11 משפטים שיהרסו כל ראיון עבודה גם אם אתם העובדים המוכשרים ביותר

מערכת5 דקות קריאה
ראיון עבודה יצליח יותר בלי המשפטים האלה
שתף:

יכול להיות שאתם עובדים ממש טובים, אולי גם הרזומה שלכם מעיד עד כמה אתם מקצועיים, וזה באמת לא מפתיע שזומנתם לראיונות רק בזכות הרקע שלכם. אם הבעיה שלכם היא לא בעצם קביעתו של ראיון עבודה מלכתחילה אלא בתשובה שמתקבלת לאחר מכן, אפשר להניח שאתם עושים טעות שאתם כלל לא מודעים אליה. הנה 11 משפטים שאנחנו מאוד מקווים שלא תאמרו לעולם בראיון עבודה, ואם אמרתם אותם בעבר, לפחות תבינו למה קיבלתם תשובה שלילית.

 

1 – מה החברה עושה?

כשאתם מתיישבים בחדר עם מנהל משאבי אנוש ועם הבוס הפוטנציאלי שלכם, הימנעו מהשאלה הזו. גם אם נקבע לכם ראיון עבודה שעה לפני שהגעתם אליו, פנו לעצמכם חמש דקות ברכבת כדי לחפש את החברה בגוגל ולדעת מה היא עושה. כשאתם מגיעים מוכנים – אתם נתפסים הרבה יותר מקצועיים.

 

2 – אתה נשוי? את בהיריון?

שאלות אישיות כל כך הן מחוץ לתחום, ולא מעט אנשים ייעלבו אם תשאלו אותם שאלה אינטימית במסגרת של ראיון עבודה.

 

ראיון עבוד ומראיינת בהיריון
גם אם אין ספק שהיא בהיריון, במסגרת ראיון עבודה ממש אל תשאלו שאלה כל כך אינטימית

 

3 – ראיון עבודה עם צנזורה

מותר לכם לקלל, לכעוס ולהתעצבן. בבית. כשאתם מגיעים לראיון כדאי שתשמרו על שפה נקייה הרבה יותר, בוודאי כשאתם מדברים על אדם שנמצא בחדר (כמו המראיין) או על אנשים שאינם נוכחים (כמו מעסיק לשעבר או פרטנר רומנטי). קללה אחת קטנה בזמן סיפור מצחיק מיוחד היא לגיטימית, אבל אם אתם לא באמת צריכים אותה שם, נסו לוותר עליה.

 

4 – אני רוצה את העבודה שלך

נדמה שלא באמת צריך להסביר מה הבעיה במשפט הזה, אבל רק כדי לא להותיר ספק: כשאתם מכריזים על הכוונה שלכם להחליף את המנהל הפוטנציאלי, אתם מכריזים מלחמה עוד לפני שקיבלתם את המשרה.

 

5 – זו לא הבחירה הראשונה שלי

יכול להיות שאתם מתפשרים וזו לא עבודת החלומות שלכם, אבל אתם יכולים להיות בטוחים שאם תאמרו את המשפט הזה במהלך ראיון עבודה, התשובה השלילית עשויה להגיע עוד לפני שיסתיים. תנו כבוד למראיין שלכם, ולארגון שאותו הוא מייצג.

 

6 – כדאי מאוד שאקבל את העבודה!

גם בתור בדיחה זה משפט שעשוי להישמע רע מאוד ומלחיץ במיוחד, ואפשר רק לקוות שאתם באמת רק צוחקים כשאתם אומרים את זה (לעצמכם).

 

ראיון עבודה ללא איומים
ראיון עבודה תחת איומים או ניסיונות נואשים לעורר רחמים הוא ראיון שנועד לכישלון

 

7 – אם לא אתקבל אין לי מושג מה אעשה

אם המטרה שלכם היא לעורר במראיין שלכם מידה מסוימת של רחמים כדי שיציע לכם את המשרה, תחסכו את זה מעצמכם. אף מראיין שפוי בדעתו לא ייפול במלכודת הזו. להיפך, היא רק עשויה לעודד את התשובה השלילית.

 

8 – אולי נצא לארוחה ו/או החיוך שלך ממש יפה

פלירטוטים בזמן ראיון עבודה הם צעד רע מאוד. למעשה, הסיטואציה הזו עשויה להסתבך מהר ובקלות, והיא יכולה להגיע למקומות שאתם ממש לא רוצים להגיע אליהם.

 

9 – מה המשרה שאתם מציעים לי?

אם הגעתם עד הלום ואתם עדיין לא יודעים לאיזו משרה אתם מתראיינים, לפחות אל תראו למראיין שלכם עד כמה אתם מבולבלים. דרך טובה לגלות את התשובה בלי להישמע מבולבלים היא למצוא את תיאור המשרה שקיבלתם במייל או לשאול על העובד שאותו אתם אמורים להחליף, מה שיעזור להישמע יותר מעורבים במשרה ובארגון, ופחות קלולסים.

 

10 – אני אולי לא האדם הכי מוכשר לתפקיד, אבל….

המשפט הזה יסיים כל ראיון עבודה די בקלות, פשוט משום שאם אתם לא הכי מוכשרים ומתאימים לתפקיד, אתם לא אמורים לשבת על הכיסא הזה ולהשיב לשאלות נוספות. אם מישהו ראה בכם מוכשרים מספיק כדי להגיע לראיון מלכתחילה, לפחות אל תתקנו אותו ותישמעו חסרי ביטחון.

 

ראיון עבודה בלי חוסר ביטחון
חוסר ביטחון מופגן במהלך ריאיון עבודה הוא המתכון הבטוח לקבלת תשובה שלילית

 

11 – שנאתי את הבוס האחרון שלי

גם אם זה ממש נכון והבוס הקודם היה חלאה, יש דברים שעדיף לשמור בבטן או לדבר עליהם בבית, בין ארבעה קירות. במסגרת ראיון עבודה רצוי להישמע קצת יותר חיוביים, ולכן עדיף לחשוב על מה שבכל זאת החזיק אתכם במשרה הקודמת, על משהו שכן תוכלו לציין לטובת הבוס או על מחמאה לארגון הקודם באופן כללי.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme