פייסבוק נגד טינדר – הקרב על עולם הדייטינג עולה שלב

מערכת5 דקות קריאה
חדשה בשוק: פייסבוק נכנסת לעולם הדייטים
שתף:

רווקים ורווקות שמחפשים זוגיות (רצינית יותר או פחות) מכירים היטב את אפליקציות הדייטינג ואתרי ההיכרויות. במקום טוב ברשימת האפליקציות המבוקשות ביותר אפשר למנות שחקנית מרכזית במיוחד בשם טינדר, והיא זכתה לאהדה רבה לאורך השנים. אלא שבקרוב מאוד צפויה לה תחרות מצדה של מתחרה קשה למדי: פייסבוק. במילים אחרות, הרווקים והרווקות שנמצאים ממילא בפייסבוק יוכלו ליצור חשבון נפרד לניהול הקשרים הרומנטיים הפוטנציאליים שלהם. הבשורה הטובה היא שהחברים שלכם בפייסבוק ממש לא חייבים להיות מעורבים בפעילות הרומנטית שלכם, שכן הפרופיל החדש מנותק לחלוטין מהפרופיל הרגיל שלכם.

 

האלגוריתם החדש של פייסבוק

בעקבות הפיתוח החדש של פייסבוק, הרשת החברתית תבצע שימוש באלגוריתם מיוחד שיתאים לכל אחד ואחת את השידוך הפוטנציאלי המתאים ביותר. השידוך הזה מתבסס על ההעדפות שלכם, על נושאים משותפים שיש לשניכם ואפילו על חברים משותפים. חוץ מזה, תוכלו למצוא גם בני ובנות זוג פוטנציאליים דרך קבוצות ששניכם פעילים בהן או דרך אירועים ששניכם הבעתם בהם עניין. למשל, אם אתם מתכננים להגיע להופעה כלשהיא או להתייצב להרצאה בתחום מסוים, פייסבוק ידע לזהות את העניין המשותף שיש לשניכם באירוע.

 

פייסבוק בתחום הדייטים
לפי התכניות של צוקרברג – פייסבוק תתחיל להציע לכם שידוכים פוטנציאליים ממש בקרוב

 

התזמון המשונה של צוקרברג

המועד שבו בחר מארק צוקרברג להכריז על הכלי החדש של פייסבוק היה נראה מעט תמוה מבחינתם של לא מעט אנשים. הסיבה המרכזית לכך היא הסמיכות לפרשת קיימברידג' אנליטיקה, פרשה במסגרתה נחשף שהמידע האישי של רבבות גולשים הודלף, ובעיקר מידע הקשור להעדפות רומנטיות ולסטטוס המשפחתי של הגולשים. מצד שני, לטענת צוקרברג המאפיין החדש של הרשת החברתית נועד כדי לאפשר לנו ליצור מערכות יחסים משמעותיות יותר, ולא רק מפגשים חד פעמיים מהסוג שאפשר למצוא ברשתות אחרות.

 

האם יש צורך בפיתוח הזה?

בעוד מבקרים רבים טוענים שמדובר בפיתוח שאיננו יותר מאשר חיקוי של אפליקציות היכרויות אחרות כמו טינדר, כדאי לזכור שהאפליקציות הללו נשענות במידה רבה על המידע שלכם בפייסבוק. גולשים שמורידים את טינדר מחברים את האפליקציה לפייסבוק, מה שמאפשר לה להציע לנו מכרים על בסיס חברים משותפים וגם להשלים עבורנו מידע – משימוש בתמונות הקיימות ועד למידע על מקום המגורים, הגיל או מקום העבודה שלנו. אם כן, הגיוני שגם פייסבוק תשתמש במידע הזה באופן דומה.

 

התגובות של המתחרים

מה חושבים המתחרים של פייסבוק על המהלך המתוכנן שלה? טוב ששאלתם. גורמים בטינדר ציינו שזוהי "מחמאה שפייסבוק נכנסת לשטח שלנו ורואה את ההזדמנות הקיימת בזמן שטינדר ממשיכה לטפס למעלה". אלא שהפרגון הגיע גם עם עקיצה: "אנחנו מופתעים מהתזמון לאור כמות המידע האישי והרגיש הנדרש בטריטוריה הזו". גם מתחרים נוספים פרגנו למהלך של צוקרברג ואף הציעו שיבוא היום בו אפליקציות קיימות יאחדו כוחות עם פייסבוק בתחום ההיכרויות. בסופו של יום, כשכל אפליקציה ואתר היכרויות יוצר ייחודיות משלו ואף פונה לקבוצות ספציפיות באוכלוסייה, יש כנראה מקום לכמה וכמה אתרים שיפעלו במקביל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme