10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום (7.2.19)

מערכת3 דקות קריאה
אלה 10 הדברים שצריך לדעת
שתף:

 

הרשימה של הליכוד סיפקה הפתעות, במבה בדרך לארה"ב, רכבת ישראל מפצה את הנוסעים וממש בקרוב יצאו טיסות ישירות מישראל ליפן. אלה הידיעות המרכזיות היום.

 

1 – הרשימה של הליכוד לכנסת הבאה

מפלגת הליכוד הציגה אתמול באופן רשמי את הרשימה שלה לקראת הבחירות הקרובות. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נכנס למקום הראשון ואחריו שר התחבורה ישראל כץ, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר החינוך לשעבר גדעון סער ושרת התרבות מירי רגב. כמה מהשמות הבולטים בכנסת האחרונה ייעדרו מזו שתושבע אחריה, ביניהם יהודה גליק, נאווה בוקר ואורן חזן. בשבוע הבא יתקיימו הפריימריז במפלגת העבודה, ב-12.2.

 

ישראל כץ
שר התחבורה ישראל כץ

 

2 – טיסות ישירות ליפן

החל מספטמבר הקרוב, הטיסות מישראל ליפן כבר יראו אחרת לחלוטין: חברת התעופה סאן דור מתכוננת להשקת טיסה ישירה מנתב"ג לשדה התעופה בטוקיו. בינתיים נקבעו שתי טיסות בלבד, למטוסים המיועדים ל-270 נוסעים, אבל התכנית היא להפעיל טיסות צ'רטר ישירות באופן קבוע בין שתי המדינות.

 

 

3 – הטיסות לגרמניה, לעומת זאת…

במקביל, חברת התעופה גרמניה איירליינס הודיעה ביום שלישי על הפסקת הפעילות – ועל ביטול כל הטיסות לאלתר. בעקבות ההודעה הזו נותרו לא מעט ישראלים מתוסכלים שתכננו את החופשה הבאה שלהם בברלין וביעדים אחרים בגרמניה, אבל ייאלצו להזמין את החופשה מחדש למרות שלא יקבלו החזר כספי על הטיסה שבוטלה.

 

גרמניה איירליינס
גרמניה איירליינס הפסיקה את פעילותה

 

4 – אחרי השיבושים: נוסעי הרכבת יפוצו

לאחר שאתמול (ד') נרשמו שיבושים ותקלות בקווי הרכבת, הודיעה הנהלת רכבת ישראל על פיצוי שיינתן לכל נוסע שעוכב במשך 30 דקות ויותר. נוסעים אלה יקבלו זיכוי אוטומטי דרך כרטיס הרב-קו בעלות נסיעה אחת. בדרך כלל קבלת הזיכוי מחייבת הגשת בקשה לרכבת, במקרה הזה יפוצו הנוסעים ללא כל הליך בירורקטי ובתוך 48 שעות. ברכבת טוענים שהם עושים הכול "כדי להעניק את השירות הטוב ביותר" לנוסעים.

5 – במבה בדרך לארה"ב

אחרי הקמפיין החדש של במבה, שמציג את התינוק של המותג בניו יורק, חברת אסם במגעים להפצת החטיף גם בארה"ב. זה לא מאוד מפתיע, גם לאור האהדה של האמריקאים לחטיפים מלוחים, וגם בעקבות הקמת מפעל במבה החדש בקריית גת. המפעל, שהקמתו עלתה 200 מיליון שקלים, מאפשר לחבר לייצר כמות יותר מכפולה בהשוואה למפעל הישן. המשמעות היא שהחברה תוכל לייצא את החטיף הפופלארי שלה גם ליעדים אחרים בעולם. חוץ מזה, המכון הלאומי לבריאות בארה"ב כבר המליץ לחשוף לילדים חטיפי בוטנים בטענה שהם מהווים סוג של "חיסון" נגד אלרגיה לבוטנים.

 

במבה
החטיף של במבה בדרך לארה"ב

 

6 – חיפה בשביתה

ועד עובדי עיריית חיפה הכריז על המשך השביתה הכללית בעיר בעקבות חיכוכים ואי הסכמות מול העירייה בראשות עינת קליש רותם, גם בנושא פיטוריהם של עובדי תברואה ללא התרעה מוקדמת. המשמעות? שירותים רבים לא יינתנו, וגם גני הילדים מושבתים – למעט מוסדות החינוך המיוחד.

 

 

7 – גם הוט משווקת את נטפליקס

אולי הצלחתם לפספס את זה אבל חברת הוט החלה לשווק את נטפליקס במסגרת החבילה שלה. התשלום אמנם מתבצע בנפרד, ישירות לנטפליקס, אבל אין ספק שמדובר בשדרוג שמעיד בעיקר על ההבנה שנטפליקס היא השחקנית המשמעותית ביותר כיום בעולם התוכן. ההשפעה של שירות הסטרימינג הפופולרי הגיעה כנראה גם ליס, שהחלה לשווק מבצע ל-3 חודשים ב-89 שקלים לחודש. בקצב הזה, אולי גם ביס יצטרפו למגמה הזו ויחלו לשווק את נטפליקס.

 

נטפליקס
נטפליקס – עכשיו גם בהוט

 

8 – שלוה פרשו אבל יופיעו באירוויזיון

המלונות בתל אביב כמעט מלאים, המנחים כבר נבחרו וגם חלק מההרכבים המוזיקליים כבר נקבעו לקראת האירוויזיון שמגיע לתל אביב בעוד שלושה חודשים. אלא שדווקא עכשיו, לפני גמר "הכוכב הבא" שיקבע את הנציג או הנציגה שלנו, להקת שלוה הודיעה על פרישה מהתחרות בגלל החזרות שמתקיימות בשבת. זה לא אומר שלא נראה שם את הלהקה שזכתה לאהדת הקהל, אבל במקום להופיע בגמר האירוויזיון תראו אותה בחצי הגמר כאחד המופעים המלווים את התחרות.

 

9 – החידוש של פייסבוק מסנג'ר: מחיקת הודעות

אפליקציית ההודעות ווטסאפ נמצאת בבעלותה של פייסבוק, כך שהמהלך הזה לא באמת מפתיע. לאחר שמשתמשי ווטסאפ כבר קיבלו את האפשרות למחוק הודעות לאחר שנשלחו, עכשיו הפיצ'ר הזה מגיע גם למסנג'ר של פייסבוק, מה שמעניק לכם 10 דקות להתחרט על משלוח ההודעה, ולמחוק אותה. 

 

10 – הברקזיט בדרך והבריטים כועסים

ב-2016 החליטו הבריטים לפרוש מהאיחוד האירופי, החלטה שהתקבלה לאחר משאל עם שהצליח להפתיע את אירופה כולה. מאז ועד היום המגמה כמובן שונה והסקרים האחרונים מראים שהבריטים קצת מתחרטים על ההחלטה ההיא. עכשיו, כשהניסיונות להשיג הסכם ברקזיט שיספק את הפרלמנט נכשלו, באיחוד האירופי החליטו לעצבן את הבריטים. נשיא המועצה, דונאלד טוסק, תהה במסיבת עיתונאים "איך נראה המקום המיוחד בגיהינום לאלה שקידמו את הברקזיט למרות שלא הייתה להם תכנית איך לעשות את זה בצורה בטוחה".

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme