הרגלים מזיקים מהם מומלץ לנסות ולהיגמל עד גיל 30

מערכת5 דקות קריאה
הנה כמה הרגלים רעים שרצוי להיפרד מהם
שתף:

אנחנו תמיד אומרים שטוב היה אילו היינו אוכלים טוב יותר, אולי מתאמנים יותר, שותים קצת פחות אלכוהול ובאופן כללי מתנהלים בצורה נכונה וטובה יותר. בפועל, אנחנו לא תמיד מתאמצים כדי לשנות את ההרגלים הקיימים, אבל כשגיל 30 מתקרב (וגם קצת אחרי שהוא עובר) אנחנו מתחילים לבחון את עצמנו, את מה שעשינו ואת מה שאפשר עדיין לשפר. אם אתם נמצאים בנקודה הזו, הנה כמה הרגלים שאתם אולי מכירים היטב, אבל מהם מומלץ לכם להיפרד כבר עכשיו.

 

 

1 – אתם חיים למען סוף השבוע

אם עד היום חיכיתם לסוף השבוע כדי לבלות ולחגוג, שכחתם 5 ימים נוספים שבהם אפשר ליהנות. זה בדיוק הזמן לתכנן פעילויות גם לימי חול, מתחביב כיפי ועד מפגשים עם חברים. כל מה שלא דורש שימוש במחשב ומאפשר לכם לראות אנשים.

 

2 – אתם תומכים באופנה מהירה

יש בגדים שאנחנו קונים בידיעה שנלבש שלוש או ארבע פעמים לפני שנשליך אותם לפח או נדחוק אותם לפינת הארון. בין אם הסיבה היא אופנה מתחלפת ובין אם איכות ירודה, זה בדיוק הזמן להחליט שאתם בוחרים פריטים שתוכלו ללבוש הרבה יותר. גם אם הם יקרים יותר, הם ישרתו אתכם לאורך זמן.

 

הרגלים הקשורים באופנה
במקום לקנות בגד שייעלם מהארון מהר מאוד, צרו לעצמכם הרגלים חדשים ורכשו בגדים שאתם באמת צריכים

 

3 – אתם מאמינים שעישון חברתי הוא בסדר

הפסקתם לעשן ואתם בטוחים שהכל מצוין, גם כשאתם מעשנים רק לצד הבירה או עם חבר טוב שלא יכול בלי סיגריה. בפועל אתם מסבים לעצמכם לא פחות נזק, ואתם לא באמת מיטיבים עם עצמכם. ותרו על הסיגריות לגמרי. תגלו שאתם נהנים יותר מאוכל, מהסביבה ואפילו מהכסף שתחסכו.

 

4 – אתם מחזיקים בכוח מערכות יחסים

כשהזמן עובר ואנחנו מסיימים את הלימודים, מחליפים עבודה או עוברים דירה, גם החברים מתחלפים ובמקרים רבים אנחנו מגלים שנשארו לנו מעט מהם. זה ממש בסדר, ואין סיבה להיאחז באדם שאין לכם איתו כל נושא משותף. אלה שנשארו לצדכם הם החברים הטובים באמת, ועליהם עדיף לשמור.

 

 

5 – אתם ישנים באופן לא מסודר

לפעמים אתם נכנסים לישון ממש מוקדם, לרוב אתם כנראה ישנים הרבה פחות משום שהמיטה משכה את תשומת לבכם רק בשעות הקטנות של הלילה. עם שעות שינה מוגדרות תפתחו הרגלי שינה טובים יותר ותגלו שאתם ערניים , שהשינה איכותית יותר ושאתם מתפקדים היטב בשגרה.

 

הרגלים הקשורים לשינה
הגיע הזמן לפתח הרגלים חדשים בכל הקשור לשנת הלילה שלכם – ולהתחיל לישון קצת יותר מוקדם

 

6 – אתם עדיין סומכים על חילוף החומרים שלכם

כשהיינו צעירים יותר חילוף החומרים היה מהיר יותר, וכך יכולנו לשמור על המשקל בלי לספור קלוריות, לעשות יותר מדי ספורט או להתאמץ באופן כללי. למרבה הצעד, הגיל עושה את שלו וגם חילוף החומרים הוא לא מה שהיה. אם אתם רוצים לשמור על המשקל התקין שלכם, כדאי שתהיו ערניים לפרט החשוב הזה, ותפעלו בהתאם.

 

7 – אתם שותים יין זול

יין זול הוא לא מאוד מומלץ, אלא בעיקר פחות איכותי. ככל שאתם מתבגרים עדיף לוותר על ההרגל הזה, ולהשקיע ברכישת יין קצת יותר איכותי. אז נכון, היין יעלה לכם מעט יותר, אבל זה רק יגרום לכם ליהנות מכל לגימה ולהעריך את היין המשובח שלכם.

 

8 – אתם לוקחים דברים כמובנים מאיליהם

החברים שלכם אולי שם כשאתם זקוקים להם, אבל זה לא אומר שהם ברורים מאיליהם. גם אם החיים השתנו, התחתנתם ואתם מחזיקים גם בית עם משכנתא, זה לא אומר שאין לכם זמן לחברים, גם אם הזמן הזה מספיק לארוחת בוקר או לבילוי על שפת הבריכה.

 

9 – אתם מתפשרים במערכת היחסים הזוגית

זוגיות דורשת פשרות, אבל זה לא אומר שאתם יכולים או צריכים להתפשר על מה שחשוב לכם בחיים. גם אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים מה מגיע לכם ומה לא, אל תישארו במקום שבו אתם לא מקבלים מספיק, או שאתם מרגישים שהצד השני לא לגמרי מתעניין בכם.

 

הרגלים הקשורים בזוגיות
הגיע הזמן להפסיק להתפשר ולהתחיל לבחור בזוגיות שבה אתם מרגישים רצויים באמת

 

10 – אתם עושים את מה ש"צריך"

אתם מתייצבים למסיבות, מגיעים לאירועים חברתיים ועושים מה שנראה לכם שאתם "אמורים" לעשות. אלא שהחיים קצרים, וגם אם יש דברים שהם באמת בגדר "הכרח", יש המון אירועים אחרים שעליהם אפשר לוותר כדי שתוכלו לעשות את מה שאתם באמת רוצים.

 

11 – אתם נותנים דגש לבריאות פיזית ולא לנפשית

הבריאות הפיזית שלכם חשובה, אבל לא יותר מהבריאות הנפשית. המשיכו לעשות ספורט ולאכול נכון, אבל תרשו לעצמכם פסק זמן מדי פעם, אולי מנה שאף דיאטן לא ימליץ עליה. בלי רגשות אשם. פשוט תיהנו.

 

12 – אתם עושים דיאטות מהירות

לרדת במשקל זו מטרה לא רעה בכלל, אבל דיאטות מהירות רק מזיקות וגורמות לכם לעלות עוד יותר במשקל. נסו לשנות את התפיסה והכניסו לשגרה שלכם הרגלים בריאים יותר. אז נכון, בפסח עדיין תעלו במשקל, אבל יהיה לכם קל יותר לחזור לשגרה לאחר החגים, ולרדת בחזרה למשקל התקין שלכם.

 

14 – אתם מבלים עם האנשים הלא נכונים

אם מישהו גורם לכם להרגיש שאתם לא חשובים מספיק, אולי לא טובים מספיק, אתם ממש לא צריכים להיות לידו. בין אם מדובר בקולגה, חבר או קרוב משפחה, זה הזמן להיפרד מאנשים שגורמים לכם לחשוב שאתם פחות טובים.

 

הרגלים הקשורים לבילויים
במקום לצאת עם אנשים שגורמים לכם להרגיש לא רצויים או חשובים מספיק – צרו הרגלים חדשים ובלו עם אלה שכן

 

15 – אתם מבטלים תכניות ברגע האחרון

אתם לא יכולים להגיד "כן" לכל הצעה שאתם מקבלים, ובהחלט כדאי שתהיו ריאליים. לוח הזמנים שלכם הוא שלכם, ועדיף שלא תאכזבו אנשים ברגע האחרון. אם אתם לא רוצים או יכולים להגיד "כן", פשוט אל תגידו. הצד השני ישמח לדעת מראש למה לצפות מכם.

 

16 – אתם מגיעים לסוף החודש בלי תקציב

אתם מרוויחים, ועם הזמן המשכורת גם נאה למדי, אבל הכסף נעלם ובסוף החודש אתם לא מבינים איך זה קרה. זה הזמן להגדיר תקציב, אולי להיעזר באפליקציה לניהול הכסף שלכם, ולהתחיל לשים לב יותר להוצאות ולהכנסות.

 

17 – אתם שוכחים לשתות מים

אם עד היום שתיתם כוס מים ביום (במקרה הטוב), ושכנעתם את עצמכם שקפה זה מים, הגיע הזמן לשנות את ההרגלים האלה ולהתחיל לצרוך קצת יותר מים. זה טוב יותר לעור, לגוף בכלל, לבריאות ואפילו לתהליכי הירידה במשקל.

 

18 – אתם עוצרים במקדונלדס ב-2 בלילה

מיותר להסביר מה הבעיה בהרגל הזה, לא? אולי הגיע הזמן לשבור שגרה ולייצר הרגל קצת יותר בריא.

 

הרגלים שקשורים באוכל
הרגלים כמו ביקור לילה במקדונלדס ממש מומלץ לשנות

 

19 – אתם לא מתחזקים הרגלים של צחצוח שיניים

הגיע הזמן לשנות את זה ולהתחיל לצחצח שיניים פעמיים ביום, להגיע לביקורים שגרתיים אצל הרופא וגם להשתמש בחוט דנטלי. החיוך שלכם יהיה יפה יותר.

 

20 – אתם לא מורחים קרם הגנה

עור שזוף נראה לכם אולי אטרקטיבי, אבל אם לא תשמרו עליו מפני השמש אתם רק פוגעים בו לאורך זמן. הדרך הבטוחה לקמטים וכתמים על העור היא חשיפה לא מוגנת לשמש, אז אם זו המטרה, אתם כנראה לא צריכים לשנות כלום.

 

21 – אתם דואגים למה שחושבים עליכם

הרגל אחד שאתם ממש חייבים להעלים הוא המחשבה על מה שאחרים אומרים או חושבים עליכם. במקום לדאוג לנושא שאין לכם כל שליטה עליו, פשוט היו מי שאתם. אל תבזבזו אנרגיות בניסיון להיראות כמו מישהו אחר.

 

22 – אתם לא מתכננים קדימה

תכנית לטווח הארוך היא משהו שבהחלט כדאי שיהיה לכם. עד גיל 30 רצוי שתדעו לאן אתם הולכים ומה אתם מתכננים, הן ברמת מגורים, הן ברמת משפחה והן ברמת עבודה. אתם לא צריכים לעקוב אחר התכנית מדי יום, אבל אם היא קיימת אתם יודעים קצת יותר טוב מה מצבכם ואיפה אתם ביחס לשאיפות שלכם בחיים.

 

הרגלים של תכנון
הרגלים הקשורים לתכנון קדימה אל העתיד הם חשובים ונכונים משום שהם יעזרו לכם להיות ממוקדים הרבה יותר

 

23 – אתם לא מחזירים רכישות מקוונות

קניתם מוצר, חיכיתם לו ובסוף הוא לא מה שציפיתם? אל תתעצלו. שלחו אותו בחזרו ודרשו את הכסף שלכם.

 

24 – אתם מנסים לזכור תאריכים לבד

רשמו בלוח השנה שלכם (הידני או באמצעות הסמארטפון) כל תאריך חשוב. אין סיבה להתאמץ לזכור אירועים שאתם יכולים לזכור בצורה פשוטה יותר. כך גם לא תחששו שמא תשכחו את יום ההולדת של אימא.

 

25 – אתם קונים לעצמכם קפה מדי בוקר

בדרך למשרד ולעוד רצף של פגישות אתם עוצרים לשתות קפה. זה כבר הפך להרגל של ממש. בפועל אתם כנראה מבזבזים מאות (אם לא אלפי) שקלים על קפה במהלך השנה. בתקציב הזה הייתם יכולים לטוס לחופשה, ואולי כדאי שתכינו לעצמכם קפה בבית ואת הכסף תכניסו לקופה קטנה.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme