10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 דברים שחשוב לדעת
שתף:

 

נטוויז'ן וחברת וויז אייר ישלמו, ספוטיפיי נלחמת בחוסם הפרסומות, בכיר בפייסבוק משווה אותה ל"משחקי הכס" והמחיר של סמסונג החדש נחשף.

 

1 – הקנס של נטוויז'ן: 194 אלף שקלים

חברת נטוויז'ן עומדת לשלם 194 אלף שקלים לאחר שמשרד התקשורת קבע שמנויים רבים צורפו לשירותי החברה ללא הסכמתם המפורשת. בעקבות תלונות של לקוחות החלו במשרד לחקור את הטענות ואז התגלה כי במקרים שונים נציגי החברה התחזו לנציגי חברת בזק או הציגו מצג שווא בטענה שהלקוח ממילא לקוח קיים של החברה – והוא פשוט זכאי להנחה. הקנס הזה, אם תהיתם, מצטרף לעוד שורה של קנסו שהוטלו על חברות התקשורת בחצי השנה האחרונה. הקנסות הצטברו עד כה לסך של 1.6 מיליון שקלים, כ-884 אלף מתוכם הוטלו על סלקום.

 

2 – גם ווייז אייר תשלם פיצוי – ללקוח

8,362 שקלים. זה סכום הפיצוי שיקבל נוסע שלא עלה לטיסת ווייז אייר בגלל רישום יתר. הנוסע ורעייתו הגיעו לטיסה בזמן וגם קיבלו כרטיס עלייה למטוס, אבל בשער היציאה התבשרו שאין להם מקום. בשלב הזה הנוסע נשאר בבודפשט, ואשתו טסה לישראל. חברת התעופה הודתה כי לא היה מקום בטיסה, וכי רישום יתר הוא לא מהלך נדיר בתחום. בפועל הגיעו אל הטיסה יותר נוסעים מהצפוי, כולם רוכשי כרטיסים, אבל בניגוד לנהלים הקובעים כי יוצע פיצוי כספי למי שיתנדב לוותר על מקומו בטיסה, במקרה המדובר לא ניתנה לנוסע האפשרות "להתנדב" לוותר על מקומו.

 

אין מקום לנוסע? החברה תשלם

 

3 – ההסכם עם עובדי טבע: העלאת שכר ומענק שנתי

סכסוך העבודה בין עובדי טבע בכפר סבא לבין הנהלת המפעל הסתיים, וההסכם החדש מעניק לעובדים הטבות שונות, לרבות תוספת שכר של 2.2% (ללא תלות בוותק) ומענק שנתי בגובה שתי משכורות. ההסכם החדש נחתם לאחר תהליך הידברות, ולטענת ועד העובדים לא היה כל צורך בצעדים משמעותיים יותר.

 

 

4 – ספוטיפיי נלחמת בחוסם הפרסומות

משתמשי אפליקציית המוזיקה ספוטיפיי שמשתמשים גם בחוסם פרסומות – יש סיכוי לא רע שבקרוב יחסמו אתכם. על פי תנאי השימוש החדשים שלה, החברה תפעל נגד משתמשים שמפעילים חוסם פרסומות, ובמקרים מסוימים היא גם לא תהסס לבטל להם את החשבון. החוקים החדשים ייכנסו לתוקף ב-1 למרץ, אז יש לכם עוד זמן ליהנות ממוזיקה בלי פרסומות, ולהתכונן ליום שאחרי.

 

ספוטיפיי
בלי פרסומות אין שירות

 

5 – המחזמר "ביקור התזמורת" זכה בפרס הגראמי

טקס פרסי הגראמי התקיים לפנות בוקר, ויש לנו גם נציגות מרשימה: המחזמר "ביקור התזמורת" זכה בפרס האלבום התיאטרלי. למי שפספס, המחזמר מבוסס על הסרט הישראלי בעל השם הזהה, והוא כבר קטף כמה פרסים בעבר, לרבות את פרס הטוני למחזמר הטוב ביותר. בטקס זכו גם בראדלי קופר וליידי גאגא על הדואט הטוב ביותר (Shallow, מהסרט "כוכב נולד"), אריאנה גרנדה זכתה בפרס אלבום הפופ הטוב ביותר וכריס קורנל זכה בפרס זמר הרוק.

 

 

6 – השריונים של נתניהו והפריימריז בליכוד

פחות משבוע לאחר פרסום רשימת הליכוד לבחירות הקרובות, ועדיין לא נראה שהרשימה סופית בהחלט. אתמול הגיש ח"כ דוד ביטן עתירה לבית הדין של המפלגה וביקש לבטל את השריונים שהוענקו לראש הממשלה. המתפקדים אמנם אישרו את מתן השריונים במקומות 21, 28 ו-36, אבל חבר הכנסת טוען כי הסמכות להעניק אותם מלכתחילה אמורה להיות סמכותו של מרכז הליכוד ולא של המתפקדים. הדיון בנושא אמור להתקיים היום.

 

בנימין נתניהו
עם או בלי שריונים?

 

7 – ספירת קולות חוזרת?

בינתיים נשמעות טענות לפיהן הבחירות המקדימות בליכוד התנהלו באופן לקוי. מבקר המפלגה ביקש לספור את הקולות מחדש לאחר שזיהה סתירה בין התוצאות לבין מספר המצביעים. כך נמצא שבקלפיות מסוימות זכה חבר כנסת למספר קולות הגבוה משמעותית ממספר המצביעים. בנוסף, קלפיות מסוימות לא נספרו כלל.

 

8 – היום בוחרים רשימה גם בעבודה

הסקרים מנבאים למפלגת העבודה 5 עד 7 מנדטים, והיום יבחרו המתפקדים את הרשימה שלהם לכנסת. הצניחה בסקרים הופכת את הבחירות המקדימות הללו למאבק הישרדות של ממש.

 

9 – בכיר לשעבר בפייסבוק משווה את החברה ל"משחקי הכס"

מנהל בכיר לשעבר בחברת פייסבוק השווה את הנהלת החברה לסדרה "משחקי הכס". לטענתו, ההחלטות הגדולות מתקבלות על ידי המנהלים הוותיקים, המרכיבים קבוצה קטנה וסגורה למדי, והם מסרבים להודות בטעויות שלהם. הוא גם הוסיף שקשה להצליח בחברה כ"אדם נחמד", ובזמן שעבד בפייסבוק נכשל ביכולתו לשחק את משחקי הכס כראוי.

 

פייסבוק או משחקי הכס?
פייסבוק או משחקי הכס?

 

10 – המחיר של סמסונג החדש נחשף

בחברת סמסונג מתכוננים להשקת מכשיר גלקסי S10 במלאת עשר שנים למכשיר הגלקסי הראשון של החברה. אלא שהמכשיר החדש, שלפי הדיווחים צפוי להיות חזק ואיכותי יותר מקודמיו, צפוי גם לעלות הרבה יותר. למעשה, על פי הדיווחים, מחירו יתקרב למחירי האייפון של אפל. גלקסי S10 יעלה כ-900 דולר, מכשיר פשוט קצת יותר יעלה כ-700 דולר, ואילו S10 פלוס יעלה יותר מ-1,000 דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme