"גורד הצמחים" צפוי לספק מזון ליותר מ-5,000 בני אדם מדי שנה

מערכת5 דקות קריאה
הפתרון שיספק מענה לצרכי המזון ב-2050
שתף:

עד שנת 2050 צפויה האוכלוסייה העולמית להגיע ל-9.6 מיליארד בני אדם, כ-66 אחוזים מהם תושבי הערים הגדולות. התחזית הזו מעוררת בעיקר דאגה אחת הקשורה לאספקת המזון לכמות בלתי נתפסת של אנשים. פתרון אפשרי לבעיה הזו מגיע דווקא מכיוונה של חברה שוודית, פלנטגון (Plantagon) שמציעה לערים הגדולות להתחיל כבר בקרוב בבנייתם של גורדי שחקים בהם ייבנו חוות, והם אמורים להיקרא בתרגום חופשי "גורדי צמחים" (על משקל "גורדי שחקים" או Plantscraper). כן, אתם קוראים נכון. התכנון הוא לבנות מגדלי עסקים גבוהים שיספקו מענה חלופי לחוות שהיום אנחנו רואים בשטח, והראשון שבהם נמצא כיום בבנייה בשוודיה.

 

המגדל החדשני, שנקרא "בניין המזון העולמי", צפוי לפעול באופן ייחודי. הירקות (בעיקר הירוקים שבהם) יגדלו ללא אדמה, בסביבה שתספק להם הזנה ומים באופן קבוע. החווה הזו תפעל באופן אוטומטי, ובנייתה מוערכת בעלות של כ-40 מיליון דולר. דרך אגב, עבודות הבנייה החלו ב-2012 וצפויות להימשך עד 2020. איך היא אמורה להיראות? התשובה לפניכם.

 

בניין המזון העולמי ייצר 550 טון ירקות

הכמות הזו אמורה להספיק ל-5,500 אנשים לפחות מדי שנה.

 

הפתרון שיאכיל 5,500 בני אדם
כ-5,500 בני אדם יהנו מתפוקת החווה הפנימית במגדל. מקור: Plantagon

 

בקדמת המגדל תוצב החווה, בחלק האחורי יוקמו משרדים

כשני שליש מהמבנה יוקדש לפיתוח משרדים ושליש לבניית החווה. הגידולים יתבצעו תוך שימוש בתאורת השמש אבל גם באמצעות תאורת לד שתפעל בתדר קבוע ומוגדר מראש, כדי למקסם את התפוקה כמובן.

 

שני שליש מהמבנה - לגידול ירקות
גידול הירקות יתבצע בחווה שתתפוס כשני שליש מהמתחם. מקור: Plantagon

 

רובוטים ידאגו לרוב פעולות החווה

מטרת הרובוטים היא לצמצם את עלויות התפעול, כאשר בהשוואה לחווה חיצונית בגודל זהה קצב הייצור כאן צפוי להיות מהיר יותר. בנוסף צפוי להתבצע שימוש מופחת בקרקעות ובמים, כך שמדובר בפתרון ידידותי לסביבה.

 

רובוטים יפעילו את החווה
הרובוטים יחסכו בעלויות התפעול. מקור: Plantagon

 

נוף לחווה

בחלק מחדרי הישיבות במגדל המשרדים (כדוגמת החדר בתמונה) ניתן יהיה להשקיף אל החווה המלאכותית. באזורים אחרים במתחם יוצבו מזללות לשימוש העובדים והקהל הרחב. בנוסף יוצע שוק לרווחת הקהל הרחב, בו ניתן יהיה לקנות ירקות. המסעדות המקומיות והסוחרים יוכלו לרכוש מזון ישירות מהפלנטגון.

 

ה
מחדר הישיבות ניתן יהיה להשקיף אל החווה. מקור: Plantagon

 

המבנה החיצוני

צורתו של הפלנטגון אמורה להזכיר את צורתו של הגלובוס, ואם תשאלו את מעצבי המבנה הם בהחלט שואפים לתת השראה גם לערים גדולות אחרות בעולם שילכו בדרכם. ככל שהאוכלוסייה תגדל ושטח הקרקע הפנוי יקטן בהתאם, אין ספק שהיכולת לספק פתרון חלופי היא חיונית והיא תחסוך קרקעות ומים, כמו גם משאבי טבע אחרים.

 

צורת המבנה - גלובוס
מבחוץ ייראה המבנה כמו גלובוס מרשים. מקור: Plantagon

 

פורסם במקור ב-Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme