מסי, לברון ועוד 10 ספורטאים עם הסכמי חסות של למעלה מ-100 מיליון דולר

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
אלה כמה הסכמי חסות מטורפים
שתף:

יש כמה ספורטאים גדולים שזוכים להסכמי חסות שמנים למדי. הם יכולים להיות כוכבים גדולים על מגרש הכדורסל כמו לברון ג'יימס, או שחקני גולף מפורסמים כמו טייגר וודס, וגם טניסאים מהוללים כמו רוג'ר פדרר. כשהם מגיעים למעמד הזה הם נהנים מכמה הסכמים בסכומים שלרובנו נשמעים דמיוניים, לרוב מול מותגי ספורט מובילים כמו נייקי או אדידס. הנה כמה דוגמאות לעסקאות בדיוק מהסוג הזה.

 

 

סטפן קרי וחברת אנדר ארמור

סטפן קרי נחשב לאחד משחקני הכדורסל המצליחים ביותר, והוא נבחר פעמיים ל-MVP בליגת ה-NBA. ההצלחה הזו הובילה אותו להחלטה שנשמעה לאנשים רבים תמוהה, לפחות ברגע הראשון: ב-2013 הוא נפרד מנייקי וחתם עם חברה קצת פחות מוכרת: אנדר ארמור. במסגרת ההסכם הזה הוא קיבל 4 מיליון דולר לעונה וב-2015 ההסכם הוארך עד 2024. מבחינת החברה מדובר בהשקעה חכמה, ולפרסומים עם דמותו של הכוכב מצורפים גם ציטוטים שמזוהים עמו יותר מכל. על פי ההערכות השימוש בכדורסלן שווה כ-14 מיליארד דולר למותג, בעוד שוויו של קרי נאמד ב-47.3 מיליון דולר.

 

Every step I do for them! #fam

A post shared by Wardell Curry (@stephencurry30) on

 

דרק רוז וחברת אדידס

ב-2012 ביצעה אדידס מהלך משמעותי מאוד כשצרפה לשורותיה כוכב NBA אחר, בעסקה ששווה כ-185 מיליון דולר. כשההסכם הזה נחתם הוא גם הוכתר מיד כהסכם החסות הגדול בהיסטוריה, והוא היה מאוד הגיוני: רוז היה ה-MVP בעונת 2010-11 ורבים הגדירו אותו כמייקל ג'ורדן הבא. ההימור הזה, בסופו של דבר, קצת פחות מוצלח ממה שציפו לו בחברת אדידס. הכוכב סבל משורה של פציעות, לרבות קרע במיניסקוס (בשתי הברכיים) ובאוגוסט 2015 הוא אף הואשם בתקיפה מינית, אם כי חבר המושבעים זיכה אותו מאשמה.

 

 

ניימאר וחברת נייקי

כוכב הכדורגל ניימאר דה סילבה חתם על הסכם חסות עם נייקי כבר ב-2011, וההסכם נחתם מראש ל-11 שנים תוך שהוא מבטיח לשחקן הכנסה של קצת יותר מ-10 מיליון דולר לעונה. אין ספק שהוא יכול לפרוש בנחת וצרות כלכליות לא יהיו לו בזמן הקרוב, לאחר שחתם גם על הסכם העברה למועדון הכדורגל הצרפתי פריז סן ג'רמן ב-2017, הסכם שערכו מוערך ב-262 מיליון דולר.

 

 

רורי מקלרוי וחברת נייקי

ההצלחה של רורי מקלרוי הגיעה בגיל צעיר למדי והמותגים הגדולים חיזרו אחריו במשך שנים. היום, כשהוא נחשב ליורש הגדול של טייגר וודס, הוא גם נהנה מהתהילה ומהכסף. ההסכם הגדול ביותר שלו בין שלל הסכמי חסות הוא זה שחתם עם חברת נייקי, עליו חתם ב-2013 תמורת 250 מיליון דולר. ב-2017 הודיעה החברה על הארכת החוזה לעשר שנים נוספות.

 

קווין דוראנט וחברת נייקי

בחודשים האחרונים נייקי עלתה לכותרות לאחר שאיבדה את אחד הכוכבים הגדולים ביותר שלה, רוג'ר פדרר, לטובת יוניקלו – שהסכימה לשלם לו 300 מיליון דולר ל-10 שנים. אלא שנייקי לא באמת חוסכת על הכוכבים שלה כפי שאולי משתמע מהאובדן הזה. לצד ניימאר ורורי מקלרוי היא חתמה גם על הסכם חסות בן שבע שנים עם קווין דוראנט, כוכב ה-NBA. במסגרת ההסכם, שנחתם ב-2007, דוראנט קיבל 60 מיליון דולר. ב-2014, כשהגיע מועד החידוש, העסקה הורחבה והוא יצא עם 265 מיליון דולר ביד.

 

ליונל מסי וחברת אדידס

לא באמת צריך להציג את ליונל מסי, הכדורגלן הגדול ומי שכמעט הגיע לביקור בישראל. זה לא מאוד מפתיע גם למצוא אותו ברשימה הזו, ולפי פורבס הסכם החסות שלו הכניס לחשבון הבנק שלו 28 מיליון דולר בשנת 2016 לבדה. ב-2017 הוא חתם עם אדידס על הסכם ללא הגבלת זמן, אבל שווי העסקה לא נחשף מעולם. מצד שני הוא גם נהנה מעוד כמה הסכמי חסות מרשימים עם חברת הסלולארי וואווי וגם עם מותגי יוקרה אחרים.

 

A post shared by Leo Messi (@leomessi) on

לברון ג'יימס וחברת נייקי

אם העסקה של דרק רוז הייתה הגדולה ביותר כשנחתמה, השיא הזה נשבר על ידי לברון ג'יימס. ב-2015 הוא חתם על הסכם חסות עם נייקי, ולמרות שחלק מהפרטים לא נחשפו, ידוע על פי הדיווחים מהסוכנות המייצגות שלו שההסכם שווה יותר ממיליארד דולר. חשוב לזכור שמדובר על הסכם שיישאר בתוקפו ללא הגבלת זמן (גם אחרי שהכוכב יחפש לעצמו מועדון גמלאים).

 

 

קובי בריאנט וחברת נייקי

עוד כוכב גדול הגיע לנייקי ב-2015, כחמישה חודשים לפני שפרש: קובי בריאנט. הכדורסלן, שהרוויח במהלך הקריירה יותר מ-680 מיליון דולר, הרוויח יותר מ-350 מיליון בזכות הסכמי חסות עם מרצדס, מקדונלדס, ספרייט, נינטנדו וסוני. העסקה הגדולה ביותר היא, ללא ספק, העסקה עם נייקי: היא הכניסה לו 40 מיליון דולר במשך ארבע שנים, ולמען ההסכם הזה הוא נטש את אדידס.

 

Kobe 1 Protro. 2005 design. Modern day technology. Drops Feb. 17. #YoureWelcome

A post shared by Kobe Bryant (@kobebryant) on

 

כריסטיאנו רונאלדו וחברת נייקי

יש מי שמתייחס לרונאלדו כאל שלט חוצות מהלך, ואפשר להבין למה – הכדורגלן חתום על שורה ארוכה של הסכמי חסות עם המון מותגים גדולים, וגם נייקי ברשימה הזו. ב-2016 הוא חתם על הסכם שאיננו מוגבל בזמן, במסגרתו פותחה קולקציה שלמה בשמו, אשר כוללת הנעלה וביגוד לגברים, נשים וילדים. אתם יכולים להיות בטוחים שהעסקה הזו הכניסה הרבה כסף לחשבון הבנק שלו, והיום ההון שלו מוערך ביותר מ-400 מיליון דולר.

 

 

דיוויד בקהאם וחברת אדידס

כוכבי כדורגל גדולים נהנו תמיד מעסקאות גדולות עם מותגי אופנת הספורט, וגם דייויד בקהאם לא שונה מהם. בין 2008 ל-2011 הוא קיבל 21.4 מיליון דולר כפרזנטור של ארמני, ולמרות שפרש מכדורגל כבר ב-2013, עד היום הוא נהנה מהסכמי חסות שמבטיחים שלו מיליוני דולרים הרבה אחרי הפנסיה. העסקה הגדולה ביותר שלו היא, כמובן, העסקה עם אדידס: ההסכם לכל-החיים הוערך ב-160 מיליון דולר ב-2003, והיום הכוכב מוערך כמי ששווה 450 מיליון דולר.

 

טייגר וודס וחברת נייקי

שחקן הגולף הגדול של שנות ה-90 ספג בשנים האחרונות מהלומה לא פשוטה, לאחר שגילויים על הבגידות שלו ברעייתו הובילו לפגיעה בדעה הציבורית כלפיו, וכפועל יוצא גם פגיעה במותגים שהוא מייצג. בעקבות החשיפה הזו הוא נאלץ להיפרד מנותני חסות גדולים כמו ביואיק ו-AT&T אבל נייקי המשיכה לייצג אותו. למעשה, ב-2013 (4 שנים לאחר הסקנדל) האריכה נייקי את ההסכם שלה עם הכוכב, הסכם שהכניס לחשבון הבנק שלו 100 מיליון דולר בין השנים 2001-2006, וממשיך להבטיח לו הכנסה מרשימה מאוד גם היום.

 

 

מייקל ג'ורדן וחברת נייקי

דמיינו לעצמכם עולם שבו המותג שנקרא מייקל ג'ורדן לא קיים, ותבינו שזה פשוט עולם דמיוני ומוזר. הוא הרי מזוהה יותר מכל עם נייקי, ונייקי מזוהה עמו. אז העסקה המקורית שלו הכניסה לו בקושי חצי מיליון דולר, וגם אופציות כמובן. על פי ההסכם היעד שהוגדר למכירות נעלי ג'ורדן היה 4 מיליון דולר בתוך שלוש שנים, בעוד בפועל נמכרו 70 מיליון דולר בתוך חודשיים בלבד. המותג הזה ייצר יותר מ-2.5 מיליארד דולר ב-2016.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme