10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 דברים שחשוב לדעת
שתף:

 קובי מרימי הוא הנציג שלנו באירוויזיון בתל אביב, ברמת גן איכות החיים הטובה ביותר וחברה ישראלית נמכרה בכ-250 מיליון דולר.

 

1 – איכות החיים הגבוהה ביותר: ברמת גן

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את מדד איכות החיים, ולפי הנתונים העיר שבה איכות החיים הטובים ביותר היא רמת גן. אחריה ברשימה: רחובות, ראשון לציון, ת"א-יפו ופתח תקווה. את שלושת המקומות האחרונים מאיישות ירושלים, אשקלון ובת ים.

 

2 – הנציג הישראלי לאירוויזיון: קובי מרימי

אחרי שהודח וחזר לתכנית, קובי מרימי הוא הנציג הישראלי לאירוויזיון שיתקיים בישראל במאי הקרוב. הוא ניצח בדרך את מאיה בוסקילה, כתריה ושפיטה, והמשימה הבאה שלו היא להביא לישראל ניצחון שני ברציפות. בהצלחה עם זה.

 

 

3 – השביתה בהדסה ממשיכה

בתי החולים הדסה בירושלים ימשכו לפעול גם היום במתכונת שבת, לאחר שאתמול החלה שביתה בשני בתי החולים. הסיבה העיקרית היא ההחלטה שלא לקלוט מתמחים חדשים למרות ההתחייבויות, והשביתה ממשיכה לאחר שהמשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית, ועדי העובדים והנהלת בית החולים הגיע למבוי סתום.

 

 

4 – השביתה בלשכת התעסוקה: אין דמי אבטלה

למי שפספס, מזה כחודש מתקיימת שביתה בלשכת התעסוקה, בעקבות דרישת העובדים לקלוט עובדי קבלן באופן ישיר. אלא שבמקרה הזה המובטלים ירגישו היטב את הנזק: אלפי המובטלים החדשים מחודש ינואר, שמספרם מגיע ככל הנראה ל-20 אלף, לא יוכלו לקבל את דמי האבטלה המגיעים להם.

 

שביתה בלשכה
בלשכת התעסוקה עדיין שובתים

 

5 – הגרעון בינואר שבר שיא

במהלך 12 החודשים האחרונים עלה הגירעון הממשלתי ב-3.3%, ובינואר לבדו נרשם גירעון של לא פחות מ-800 מיליון שקלים. זהו למעשה גירעון הגדול ביותר בחודש ינואר מזה 15 שנים. החשש המרכזי הוא שבעקבות כך יידרשו קיצוצים משמעותיים.

 

6 – מזינים מחדש את קולות המצביעים בליכוד

אחרי שהתגלו אי-סדרים בבחירות המקדימות בליכוד, הזנת ההצבעות תתבצע מחדש. יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד מיהר להסביר שלא צריך להסיק מסקנות ולחשוד בזיופים, שכן הזנת הנתונים בוצעה על ידי כוח אדם שגויס למשימה, ובהחלט ייתכן שהיו טעויות שנבעו מעייפות.

 

7 – חברת לומינייט הישראלית נמכרה ברבע מיליארד דולר

חברת סימנטק הודיעה על רכישת חברת הסייבר לומינייט, המפתחת פתרון גישה מאובטחת לאפליקציות ארגוניות. סכום הרכישה עומד על 250 מיליון דולר, והוא מצטרף לסכומים מכובדים שהוציאה החברה על רכישות נוספות בשנתיים האחרונות, בשווי מצטבר של למעלה ממיליארד דולר.

 

8 – החוב הלאומי של ארה"ב מזנק

בפעם הראשונה בהיסטוריה, החוב הלאומי של ארה"ב גבוה מ-22 טריליון דולר. בשנתיים שחלפו מאז הושבע דונאלד טראמפ לנשיא עלה החוב ב-2 טריליון, ועל פי ההערכות הוא צפוי להמשיך ולעלות בקצב של טריליון דולר אם המגמה לא תשתנה.

 

החוב בארה"ב
החוב הלאומי בארה"ב מזנק

 

9 – פשרה בקונגרס ועליות שערים

אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות מסתמן הסכם פשרה בקונגרס בכל הקשור לבניית החומה עם גבול מקסיקו, והמהלך הזה כנראה משפיע גם על השווקים. המדדים המובילים בניו יורק ננעלו אתמול בעליות חדות, ואילו מניית אמזון התחזקה ב-3%. גם הכוונה של טראמפ לשמור על הפסקת אש במלחמת הסחר מול סין כנראה קשורה למגמה החיובית הזו.

 

 

10- אחרי ההצלחה של אקוומן – סרט ההמשך בדרך

קשה להגיד שזו הפתעה גדולה, בכל זאת מדובר באחד הסרטים המוצלחים והרווחיים ביותר ביקום של DC, אבל עכשיו זה רשמי. אחרי הכנסות של 1.2 מיליארד דולר – סרט ההמשך של אקוומן כבר בעבודה. לכתיבת התסריט גויס מי שעומד מאחורי הצלחת הסרט הראשון, וגם ג'ייסון מומואה צפוי לחזור לתפקיד הראשי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme