חיסכון לכל ילד – האם הוא מספיק טוב ואילו חלופות קיימות?

מורן בלסר5 דקות קריאה
שתף:

בינואר 2017 נפתחה תכנית חיסכון לכל ילד תושב ישראל, אליה מפקיד המוסד לביטוח לאומי 50 ש"ח מדי חודש. כמעט שלושה מיליון ילדים בישראל הם זכאים להפקדות כספים לחיסכון לכל ילד עבורם, והמדינה צפויה להפקיד בתכניות ה"חיסכון לכל ילד" בישראל כמעט 200 מיליוני שקלים – מידי חודש. מה יוצא מזה עבור הילדים שלנו, והאם אנחנו יכולים לדאוג לכך שהסכום שיחסכו יהיה גבוה יותר? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

חיסכון לכל ילד – מה יוצא מזה, לילדים שלנו?

החל מינואר של שנת 2017, מופקדים לחיסכון על שמו של כל ילד במדינת ישראל 50 ש"ח בחודש מטעם המוסד לביטוח לאומי (חשוב לדעת כי בתחילת התכנית הופקדו גם רטרואקטיבית החל מחודש מאי של שנת 2015, 50 ש"ח לחודש עבור כל ילד על פי תאריך הלידה שלו). את הכספים ניתן לנהל במספר ערוצי חיסכון על פי בחירת ההורים, ביניהם תכניות חיסכון "סולידיות" המוצעות בבנק, או בקופות גמל המוצעות במספר בתי השקעות בישראל. החיסכון בקופות הגמל ברמות סיכון משתנות על פי העדפות החוסכים. אל סכום החיסכון המופקד לקופת החיסכון של הילד, ניתן להוסיף עוד 50 ש"ח שיופקדו היישר מחשבון ההורים אל חיסכון הילד, מה שיכפיל בעצם את חיסכון הילד. בנוסף, יקבל כל ילד מענק חד פעמי ע"ס 500 ש"ח עם הגיעו לגיל 18, ועוד מענק ע"ס 500 ש"ח בגיל 21, אם לא פדה את כספי החיסכון שלו לפני כן.

 

במסגרת תכנית חיסכון לכל ילד - 50 ש"ח בחודש
תכנית חיסכון לכל ילד מאפשרת חיסכון של 50 ש"ח מטעם המוסד לביטוח הלאומי, עם אפשרות להכפיל את דמי החיסכון ולהוסיף הפקדה של 50 ש"ח מחשבון ההורים, במסגרות חיסכון או השקעה שונות

 

למה חיסכון לכל ילד זה פשוט לא מספיק?

היוזמה מטעם המוסד לביטוח לאומי לחיסכון עבור כל ילד הינה יוזמה מבורכת, אבל הנה עוד נתון שחשוב להכיר – בממוצע, כל ילד יקבל מתכנית החיסכון הזו בין 14,000 ש"ח ל – 23,000 ש"ח, ומבחינה נומינלית (בלי לקחת בחשבון רווחים שיצטברו על ניהול טוב של הקופה, בעיקר בקופות גמל בסיכון גבוה, דמי ניהול ועמלות שייגבו בתכנית) מדובר על חיסכון, במקרה של ילד שנולד לאחר תחילת תכנית החיסכון, כספי החיסכון שלו הוכפלו והוא לא פדה את כספי החיסכון עד גיל 21 – 22,600 ש"ח (חשוב לזכור, כי בהשקעות ברמת סיכון גבוהה, ניתן להגיע לסכומים גבוהים מזה משמעותית – אולם השקעה ברמת סיכון גבוהה חושפת את המשקיע גם להפסדים).

 

20,000 ש"ח הם סכום נחמד לקבל בגיל 21, אולם הם לא מספקים – לא עבור שכירת דירה או טיול לחו"ל, ובוודאי לא עבור תחילת החיים, לימודים אקדמיים או רכישת דירה. על כן, מומלץ – על פי מידת האפשר, להקצות עוד סכום חודשי לטובת עתיד הילדים. הנה כמה מן הערוצים המאפשרים חיסכון נוח עבור הילדים לכשיגדלו:

 

  • תכניות חיסכון בבנק – כיום, תניות החיסכון בבנק מציעות אמנם אפיק חיסכון בטוח וסולידי, אולם הרווחים בתכניות החיסכון הללו הם אפסיים, והם בקושי מספיקים לשמור על ערכו של הכסף ביחס לעלייה במדד. עם זאת, פתיחת חשבון חיסכון כזה עבור הילד, והפקדת כספים בחיסכון שלו באופן קבוע או מדי פעם – מאפשרת בכל זאת אפיק חיסכון יעיל והתחלה נוחה יותר של החיים עבורו
  • תיקי השקעות ברמות סיכון משתנות – אם יש לכם סכום חד פעמי שתרצו "לשמור בצד" עבור ילדיכם, תוכלו לפתוח עבורם תיק השקעות מנוהל או לא מנוהל, ולהשקיע במוצרים שונים ברמות סיכון שיתאימו לכם
  • פוליסות ביטוח – תכניות חיסכון (בעלות שם מטעה) בחברות הביטוח, בניהול ובפיקוח מקצועיים וברמות ריבית וסיכון משתנות

 

חיסכון לכל ילד - צעד מבורך
חיסכון לכל ילד היא תכנית חשובה, וכדאי שתתחילו לחסוך מוקדם ככל האפשר

 

חיסכון לכל ילד – התחילו מוקדם ככל האפשר

הילדים שלנו היום, הם המבוגרים של המחר, והם יזדקקו למשאבים על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל שלהם, להביא את האור שלהם אל העולם ולחיות חיים נינוחים. ניתן לפתוח עבורם תכניות חיסכון שונות ולהפקיד לתכניות סכומים נמוכים באופן קבוע או סכומים חד פעמיים כשאפשר. בכל מקרה – החסכונות הללו יאפשרו לילדים שלנו, עתיד מרווח יותר כלכלית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme