ממעוף הציפור: חמש ערים שגדלו בקצב בלתי נתפס

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
גידול מהיר ממעוף הציפור
שתף:

בשלושת העשורים האחרונים גדלה האוכלוסייה באופן ניכר בכל העולם, והיא מתמקדת בעיקר בכמה ערים גדולות בהן חיים היום כ-4.1 מיליארד בני אדם, עלייה בלתי נתפסת של כ-55 אחוזים. לפי ההערכות המספר הזה ימשיך לגדול ועד 2030 יארחו הערים הללו לא פחות מאשר 60 אחוזים מכלל האוכלוסייה העולמית. אלא שהגידול הזה בולט היטב בשטח, וצילומי לוויין של נאס"א מראים בדיוק איך זה קורה. באמצעות הלוויין נלכדו צילומי אוויר מתקופות שונות מאז 1972.

 

 

דובאי, איחוד האמירויות

34 שנים בלבד. זה משך הזמן שנדרש לגידול העצום באוכלוסיית העיר דובאי מ-350,000 תושבים ל-3 מיליון. זהו קצר מהיר למדי, ואפשר לראות אותו גם בצילומי האוויר של נאס"א.

 

השינוי של דובאי
דובאי, איחוד האמירויות (Business Insider)

 

סאו פאולו, ברזיל

13 מיליון בני אדם חיו בסאו פאולו בסוף שנות ה-80, והיום חיים בעיר הגדולה לא פחות מ-21 מיליון תושבים, עוד גידול בלתי נתפס עם 8 מיליון תושבים חדשים בתוך שלושה עשורים בלבד.

 

השינוי של סאו פאולו
סאו פאולו, ברזיל (Business Insider)

 

לאס וגאס, ארה"ב

בפעם הבאה שאתם מטיילים בלאס וגאס תזכרו שהיא הייתה פעם קטנה הרבה יותר. ב-1984 התגוררו בעיר 540,000 בני אדם והיום היא מהווה בית ל-2.1 מיליון תושבים. אפשר לראות בצילום האוויר איך הגידול הזה השפיע גם על צריכת המים, שכן אגם מיד רק הולך ונעלם.

 

כך זה קורה בלאס וגאס
לאס וגאס, ארה"ב (Business Insider)

 

צ'ונגצ'ינג, סין

העיר הזו לא הייתה קיימת לפני 1997, כך שעברו למעשה רק שני עשורים מאז קיבלה מעמד של עיר, והיא גדלה בקצב מרשים, ללא ספק.

 

המקרה של צ'ונגצ'ינג, סין
צ'ונגצ'ינג, סין (Business Insider)

 

בייג'ינג, סין

בתוך שלושה עשורים בלבד הצליחה בייג'ינג לגדול בקצב בלתי נתפס ונראה שאפשר להגדיר את המצב הקיים בה היום כפיצוץ אוכלוסין. 6 מיליון בני אדם גרו בה ב-1984, והיום יש 23 מיליון תושבים שכתובת המגורים העדכנית שלהם נמצאת בביי'גינג.

 

כך זה נראה בבייג'ינג
בייג'ינג, סין (Business Insider)

 

ערים גדולות – אתגרים גדולים

צילומי האוויר המרהיבים האלה בהחלט מראים עד כמה העולם השתנה ועד כמה האוכלוסייה העולמית גדלה במהירות שיא. אלא שצריך לזכור שיש משמעויות רבות אחרות לגידול הזה, מצפיפות אוכלוסין ועד להשפעות על הבנייה ועל ניצול משאבי הטבע.

 

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme