טיולים, ארוחות משותפות והיכרויות: "קהילת חברים לדרך צמחה מצורך אישי"

אביה פרי3 דקות קריאה
מיזם ייחודי: הכירו את חברים לדרך
שתף:

אם אתם בטווח גילאים של 28-45, ומרגישים שמעגל החברים שלכם הצטמצם עם השנים, מצאנו עבורכם את הפתרון המושלם: קהילה שכולה כיף, היכרות והגדלת מעגלים חברתיים. מאחורי קהילת "חברים לדרך" עומד ליאור קייקוב (44), איש הייטק, והוא מסביר איך הכול התחיל: "לפני כארבע שנים התחלתי להוציא טיולים בארץ מתוך צורך אישי. הוצאתי אותם לעצמי ולחברים שהצטרפו. עשיתי את זה במשך כשנתיים וחצי וכל החברים התחילו להביא חברים מסביב וזה עבד מגניב. מתוך המקום הזה התחלתי עם פתיחת הקהילה חברים לדרך".

 

קהילה שהוקמה מתוך צורך אישי

"חברים לדרך היא קהילה שצמחה מתוך צורך אישי," מסביר ליאור. "הרגשתי שהמעגלים האישיים בגילאים 28-45 מצטמצמים באופן טבעי כי כל אחד 'הולך לדרכו' או נעלם אחרי החתונה. אנשים רוצים להגדיל את המעגלים החברתיים ולא תמיד יודעים איך, כי זה שלב 'מאוחר' בעינינו לפגוש אנשים." כך הוא החליט שהגיע הזמן להקים קהילה שתפעל ברוח של מעורבות, שותפות ויוזמות אישיות, הכל במטרה "לייצר חיבור חיבור סביב צורך חברתי, בסביבה שהיא מוגנת ומאפשרת."

 

מייסד חברים לדרך
קהילה שצמחה מתוך צורך אישי. ליאור קייקוב (תמונה: רעות אשכנזי)

 

מי הם החברים ובאיזה דרך מדובר עבורך?

"כשחשבתי על השם הבנתי שזאת לא קהילה של פנויים פנויות, כי המטרה היא לאו דווקא היכרויות. יש פה אנשים שנמצאים באותה דרך, שהם פנויים, ואם יצא מזה משהו זוגי – מה טוב. הרעיון קודם כל זה להכיר חברים, דווקא בגלל שהמעגלים מצטמצמים בשלב הזה ואני רוצה להרחיב אותם בחזרה."

 

 

טיולים בארץ ובחו"ל, ארוחות משותפות והרצאות

רשימת הפעילויות שמציעה הקהילה בהחלט מכובדת, והיא כוללת טיולים בארץ ובחו"ל, אבל הרבה יותר מזה. מדי שבוע מתקיימות ארוחות משותפות, למשל, בכל יום שישי במקום אחר, ולמעשה חברי הקהילה מארחים אלה את אלה. "אנחנו מקיימים גם שתי הרצאות על הבר בחודש, סיורים, בילויים משותפים. חבר קהילה אחד רצה לארגן קיר טיפוס, מישהו אחר העביר סדנת צילום. מישהי רצתה לייצר מפגש באולינג, אחרת ארגנה דרינק- קבוצתי. מה שאנשים יוזמים זה מה שקורה, ואני בדרך כלל יוזם את הדברים היותר גדולים כמו טיול לאילת, מסיבת פורים, טיולים ליוון ולירדן. בכל מפגש אנשים מחליפים טלפונים ומדברים. אנחנו עושים את זה בצורה מאפשרת, שיהיה נוח לאנשים לתקשר ולהרגיש טוב."

 

"תמהיל הנוכחות של המפגשים הוא בדרך כלל 50 אחוז חדשים ו-50 אחוז ותיקים, והפלטפורמה והלו"ז ממזערים את הרגעים שלא מכירים בהם אף אחד. לפני טיול אני עושה ארוחת בוקר, פריסה, היכרות נינוחה. המטרה היא מפגשים חווייתיים, נוחים. חברי הקהילה מאוד מקבלים ופתוחים וזה כיף."

 

הפעילויות של חברים לדרך
טיולים, סיורים וגם הרצאות על הבר (תמונה: ליאור קייקוב)

 

יש גם הצלחות בתחום הרומנטי

אם בכל זאת תהיתם עד כמה הפלטפורמה הזו יכולה לייצר הזדמנויות רומנטיות לפנויים ולפנויות, תשמחו לדעת שזה קורה. "כשמגיעים לאירוע שהוא חווייתי כמו טיול או כל מפגש אחר זה אירוע שהוא מייצר פתיחות כי אתה כבר בסביבה טבעית, לומד להכיר ולא מדלג וקופץ בין אתרים. כך נכנס גם עניין ההיכרויות. יצאו הרבה זוגות דרך הקהילה, נשארו זוג נשוי עם ילד שהכירו בטיול הראשון של שניהם. הייתה בחורה אחת שפחדה מאוד להגיע לטיול, לקפוץ למים, אמרתי לה שזה מאוד רגוע ומאפשר. היא הגיעה לטיול הראשון שלה ויצאה עם בעלה."

 

 

המכנה המשותף: גילאי 28 עד 45

החברים בקהילה הם גברים ונשים בגילאי 28 עד 45, שאינם נשואים. "אתה מגיע לאירוע ואתה יודע שכולם פנויים וכולם בגילאים האלה, זה יוצר מסגרת מאפשרת מאוד ליצור היכרות משותפות גם אם לא למטרות זוגיות. בקהילה יש היום 3,500 חברים, מתוכם כ-1,000 מגיעים פיזית. לו"ז האירועים שלנו צפוף ועשיר, כך שכל אחד יכול למצוא את עצמו בתדירות ובתחומים שמתאימים לו, ההיצע גדול ויש לפחות כמה אפשרויות בשבוע."

 

"אני עובר על פרופילים שרוצים להכנס, הרוב שמגיעים אלה חברים שמביאים חברים או אנשים ששמעו על הקבוצה. יוצא לי לא לאשר לפעמים אנשים, אם למשל אני מזהה פרויקט פיקטיבי. חשוב לי לשמור על קהילה איכותית ואינטימית גם על חשבון גדילה מהירה."

 

גילאי הקבוצה
גילאי 28 עד 40 ורק רווקים (תמונה: ליאור קייקוב)

 

מחירי הפעילויות: בין 80 ל-150 שקלים

קהילת "חברים לדרך" מקיימת לא מעט מפגשים וטיולים, רובם בתשלום של עד 150 שקלים לכל היותר, וחלקם בחינם. "יש סיורים קולינריים שעולים יותר ויש כאלה שפחות," מסביר לנו ליאור. "אפשר לומר שטווחי הסיורים והטיולים בארץ נע בין 80-150 ₪. יש גם המון סיורים, הרצאות ופעילויות חינמיות. כרגע כל ההרצאות חינמיות, כי הרבה חבר'ה מהקהילה מרצים ולעיתים גם מביאים מרצים אורחים. כל פעילות עולה בהתאם למה שהיא דורשת."

 

רוב נשי – אבל שואפים לאיזון

מסיבה שגם ליאור עדיין לא הבין עד הסוף, במפגשי הקהילה יש רוב נשי. "נשים קופצות יותר למים, הן יותר פתוחות לנסות דברים. ניסיתי להבין למה ועוד לא ממש הגעתי לתשובה," הוא אומר ומוסיף:  "אני מנסה לאזן כמה שיותר את התמהיל גם במפגשים ובטיולים."

 

עד שזה יקרה הוא מציע למצטרפים החדשים להגיע עם ראש פתוח ולתת לדברים לזרום. "אפשר גם להתכתב איתי לפני," הוא מוסיף, בעיקר מתוך הבנה שכולנו קצת חוששים כשאנחנו מגיעים למקום חדש ולסביבה שבה אנחנו לא מכירים אף אחד אחר. "אנחנו מייצרים אווירה מאוד משתפת," הוא מבטיח. "המטרה של האירועים היא להיות חווייתיים, כאלה שמאפשרים לקפוץ למים בצורה מאוד נוחה. רוב הסיכויים שאתה תתערבב והדינמיקה תהיה מאוד נוחה. בדרך כלל כל מי שמדבר/ת איתי לפני עף ונהנה בטיול בגלל הנוף המאפשר, הסביבה החיצונית, החבר'ה טובים."

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme