טיפול זוגי: ההרגלים החשובים ביותר לניהול הכסף שלכם

איריס קליין5 דקות קריאה
הרגלים פיננסיים לזוגות
שתף:

אחד הדברים שיכולים ליצור מתח בזוגיות הוא מתח פיננסי ולכן אחת ההצלחות בזוגיות תהייה ניהול כספי משותף נכון. זוג צריך לוודא כי יש לכל אחד מהם את אותן מטרות בניהול הכסף שלהם. זוגיות בטוחה תהיה כששני בני זוג רואים את ניהול הכסף שלהם עין בעין. עוד בתחילת מערכת היחסים כדאי ליצור סנכרון בכל הנושא הכספי ולקבוע תוכנית פיננסית ולעקוב אחריה יחד, מה שמבטיח מערכת יחסים בריאה המבוססת על הרגלים טובים יותר.

 

 

במהלך השנים, לכל זוג שמנהל יחד את כל התחום הפיננסי, יש נטייה לבחור במטרות שונות ובמידה ולא ערניים מספיק לגבי המצב הכלכלי ולא פועלים יחד באינטרס משותף, זה עשוי להוביל למחלוקות קשות, להיעדר דיון יעיל ולהרבה מתח. הצעד הראשון יהיה לזהות אם קיימת בעיה בתאימות הפיננסית, ואם יש, מיד לתקן את הבעיה למען היחסים.

 

הרגלים שימנעו מכם חיכוכים
אם אתם מתווכחים על כסף – עצרו ובדקו את עצמכם

 

אם היחסים הפיננסיים שלכם במצב טוב זה יהיה במידה ושניכם:

  • מנהלים דיון על כסף בלי להתווכח.
  • חשים שליטה על הכספים שלך.
  • משלמים חשבונות בזמן.
  • לא נכנסים ללחץ מתכנון לעתיד.
  • בכל תקלה פיננסית יודעים לעבוד ברוגע יחד.

 

הבסיס של היחסים הפיננסיים שלכם יהיה מבוסס על כמה הרגלי מפתח, להלן כמה הצעות שיסייעו לכם ליישם הרגלים חשובים בניהול הכסף המשותף.

 

1 – עבודה כצוות

כזוג, יהיה חשוב לפתור בעיות ולקבל החלטות פיננסיות יחד. כל מה שקשור לכסף נמצא באחריות שניכם, אף אחד לא יכול לקבוע לבד במה וכמה להשקיע, מדובר באחריות גדולה שעלולה לערער את היחסים.

 

 

2 – תעשירו את עצמכם בידע

על מנת ששני אנשים יצליחו לנהל במשותף את כספם, חייבת להיות הבנה בסיסית בכל מה שקשור לכסף. אתם לא צריכים לעבור עכשיו קורס בניהול כספי, אבל כן לפתוח עיניים ואוזניים לגבי כל מה שקשור לניהול פיננסי, לקרוא קצת באתרי האינטרנט בנושא שלכם, לקבל עצות וטיפים ממנהל הבנק או מיועץ כלכלי וכו'.

 

הרגלים מתוך ידע
אספו כמה שיותר מידע כדי שתפעלו בצורה נכונה

 

3 – למצוא מנטור פיננסי

חפשו מידע חינמי בכל התחום הפיננסי והכלכלי. אם אתם מכירים מישהו שמנהל כסף נכון, תבקשו ממנו לסייע לכם בתחום. במידה ותרצו לשמור על דיסקרטיות קחו משהו מקצועי, שהוא לא מהמשפחה.

 

4 – לפתח תכנית תקציבית

מערכת היחסים שלכם תתחזק כשאתם מיישמים שגרת טיפול כספית ומוצאים פתרונות לכל בעיה כלכלית. תתחילו באמצעות תקציב משפחתי. תחשבו את ההכנסה שלכם, הטבות משפחתיות וכל הכנסה מכל השקעה, ואז תקבלו תמונה מלאה שתשקף לכם את ההוצאות שלכם מדי חודש. התקציב שלכם יספק לכם את הידע לאן הכסף שלכם זורם, כמה נשאר בסוף החודש לחיסכון ואיפה אתם יכולים לקצץ.

 

5 – תחסכו כמה שאתם יכולים

לשני בני זוג צריך להיות, חזון משותף בכל הנוגע לכסף ולתוכניות העתיד והיכולת להגדיר מטרות חיסכון. יש לדבר ולשתף על המקום שבו אתם מעוניינים להיות כלכלית בטווח הקצר, הבינוני והארוך וכיצד תגיעו לשם יחד. הדבר המשמעותי ביותר שקורה לזוגות שמקבלים שכר שבועי, פועלים על פי משמעת כלכלית יחד ומצליחים לחסוך, שהם אלה שלבסוף הופכים לעשירים, יותר מזוגות שמרוויחים פי שלוש או פי ארבע.

 

הרגלים של חיסכון
התחילו ליצור הרגלים של חיסכון כבר עכשיו

 

6 – אל תחדשו הוראות קבע וחיובים באוטומט

אל תהיו עצלנים בכל מה שקשור לחידוש הוראות קבע או תשלום באשראי. תבדקו כל תשלום, וודאי אם מדובר בתשלום על בסיס חודשי, תשאלו את עצמכם האם הוא ריווחי, האם זו הוצאה שבאמת ראויה כרגע, האם אתם באמת מקבלים את העסקה הטובה ביותר ותתייעצו בניכם. בין אם מדובר בתשלום לאינטרנט, טלפון, ביטוח, חוגים וכו'.  

 

 

7 – תשלמו את החובות היקרים לפני

תנו תמיד העדפה לתשלום של חובות בעלי ריבית גבוהה.

 

בשורה התחתונה, המסקנה היא לעבוד כצוות בכל עניין הכספים, במידה וזה לא קורה במערכת היחסים שלכם עכשיו, אתם צריכים להתחיל לבצע את השינויים לפני שהלחץ יצטבר, מה שיגרום למשבר. בדיוק כמו שהייתם עושים אם היה לכם עסק קטן. חשוב להתחיל עם תוכנית עסקית אסטרטגית ולבדוק אותה לאורך כל הדרך, כשבאופן טבעי כל אחד ייקח אחראיות על משהו, כאשר מה שמניע אתכם, יהיו המטרות המשותפות והחזון המשותף לעתיד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme