מסחר בביטקוין – הנתונים המדהימים כנראה כבר מאחורינו

מערכת5 דקות קריאה
אם מסחר בביטקוין יכול לחזור לגדולתו?
שתף:

כשאתם שומעים את צמד המילים הזה, מסחר בביטקוין, אתם בטח זוכרים בערגה את ימי השיא של המטבע הווירטואלי. רק בדצמבר (2017) הוא הגיע לשיא בלתי נתפס, כשכל מטבע נסחר בסכום מופרך של 19,000 דולר. באותה העת נסגרו עסקאות ענק עם 50 מיליארד דולר שעברו שם ברשת כמעט מדי יום. אפשר להגדיר את התקופה הזו כדור הזהב של המסחר במטבעות וירטואליים (או מטבע מבוזר). זה היה גם דור הזהב של מסחר במניות ארביטראז'.

 

מסחר בביטקוין וארביטראז'

מסחר במניות ארביטראז' הוא למעשה מצב שבו בוחר קונה נכס בשוק אחד, במחיר נמוך, ואז מוכר אותו במחיר גבוה יותר בשוק אחר. בתקופה שבה מסחר בביטקוין רשם עלייה משמעותית וטיפס לכיוון רף של 20,000 דולר, המחירים שבהם נסחר בשווקים המרכזיים בארה"ב היו שונים לחלוטין. ההפרש (או הרווח) בן מכירי הקנייה והמכירה היו לא פחות מ-1,000 דולר ב-10 בדצמבר, ובימים אחרים במהלך אותו החדש אפשר היה להרוויח 500 דולר בשיטה הזו.

 

מסחר בביטקוין - נקודת השינוי
מסחר בביטקוין היה אולי אטרקטיבי מאוד בסוף 2017, אבל ב-2018 המגמה השתנתה

 

השינוי שהביאה שנת 2018

כשדצמבר הסתיים הגיעה, כמובן, שנה חדשה. אלא שב-2018 החל עידן חדש, שבו הרווחים הצטמצמו משמעותית, והמסחר הפך לאטרקטיבי הרבה פחות. המצב הזה מעורר את השאלה המתבקשת: האם מסחר בביטקוין יחזור אי פעם לנקודת השיא של דצמבר 17', או שמא המטבע הווירטואלי ימשיך לאבד גובה. על פי גורמים בכירים היציבות של המטבע נמוכה היום יחסית למה שהייתה קודם, מה שרק מקטין את הסיכוי שנראה אותו שוב מזנק לאותם מספרים בלתי נתפסים.

 

היום הרווח אפשרי הוא ככל הנראה 100 דולר – ירידה דרמטית בהשוואה לנתונים הקודמים שציינו. ובכל זאת, מסחר ארביטראז' מספק הזדמנויות שנחשבות לנוחות למדי, לפחות בתחום המטבעות הווירטואליים, תחום שהתשתית שלו עדיין נמצאת בחיתוליה. שני שווקים שונים מציגים הצעות מחיר שונות, כמות המטבעות מוגבלת והפרטים הללו משפיעים על המסחר באופן טבעי. במילים אחרות, אי אפשר לומר שלא נזכה לראות את הביטקוין מטפס שוב כלפי מעלה. מה שנראה די בטוח, לפחות אם מסתמכים על דעותיהם של המומחים בתחום, זה שלא נגיע לנקודות שיא כמו אלו שראינו רק בסוף השנה שעברה.

 

מקור – Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme