רובוט יגיש לכם קוקטייל וישמור על הילדים – כך תיראה התיירות בעתיד

מערכת1 דקות קריאה
ענף התיירות לאן?
שתף:

היום אנחנו כבר לא ממש זוכרים איך נראו החיים שלנו לפני שהטכנולוגיה השתלטה עליהם. האינטרנט שינה את חוויית הצריכה שלנו, ואנחנו מקבלים כמויות בלתי נתפסות של ידע בכל רגע נתון. באופן לא מפתיע, החדשנות והקדמה לא פסחו גם על תחום אחד משמעותי במיוחד: התיירות. אלא שההפתעות הגדולות באמת עוד לפנינו.

 

 

הטכנולוגיה מגיעה לתיירות

שיט בספינת פאר הוא לא המצאה חדשה, אבל בשנים האחרונות ראינו בתחום הזה כמה וכמה פיתוחים מעניינים, ולא רק בשלב ההזמנה – אלא על הספינה עצמה. כך קיימים היום רובוטים שממלאים את תפקיד הברמן, כזה שאולי לא ינהל אתכם שיחות נפש אבל יכין כל קוקטייל שתבחרו. אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה (הנציגה הבלעדית של רויאל קריביאן בישראל) מציע לנו לחלום בגדול על השלב הבא: "הרובוט יחליף את המצעים במלונות, יספק שירותי בייביסיטר להורים, ואולי אפילו יכין עבורנו את כל הזמנת החופשה, יחד עם כלל הרצונות והדרישות שלנו."

 

לאן עוד אפשר להתקדם?

אין ספק שהטכנולוגיה הולכת ומשתלטת על עולם התיירות כולו, והיא משנה בהתאם את כל חוויית החופשה שלנו, בין אם אנחנו טסים ללונדון או לניו יורק, ובין אם אנחנו יוצאים לשיט תענוגות. בארה"ב, למשל, הפך שלב העלייה למטוס למהיר יותר בזכות טכנולוגיית זיהוי פנים שיכולה להישמע קצת משונה, אבל היא בעיקר מייעלת תהליכים. באופן דומה אנחנו יכולים לדעת איפה נמצאת המזוודה שלנו דרך אפליקציות כאלו ואחרות. על פי סקר של בוקינג שפרסמנו כאן לפני כחודשיים, אלה גם הנושאים שמעניינים את המטיילים. הם רוצים אפליקציות שיאגדו את כל התכניות שלהם לטיול, כאלה שיאפשרו להם להתמצא בשטח ואפילו סוכני נסיעות וירטואליים שיעזרו להם לבצע הזמנה על בסיס פקודות קוליות.

 

 

"העתיד של עולם התיירות, להערכת רבים, יפתיע אותנו בדברים משוכללים יותר," אומר אורי שנבל. הוא מציע גם כמה דוגמאות מעניינות: "טיסת נוסעים ללא טייס למרחקים ארוכים ואנשי צוות רובוטים, מלונות עתידיים בהם כל נותני השירות הם רובוטים, או אניית נוסעים ללא קפטן ואנשי צוות – הכל רובוטי וטכנולוגי."

 

אורי שנבל מנכל סנורמה
"מלונות עתידיים בהם כל נותני השירות הם רובוטים, או אניית נוסעים ללא קפטן ואנשי צוות". אורי שנבל (תמונה: גיא מגלד)

 

לואו קוסט ועתיד התיירות

על פניו נדמה שאנחנו מחפשים בעיקר להוזיל עלויות, ולא פלא שטיסות הלואו-קוסט הפכו ללהיט של ממש. אלא שלמרות ההיצע הזול, חברות התיירות הקלאסיות ממש לא נעלמות. יש כנראה הסבר אחד מרכזי לכך, והוא קשור בצורך שלנו לצאת לחופשה ולהתפנק באמת, בלי להביא אוכל מהבית ובלי להצטופף כדי לחסוך עוד כמה שקלים. באופן דומה, למרות הצלחתן של חלופות לינה זולות כמו Airbnb בתי המלון עדיין זוכים לפופולריות, וגם המצאות כמו מלונות קפסולה לא מציעים תחרות של ממש.

 

הרי גם כשאנחנו חוסכים בעלויות הטיסה והמלון אנחנו מוצאים את עצמנו מבזבזים לא מעט כדי להשלים את השירותים שעליהם ויתרנו. מאוכל בטיסה ועד המצעים הנקיים מדי יום, אנחנו רוצים לחוות חוויה אמיתית. במובן הזה, עולם הקרוזים מספק מענה לכל הצרכים גם יחד, וגם מי שמבלה את החופשה כולה על הסיפון מקבל חוויה שווה במיוחד. ממסעדות פאר, דרך מתחמי ספורט ועד מופעי תיאטרון או פעלולים, ואפילו מגלשות מים וקירות טיפוס, אפשר להבין איך הענף הזה לא מתעייף – אלא רק מתחזק.

 

"אין ספק שהעשור הבא עתיד להפתיע את האנושות כולה, בכלל תחומי החיים ובפרט בעולם התיירות," מסביר שנבל. "לעניות דעתי, יש עוד הרבה לצפות לו."

 

תמונה ראשית: רויאל קריביאן

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme