העצלנות שלכם יכולה לחסוך לכם הרבה כסף אם תנצלו אותה נכון

יובל פוגל5 דקות קריאה
עצלנות יכולה להשתלם
שתף:

דבר טבעי הוא שאנו מתעצלים לעיתים לבצע חישובים כספיים או לתכנן אסטרטגיות כלכליות ארוכות טווח. רבים מכם לבטח רוצים שתוכנת מחשב מתוחכמת תבצע אינטגרציית נתונים ותורה לכם בדיוק מה עליכם לעשות – העיקר שלא להשקיע יותר מדי זמן ומחשבה בעניין. דעו, כי במידה ואתם רוצים להבטיח לעצמכם עתיד פיננסי טוב, ויחד עם זאת מתעצלים לנקוט פעולות שוטפות ומחשבה ארוכת טווח בנושא, ישנן מגוון דרכים אשר יסייעו לכם בשיפור מצבכם הפיננסי, גם אם אתם סובלים מבעיית עצלנות חמורה.

 

השתמשו בנפלאות האוטומציה

"אני מאמינה כי עצלנות יכולה דווקא להגביר את סיכויי ההצלחה הפיננסית שלכם. להיות עצלן או שכחן בכל הקשור לכסף אינו מחייב שתפספסו את התשלומים השוטפים או שלעולם לא תוכלו לחסוך כסף", אומרת מגי גרמנו, מאמנת פיננסית מוסמכת. תוכלו להגדיר סדרי עדיפויות רציונליים ולהקצות סכום כסף לתשלומים שוטפים ולצרכים בסיסיים, ורק לאחר מכן להשתמש ביתרה למען הוצאות המוגדרות כמותרות. כיצד תוכלו לעשות זאת? פשוט עליכם לפעול באופן אוטומטי. "כדי לחסוך כסף או להתעשר, תוכלו למשל להשתמש בניכויים אוטומטיים מראש. כל מה שנדרש מכם הוא להגדיר פעם אחת בלבד את הסכום, ולאחר מכן אין כל צורך בנקיטת פעולה אקטיבית", מוסיפה מגי.

 

על עצלנות וכסף
הגדירו ניכויים ותשלומים שיתבצעו באופן אוטומטי כדי שלא תצטרכו לעסוק במשימות הקטנות והמעיקות

 

השתמשו באפליקציות

דרך נוספת להתנהלות פיננסית נבונה היא שימוש באפליקציות ייעודיות. כיום ישנן אפליקציות רבות המסייעות לחסוך כסף, להשקיע כספים בבורסה, לעקוב אחר מערך ההוצאות וכדומה. "באפליקציות ניתן להגדיר מראש הפרשות חודשיות, לבצע הפקדות חודשיות שוטפות ועוד. באמצעות האפליקציות תוכלו לשמור על כספכם או להשקיעו ללא צורך בהקדשת מחשבה מקדימה, לרבות בנקיטת בפעולה אקטיבית כלשהי". מוספיה מגי. כמו כן, תוכלו להגדיר תשלומים אוטומטיים לאשראי או לחשבונות אחרים, וכך תוכלו אפילו לצבור נקודות אשראי ולחסוך הצטברות מיותרת של ריביות שליליות.

 

 

בנו חסכונות על בסיס ריבית דריבית

זוהי ריבית המחושבת על הקרן ועל הריבית שהצטברה בתקופת המוגדרת שקדמה לה. למעשה, זו אחת השיטות המתאימות ביותר לעצלן האולטימטיבי עד כדי כך שמהווה עבורו ממש פלא עולם שמיני. זוהי דרך בטוחה, ולמרבה המזל, כמעט כל אחד יכול לנקוט בה. יחד עם זאת, יש לדעת כי אין היא מתאימה לכל אחד, כיוון שנדרשות סבלנות ויכולת לעמוד בפיתוי הוצאת הכסף לשימוש שוטף.

 

 

דעו כי אי אפשר להתעשר ממזומן, והתקינו מערכת ניטור אשראי

מזומן הוא נכס נפלא לעת משבר, והוא שימושי מאוד בטווח הקצר למטרות תשלומי חשבונות הבית, יציאה לבית הקפה וכדומה. יחד עם זאת, אין הוא כלי מתאים לאסטרטגיית השקעה לטווח הארוך. לפיכך, הפרישו כספים לחסכונות ואל תתפתו להשתמש בהם ככסף מזומן. זאת ועוד, על מערכת ניטור אשראי, באמצעותה תוכלו לזהות הונאות אשראי בעסקאות, כבר חשבתם? אז דעו, כי חברות אשראי רבות מציעות תכניות ניטור בחינם או בתמורה לתשלום סמלי.

 

עצלנות ומזומן
מזומן הוא נכס חשוב אבל הוא בוודאי לא יקדם אתכם בטווח הארוך

 

אמצו גישה נבונה והציבו יעדים רציונליים

בכתבה זו הצגנו לכם דרכים באמצעותן תוכלו לחסוך כסף במינימום מאמץ. יחד עם זאת, חשוב מאוד להציב יעדים רציונליים וברי השגה, ולהבין כי אוטומציות חיסכון לא יחזיקו מעמד זמן רב במידה ואינכם משאירים את הסכום הנחוץ לצרכים הבסיסיים שלכם. הסיבה לכך היא, שבמידה ולא יישאר לכם כסף לדברים החיוניים לכם, תגדל ההסתברות שתחזרו בכם מהחלטתכם לחסוך כסף, ואף ייתכן כי תאמצו נקודת מחשבה שלילית לפיה אינכם מסוגלים כלל לעשות זאת. כיוון שכך הם פני הדברים, אנו מציעים לכם לעקוב אחר מערך ורמת ההוצאות שלכם במשך תקופה מסוימת, ורק לאחר מכן להגדיר סכומים חודשיים שיסייעו לכם ביצירת חסכונות כספיים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme