10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 נושאים בוערים
שתף:

מובילי המחאה החברתית הם גם המנצחים הגדולים בפריימריז של מפלגת העבודה, השכר הממוצע עלה והתחבורה הציבורית תפעל בתל אביב בשבת – רק בזמן האירווזיון.

 

1 – מובילי המחאה החברתית מובילים את מפלגת העבודה

איציק שמולי וסתיו שפיר, מהשמות הבולטים ביותר של המחאה החברתית ב-2011, הם המובילים ברשימת מפלגת העבודה לקראת הבחירות. אחריהם מדורגים יושבי הראש לשעבר – עמיר פרץ ושלי יחימוביץ', וכן חברת הכנסת מירב מיכאלי. על פי הסקרים אלה הם גם המקומות הריאליים ביותר מבחינת המפלגה.

 


 

2 – בליכוד הרשימה משתנה

אחרי העתירה של דוד ביטן, הצטרף אליו גם חבר הכנסת מיקי זוהר בטענה כי הנאמנות לראש הממשלה לא השתלמה. בנימין נתניהו החליט לוותר בינתיים על שריון אחד מהשלושה שביקש (וקיבל), מה שאמור להעלות את מיקי זוהר למקום ה-27 ברשימה, 2 מקומות מעל הדירוג שלו אתמול בבוקר.

 

3 – השכר הממוצע במשק עלה – שכר עובדי המדינה עלה יותר

על פי דו"ח הממונה על השכר במשרד האוצר, שכרם הממוצע של עובדי המדינה עלה ב-21% במהלך עשר השנים האחרונות. בזמן הזה, אם תהיתם, השכר הממוצע במשק עלה ב-11%. שיעור משמעותי נרשם במערכת הבריאות, עם עלייה של 31% בשנת 2017 לבדה.

 

4 – בתי החולים הדסה שובתים

בעקבות ההחלטה לעצור את קליטת המתמחים, החליטו בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם לשבות. משמעות השביתה, שאושרה גם למרות ערעור ההנהלה לבית הדין הארצי, היא כי בתי החולים יפעלו במתכונת שבת. זה קורה דווקא בזמן שבו בתי החולים עמוסים, וחולים רבים מוצאים את עצמם מאושפזים גם במסדרונות.

 

מתכונת שבת בהדסה
מתכונת שבת בהדסה

 

5 – דירות שלא נמכרו במחיר למשתכן יימכרו למדינה

עשרות דירות חדשות נותרו ריקות גם לאחר הגרלות מחיר למשתכן, ועכשיו נמצא פתרון: על פי החלטת משרד השיכון, הדירות הללו יימכרו למדינה. לפי ההערכות קיימות כיום דירות רבות בעיקר בכרמיאל ובקריית ביאליק, והן יגדילו את מלאי הדירות המיועדות לדיור הציבורי.

 

 

6 – לפחות בזמן האירוויזיון תופעל תחבורה ציבורית בשבת

פחות מ-100 ימים לפני פתיחת אירועי האירוויזיון בתל אביב, ובעיריית תל אביב מציעים פתרון לאחד האתגרים הגדולים ביותר: התחבורה הציבורית. במהלך שבוע התחרות צפויים להגיע לישראל עשרות אלפי תיירים, ואלפים אמורים להגיע לאירוע הגמר במוצאי שבת בגני התערוכה. כדי לאפשר להם הגעה נוחה ופשוטה למקום מתנהלים כיום מגעים בין עיריית תל אביב למשרד התחבורה במטרה לאשר הפעלתם של קווי אוטובוס ייעודיים על ידי חברה פרטית.

 

 

7 – בינתיים בוחרים נציג ישראלי

עד שיגיעו הנציגים מ-41 המדינות האחרות, הלילה ייבחר הנציג הישראלי לתחרות בגמר "הכוכב הבא לאירוויזיון", התכנית שכל הזוכים בה בשנים האחרונות העפילו לשלב הגמר באירוויזיון. השנה, לכל הפחות, המנצח יגיע ישירות לגמר.

 

 

8 – אפל מאבדת גובה בסין

השוק הסיני היה משמעותי מבחינת אפל עד לא מזמן, אבל נראה שהמגמה הזו משתנה. על פי הדיווחים נרשמה ברבעון האחרון ירידה של כ-20% בביקוש לאייפון, שיעור שהוא יותר מכפול בהשוואה לירידה בשוק הסמארטפונים בכלל. בעקבות הירידה בביקוש החלו לרדת גם המחירים, ובמקביל נראה כי יש מנצחת אחרת בסין: וואווי.

 

המצב של אייפון
המכירות של אייפון בירידה – לפחות בסין

 

9 – המתחרות של דונאלד טראמפ

בחודש שעבר ציין דונאלד טראמפ שנתיים בחדר הסגלגל, והמרוץ לקראת הבחירות הבאות כבר כאן. אלא שבמרוץ הזה יש לא פחות מ-5 נשים, לפחות בצד הדמוקרטי (ומתוך 7 מועמדים בסך הכול). המצטרפת האחרונה לרשימת המועמדות היא איימי קלובשר, סנאטורית ממינסוטה.

 

10 – ארה"ב בדרך למיתון?

ההאטה בצמיחה הן בסין והן באירופה היא אחד הגורמים המשפיעים על כלכלת ארה"ב, לפחות לטענת זוכה פרס נובל לכלכה שהסביר שהכלכלה האמריקנית בדרך למיתון. הוא גם הסביר שאין יותר מדי מרחב פעולה לגופים הפיננסיים שיכולים למנוע את המיתון הזה.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme