונה לצעירים, ועל פי הוראת בנק ישראל רק בעלי חשבון עו"ש בבנק אחר, "רציני" יותר, יכולים כיום לפתוח חשבון עו"ש בפפר. הבנק הוא למעשה אפליקציה. ללא סניפים, ללא טלרים המבצעים פעולות אל מול הלקוח – וגם ללא עמלות אלא על פעולות מיוחדות. 0% עמלה על משיכת כספים אמצעות כרטיס האשראי מכל מכונת כספומט, 0% עמלה על העברות כספים אל ומהחשבון, וכדומה. מסגרת האשראי נקבעת על ידי הבנקאים המציעים שירות בטלפון (24/7, לא כולל שבת), ושירותי הבנקאות המוצעים על ידי סניף הבנק החדש הם בסיסיים, אולם מספקים – והם צפויים להתרחב בזמן הקרוב.

 

פפר - בנק דיגיטלי
פתיחת חשבון בבנק פפר היא פעולה פשוטה יחסית, שתוכלו לבצע דרך המחשב בקלות רבה

 

איך פותחים חשבון?

פתיחת חשבון עו"ש חדש בפפר היא פשוטה ואורכת מספר דקות. כך זה קורה:

 

  1. מורידים את אפליקציית פפר מחנות האפליקציות של גוגל או של אפל
  2. מבקשים להצטרף
  3. מצלמים מסמכים אישיים – תעודת זהות וכרטיס אשראי
  4. מזמינים שיחת וידאו עם בנקאי אשר מתרחשת באופן מיידי, או בזמן אחר אם אתם לא פנויים לשיחה
  5. במהלך השיחה עם הבנקאי, האורכת מספר דקות, בעיקר מזהים אתכם. הבנקאי יאמר לכם לאחר תום תהליך הזיהוי, כי הוא יחזור אליכם בתוך מספר דקות.
  6. לאחר מספר דקות, חוזר אליכם הבנקאי עם רשימת שאלות קצרה נוספת, ומסר החשבון החדש שלכם מתקבל בהודעת סמס. תתחדשו! יש לכם חשבון בבנק פפר

 

מספר ימים לאחר פתיחת החשבון, תגיע אליכם הביתה באמצעות שליח חבילת הצטרפות, ובה כרטיס אשראי חדש, ושני פנקסי צ'קים.

 

מה אפשר לעשות בבנק ומה עוד אי אפשר?

בנק פפר, כאמור, פתח את שעריו לפתיחת חשבון לכלל הציבור רק ביוני השנה, לפני כחודשיים. נכון לכרגע, הבנק מציע חשבונות אישיים בלבד (לא ניתן לפתוח חשבון עו"ש על שם שני בני הזוג, אלא רק חשבון בנק פרטי על שם אדם בודד, למשל אחד מבני הזוג), ואין עדיין מסגרת עסקית לבנק (זה אומר שגם אם יש לכם עסק ואתם מוותרים על מסגרת בנקאית עסקית – לא תוכלו, למשל, להפקיד המחאות על שם העסק בחשבון שלכם). כל זאת ועוד, הבנק אינו ערוך להציע כעת פעולות במט"ח, ניהול תיק השקעות או הלוואות משכנתא.

 

מה כן אפשר לעשות באמצעות הסניף? ניתן להפקיד משכורות והמחאות לפקודת בעל החשבון, להעביר כספים בנוחות ולקבל העברות, להשתמש בכרטיס אשראי ובהמחאות, וכמובן – לנהל את החשבון בצורה המותאמת לכם, עם בנקאים זמינים בצ'ט דרך האפליקציה בכל עת, והחשוב מכל – ללא עמלות, תוך הוזלה ניכרת של התשלומים השנתיים לטובת ניהול חשבון הבנק שלנו.

 

כרטיסי אשראי דרך בנק פפר
בנק פפר יודע כעת להציע חשבונות בנק פרטיים בלבד, ללא פעולות במט"ח אבל עם היכולת לבצע השקעות, לנהל כרטיס אשראי, לקבל ולהעביר כספים

 

פפר פיי – אפליקצייה נוספת המאפשרת העברת כספים מיידית

לצד אפליקציית פפר תמצאו עוד אפליקציה, היא אפליקציית התשלומים של הבנק – פפר פיי (Pepper Pay), הזמינה ללקוחות כל הבנקים ומאפשרת ביצוע תשלומים המנוכים מכרטיס האשראי ויכולים להישלח לכל מי שמופיע בספר הטלפונים שלכם בסמארטפון. באפליקציית פפר פיי תוכלו גם להקים קבוצות תשלום, לדוגמה לאיסוף כסף למתנות החגים עבור הגננת או המורה, וכן הלאה.

 

הבנקאות החדשה של פפר – לפתוח חשבון חדש או לא?

פפר הינו סניף חדשני, שנפתח בהשקעה של מעל 100 מיליוני שקלים והוא כבר מעסיק מעל 150 עובדים. הבנק למעשה פועל כסטארט-אפ כבר שנתיים, ואת מערכות הבנקאות המקוונת שהוא מציע פיתח במשך תקופה ארוכה בשיתוף עם חברת טמנוס השווייצרית. בשל העלות הפחותה בהחזקה חשבון, אנחנו אומרים – למה לא לנסות? ניתן להחזיר חשבון עו"ש מבית פפר לצד חשבון הבנק ה"רגיל" שלכם, ולהפחית באופן מבוקר את הפעולות הבנקאיות בחשבון הבנק ה"ישן", תוך העברת הניהול, ההכנסות וההוצאות באופן מבוקר לבנק. כל הוצאה באשראי, העברת כספים, תשלום או הפקדה שתיעשה מבנק זה לא תעלה לכם עמלות כלל, ולמעשה תחסוך לכם כספים. עם התרחבות הפעילות של הבנק, אשר צפויה להגיע למתן שירותים בהיקף מלא בתוך עד שנתיים – תוכלו להעביר את כל הפעילות הבנקאית שלכם לבנק הדיגיטלי, ולחסוך אלפי שקלים בכל שנה על עמלות בבנקים בחשבון העו"ש ה"מסורתי" שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme