מערכת פיקדון 2000 תגלה לכם אם ניצלתם את הפיקדון הצבאי

איריס קליין2 דקות קריאה
חשוב להכיר את פיקדון 2000
שתף:

צעירים שמסיימים את השירות הצבאי שלהם מכירים היטב את הפיקדון שמגיע להם. סכום הכסף הנאה, זה שמיועד ללימודים, להקמת עסק או לחתונה למשל, ממתין באופן אוטומטי לכל מי שמשלים את השירות, ומשרד הביטחון מעודד את החיילים המשוחררים לקבל את הכסף שמגיע להם. כך החל מיזם פיקדון 2000, זה שמאפשר לכם לדעת האם גם לכם מגיע סכום כסף מכובד בזכות השירות הצבאי שלכם.

 

אחרי הר הכסף – גם פיקדון 2000

המהלך של משרד הביטחון מזכיר לנו מהלכים אחרים שראינו בשנים האחרונות מגופים גדולים אחרים. קחו לדוגמה את הר הכסף, אתר של משרד האוצר שנועד לאפשר לנו לזהות חסכונות פנסיה שלא ידענו שיש לנו. מאוחר יותר יצאה גם מערכת הר הכסף 2, זו שחיברה אותנו לחשבונות בנק רדומים, ואילו ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון השיקו את הר הביטוח, מערכת שזיהתה לנו ביטוחים כפולים. פיקדון 2000, בדומה לכל הפרויקטים האחרים, הוא מיזם שנועד לאפשר לכל ישראלי ששירת בצה"ל והתגייס עד שנת 2000 (כולל) לזהות אם קיים פיקדון לזכותו שעדיין לא נוצל.

 

על פי הנתונים, למעלה מ-100 מיליון שקלים ממתינים לחיילים המשוחררים, על אף שרבים עדיין לא מימשו את זכותם לכסף.

 

פיקדון 2000 עם 100 מיליון שקלים
למעלה מ-100 מיליון שקלים ממתינים לחיילים המשוחררים

 

מהו פיקדון אישי נשכח?

פיקדון 2000 הוא שם כולל שניתן לכל אותם פיקדונות וכספים של החיילים המשוחררים שקצת "שכחו" את הכסף. כך הוא "שוכב" לו בשקט בבנק, מבלי שאיש ידרוש עליו בעלות. אלא שלכספים האלה הייתה מטרה מאוד ברורה: לסייע לצעירים לצאת לאזרחות עם סכום כסף מכובד ביד. כך, לאחר שנתיים של שירות צבאי (לפחות), במהלכם שכר החיילים הסדירים נמוך למדי, עומד לרשות האזרחים החדשים סכום נאה שמאפשר להם להירשם ללימודים אקדמיים, להקים עסק פרטי, להינשא ואף לרכוש נכס (כחלק מההון העצמי).

 

חיילים משוחררים שלא מנצלים את הפיקדון שלהם במהלך חמש השנים הראשונות לאחר השחרור מקבלים אפשרות למשוך את הכסף לכל מטרה, ולכל צורך. זאת בעקבות חוק משנת 1994, אשר קבע כי לכספי הפיקדון אין מגבלת זמן. במילים אחרות, גם אם ציינתם לאחרונה 20 שנה מאז השחרור שלכם מצה"ל, יכול מאוד להיות שמחכה לכם סכום שיעזור לכם לסגור את המינוס או להשקיע בעסק.

 

 

גובה הפיקדון המדובר

במרבית המקרים מדובר בסכום לא מאוד גדול, אבל בהחלט מכובד. למעשה, כ-70 אחוזים מהזכאים יגלו שממתין להם פיקדון בסך כ-5,000 שקלים, בעוד רבים אחרים יקבלו פיקדון בסכום גבוה יותר. דרך אגב, יש גם מי שישמח לגלות כי ממתינים לו למעלה מ-10,000 שקלים.

 

מי זכאי לקבל את הכספים מפיקדון 2000?

אלה העומדים בשני התנאים לקבלת כספי הפיקדון 2000 וטרם מימשו אותו:

חיילים משוחררים: לפי חוקי הקליטה של חיילים משוחררים, חייל הנכלל בקטגוריה זו הוא "מי שהשלים לפחות שניים עשר חודשי שירות (או פחות, במידה ושוחרר מסיבות בריאותיות), בשירות הצבא, בשירות משטרה, במג"ב, בשירות השב"ס, שירות לאומי-אזרחי".

על פי תאריך גיוס: מי שהחל את השירות שלו מתחילת שנת 1992 ועד לסוף שנת 2000  וזאת בתנאי שהשתחרר רק לאחר סוף מרץ 1994 (מועד החקיקה).

 

מי זכאי לקבלת פיקדון 2000
השאלה החשובה היא לא רק מתי התגייסתם – אלא מתי השתחררתם

 

מי לא זכאי לקבלת פיקדון 2000?

שימו לב שכל מי שהתגייס ב-1992 או לאחר מכן והשתחרר לפני מרץ 1994 אינו זכאי לפיקדון. כלומר, גם אם מעולם לא משכתם את הכסף שהמתין לכם, מי שהשתחרר לפני מועד החקיקה אינו זכאי לו. מי שהתגייס לפני מועד החקיקה והשתחרר אחריה יקבל את החלק היחסי לתקופה שתחילתה ב-1 בינואר 1994 וסופה במועד השחרור.

 

 

כך תדעו אם מגיע לכם כסף

על פי החוק, משרד הביטחון נדרש להציג את היתרה הקיימת בפיקדון, ללא קשר לסכום, וגם אם מחכים לכם שם שקלים בודדים. כדי לדעת אם יש לכם יתרה כלשהי אפשר להיכנס למערכת בקישור הזה פיקדון 2000 ולהזין את מספר תעודת הזהות. במידה ולא קיימת יתרה תקבלו הודעה לפיה "לא נמצאה יתרת פיקדון". אם זו ההודעה שקיבלתם, סביר להניח שפרעתם את הפיקדון במלואו. אם קיימת יתרה תוכלו להגיש בקשה למשיכת כספים באמצעות הטופס הזה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme