אם אתם רוצים שהילדים שלכם יצליחו – זה מה שאתם צריכים לעשות

מערכת2 דקות קריאה
ההצלחה של הילדים שלכם
שתף:

כל הורה רוצה לראות את הילד שלו מצליח, וסביר להניח שגם אתם מחפשים דרכים יצירתיות לעודד את ההצלחה הזו. למרבה המזל, החוקרים גילו כמה צעדים פשוטים שיעזרו לכם (ולהם) להשיג את המטרה הזו.

 

1 – אל תגידו להם שהם יכולים לעשות הכול

מחקר גדול שבוצע בארה"ב חשף שרוב הצעירים משתוקקים לעסוק בתחומים כמו ספורט, מוזיקה או עיצוב משחקי וידאו. בפועל, משרות אלה מהוות כאחוז אחד בלבד מהשוק, בעוד תחומים אחרים כמו רווחה או בריאות הם תחומים שבהם יש יותר ביקוש, ובהתאם הן גם רווחיות הרבה יותר. אם כן, עודדו את הילדים שלכם לעסוק בתחומים מהסוג הזה כדי שיוכלו ליהנות מהביקוש האדיר, ומהיתרונות שלו.

 

2 – אכלו יחד ארוחת ערב משפחתית

מחקר של אוניברסיטת הרווארד חושף נתון מעניין למדי: ילדים שאוכלים ארוחה משפחתית 5 פעמים בשבוע נוטים לצורך פחות תרופות וסמים, והם גם בסבירות נמוכה יותר להריון בגיל ההתבגרות, להשמנת יתר ולדיכאון. חוץ מזה, יש להם ממוצע ציונים גבוה יותר, וגם אוצר המילים שלהם יותר מפותח, והביטחון העצמי שלהם גבוה.

 

ארוחה משפחתית
ארוחות משפחתיות טובות לביטחון העצמי של הילדים

 

3 – הגבילו את זמן המסך

זו בטח לא הפתעה גדולה, אבל גם החוקרים מצאו סיבה טובה להגביל את זמן המסך של הילדים: כישורים מסוימים פשוט לא מתפתחים בצורה מספקת כשהילדים צמודים למחשב או לטלפון. על פי ההמלצות, ילדים מתחת לגיל 18 עדיף שלא יקבלו זמן מסך כלל, למעט שיחות וידאו. ילדים קצת יותר גדולים (שנתיים עד חמש) כדאי להגביל לשעה עד שעה וחצי בלבד מדי יום. אם הילדים גדולים יותר רצוי לוודא שיש להם מספיק זמן גם לשינה, לפעילויות חברתיות ולפעילות גופנית כלשהיא. כדאי שגם בזמן האוכל לא יהיה מסך ברקע, ואולי כדאי לוותר על השימוש בטלפון או בטאבלט גם ברכב.

 

4 – עבדו מחוץ לבית

יש לא מעט יתרונות לעבודה מהבית, אבל החוקרים בהרווארד מצאו שאימהות אשר עובדות מחוץ לבית מעודדות את הבנות שלהן לעבוד, להגיע למשרות בכירות ולהרוויח יותר מהקולגות שלהן. זאת בהשוואה לנשים שאימהותיהן לא ניהלו קריירה כלל.

 

אימהות מחוץ לבית
אולי כדאי לעבוד מחוץ לבית?

 

5 – תנו לילדים לעבוד

המחקרים של הרווארד חשפו עוד כמה צעדים פרקטיים וחשובים שיקדמו את הילדים שלכם. בפרט נמצא שמעורבות של הילדים במטלות הבית הגבירה את הסיכוי שלהם להשתלב בשוק העבודה.

 

6 – דחו את הסיפוקים שלהם

ניסוי המרשמלו הוא ניסוי מוכר שבוצע ב-1972 והראה לילדים שאם ידחו סיפוקים, ירוויחו יותר. למי שפספס, הניסוי היה פשוט: הוצבה בפני הילדים צלחת עם מרשמלו, אבל נאמר להם שאם ימתינו יקבלו כמות גדולה יותר. כשנשארו לבדם, חלק מהילדים אכלו – אבל חלק חיכו כדי לקבל יותר. מחקר ההמשך חשף שהילדים שחיכו למרשמלו הפגינו יכולת טובה להתמודד בפני פיתויים, והם קיבלו ציונים טובים יותר בלימודים. אם תדרשו מהילדים לבצע מטלה מסוימת לפני שיוכלו לעשות את מה שהם באמת רוצים לעשות, תעודדו אותם לדחות סיפוקים ולבצע גם מטלות קצת פחות "אטרקטיביות" בזמן שהם ממתינים.

 

7 – הקריאו להם סיפורים

ילדים שהוריהם מקריאים להם סיפורים מגיל קטן הם ילדים שהשפה שלהם מפותחת הרבה יותר. הם מפתחים כישורי קריאה בגיל מוקדם יותר, ואם הם רגילים לקרוא מגיל קטן – הם ימשיכו לקרוא גם בבגרותם, והכישורים החברתיים שלהם יהיו אף הם מפותחים יותר.

 

להקריא להם סיפור
דרך טובה לפתח את מיומנויות השפה שלהם

 

8 – עודדו אותם לטייל

ילדים וצעירים שמטיילים יותר הם האנשים שמפגינים יותר סובלנות כלפי אחרים, הם מוכנים יותר ללמוד ולחקור, הם גם מנסים מזונות שונים ומפתחים תחושה של ערך עצמי, ביטחון ועצמאות. בנוסף, יש להם כושר ביטוי טוב יותר, הם סתגלנים ובאופן כללי הם מפגינים יותר כבוד. בקיצור, כדאי לשלוח את הילדים לקייטנה בחו"ל או למשלחת תלמידים כלשהי.

 

9 – תנו להם להיכשל

תתפלאו, אבל אחד הדברים החשובים שאתם יכולים לעשות כהורים, זה פשוט לתת להם להיכשל. כישלון הוא דבר חיובי מבחינת הילדים, בעיקר משום שההתנסות הזו עוזרת להם ללמוד להתמודד עם אתגרים, וזוהי מיומנות הכרחית בעולם האמיתי. כשהם נכשלים הם גם צוברים התנסויות שיכולות לעזור להם לתקשר עם אחרים בהמשך, הם לומדים לעבוד קשה יותר והם מוכנים להתאמץ יותר. כשהם נכשלים וקמים הם מפתחים כושר התמודדות חשוב שמאפשר להם להתמודד עם אתגרים ולעמוד בפני משימות מורכבות בלי לפחד מהכישלון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme