כך מארק צוקרברג ופרסיליה צ'אן מנצלים את ההון שלהם

מערכת5 דקות קריאה
כך מארק צוקרברג מבזבז את הכסף
שתף:

כנראה אין צורך להציג את מארק צוקרברג, אבל אם בכל זאת פספסתם את השם הזה אתם לפחות מכירים את המוצר שלו, זה שאחראי להון המשוגע שצבר. מארק בן ה-33 הוא המייסד והמנכ"ל של פייסבוק, והוא שווה קצת פחות מ-70 מיליארד דולר לפי פורבס. האירועים האחרונים, בהם הדלפת המידע דרך פייסבוק והמעורבות הפוליטית של רוסיה בבחירות בארה"ב, אלה הם גם האירועים שנגסו מעט בהון הזה, אבל ירידה של 5 מיליארד דולר בהון של צוקרברג נראית קצת פחות דרמטית.

 

נכון לכתיבת שורות אלה מופעל על מארק צוקרברג לחץ לא קטן להסביר את האירועים האלה ולמצוא דרך להבטיח שאף גורם נוסף לא יוכל לנצל לרעה את המידע שקיבל לידיו. עם זאת, מניית פייסבוק צנחה כמעט מיד בשיעור של 7 אחוזים, ירידה שהשפיעה על 400 מיליון המניות של המנכ"ל. אז נכון להיום הוא השישי ברשימת האנשים העשירים בעולם, אבל האם זה מתבטא גם ברכישות הביגוד, המכוניות והחופשות? ואיך בכלל מבזבזים מארק ורעייתו (חברתו מהתיכון) פריסיליה צ'אן, את המיליארדים שלהם?

 

מארק צוקרברג מודה לפייסבוק
בזכות פייסבוק מארק צוקרברג הוא אחד מ-6 האנשים העשירים ביותר בעולם

 

השקת המניות של פייסבוק

במאי 2012, כשמונה שנים לאחר שפייסבוק הוקמה, היא גם רשמה הופעת בכורה בשוק המניות של ניו יורק. באותה העת היא גם הייתה חברת הטכנולוגיה הגדולה ביותר שעשתה את זה. מאז, מארק צוקרברג מוסיף לעצמו 9 מיליארד דולר להון הנקי שלו. מצד שני, למרות שהוא אחד האנשים העשירים בעולם, הסטודנט שנשר מהלימודים בהרווארד שומר על אורח חיים צנוע למדי לצד אשתו ושתי הבנות.

 

 

הבגדים של מארק צוקרברג

גם מארק צוקרברג, כמו לא מעט קולגות מאזור עמק הסיליקון, מעדיף בגדים פשוטים למדי. לרוב תראו אותו בחולצת טריקו אפורה וסווטשירט, אבל אל דאגה, מדובר בפריטי לבוש שעוצבו על ידי מותגים יוקרתיים וגם עולים בהתאם. כלומר כמה מאות או אלפי דולרים לפריט. אחרי שהוא לובש את הבגדים הפשוטים אך היוקרתיים הוא יוצא אל האחד המכוניות שלו. יש לו כמה מהן, גם אם הן לא נוצצות ויקרות מאוד. עד היום ראינו אותו עם כמה רכבים שונים, מהונדה פיט ועד וולקסווגן, כולם עלו לו עד 30,000 דולר לכל היותר.

 

בחירות הנדל"ן של הזוג

אם יש נושא אחד שבו צוקרברג ממש לא מתפשר, זה נושא הנדל"ן. כבר במאי 2011 הוא רכש בית בפאלו אלטו, ושנה לאחר מכן החל לקנות נכסים נוספים בסביבה. למעשה הוא שילם למעלה מ-30 מיליון דולר לרכישת ארבעה בתים, ועל פי התכנון הבתים האלה ייבנו מחדש. יש לו גם בית בסן פרנסיסקו שרכש ב-2013 ובו הוא השקיע כמיליון דולר רק לצורך שיפוצים. במסגרת השיפוצים, אם תהיתם, הוא בנה בית חממה ושיפץ את המטבח. ב-2014 הוא שילם 100 מיליון דולר על שני נכסים נוספים.

 

 

חופשות בחו"ל

מארק צוקרברג ואשתו לא מטיילים יותר מדי, לפחות לא למטרות נופש. כשהם כן יוצאים לטיול, פייסבוק היא זו שמשלמת. האבטחה והתחבורה לבדם עלו כ-5 מיליון דולר ב-2015. אפשר רק להניח שהסכום הזה עלה ב-2017, כשמארק בילה את הקיץ בכל פינה אפשרית באמריקה, לאחר שהציב לעצמו יעד – לבקר בכל המדינות בארה"ב בשנה אחת. בזמן הזה הוא אכל עם משפחה באוהיו, נפגש עם חיילים ואפילו עבד במפעל של פורד. הוא שיתף את התמונות שלו בפייסבוק כמובן.

 

מארק צוקרברג וטיולים בחו"ל
מארק צוקרברג לא מטייל הרבה בעולם אבל בשנה שעברה הוא השלים ביקור בכל מדינות היבשת בקיץ אחד

 

קרן הצדקה והתרומה של צוקרברג

ביל גייטס, מיליארדר אחרים שאנחנו מכירים ממש טוב, הוא זה שעומד מאחורי יוזמה שאליה הצטרפו מיליארדרים אחרים כמו וורן באפט. גם מארק צוקרברג הוא חלק בלתי נפרד ממנה והוא תרם את רוב ההון שלו למטרות צדקה. למעשה, הוא מתכנן למכור 99 אחוזים מכלל המניות של פייסבוק בעודו בחיים. הוא גם מתכנן למכור עשרות מיליוני מניות בסך כולל של כמה מיליארדי דולרים, ואת הרווחים יתרום לקרן צ'אן צוקרברג, ארגון שבני הזוג קימו ב-2015 במטרה לסייע לחולים, לחבר בין אנשים ולבנות קהילות חזקות יותר. ב-2016 הם תרמו 3 מיליארד דולר למחקר במטרה לאתר טיפולים למחלות עד סוף המאה הנוכחית.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme