המתחרה החדשה של איביי ואמזון: שופרסל

עומר גלעדי5 דקות קריאה
המהלך הבא של שופרסל והשוק הלא פשוט
שתף:

בנובמבר השנה (2018) כללי הקניות ברשת עומדים להשתנות מקצה לקצה, עם ההשקה הצפויה של אתר "אמריקן אאוטלט" מבית שופרסל, אתר אינטרנט שיציע מחירים נמוכים במיוחד – ומשלוח אמין במיוחד – לשלל מוצרים שאנחנו, הישראלים, כבר רוכשים באופן שוטף באתרי האינטרנט הבין לאומיים.  האתר יספק פלטפורמה נוחה לקניות, ויתחרה על נתח השוק הישראלי (העצום – מעל 15 מיליארדי שקלים בשנה) של הרכישות באינטרנט מבית אמזון, עלי אקספרס, ואיביי. המיזם, בהשקעה של לא פחות מ – 600 מיליוני שקלים, מתוכנן להציע מוצרים ומחירים דומים לאלה שבאתרי הענק הבין לאומיים – אולם, לשחרר את הרוכשים מאותה תלות בדואר ישראל, שהוא לא פעם איטי ולא יעיל, דרך משלוח עם חברת הבלדרות UPS. יש למה לצפות!

 

שופרסל נכנסת לתחום חדש
אמריקן אאוטלט, אתר קניות מרשת שופרסל שצפוי להיות מושק בנובמבר השנה, יציע את אותה חווית קניה כמו זו שמציעים איביי, אמזון ואחרות

 

אמריקן אאוטלט של שופרסל – אילו מוצרים יחכו לנו בין דפי האתר?

לצד התפתחות מקוונת מרשימה של רשת שופרסל, הכוללת השקה של אתר גדול ומרשים לרשת ניו פארם שיאפשר רכישות אונליין; מיזם מתחרה לחברת גוליבר שיציע חבילות תיירות ונופש; ואתר אינטרנט יעיל ובעל שיעורי שימוש גבוהים של שופרסל, המאפשר קניות אונליין ומשלוחים מהירים, ומייתר עבור נתח ניכר מהאוכלוסייה (על פי הנתונים – כ 13% מהרוכשים ברשת, עם גידול במכירות של מעל מיליארד שקלים בשנה בשל הקניות ברשת) את הצורך לצאת לקניות – אתר אמריקן אאוטלט צפוי להציע מוצרי אופנה וביגוד, מכשירי חשמל, גאדג'טים, מוצרי אלכוהול, ריהוט, אביזרים למטבח ולבית, ועוד – וכל אלה, מבלי להחזיק מחסנים בישראל – אלא על ידי מה שנקרא Drop Shipping – עם שילוח בין לאומי מהיר מטעם חברת UPS של כל מוצר ממחסני היצרן – ועד לפתח ביתו של הלקוח.

 

החזון, אגב, הוא לאפשר באמצעות כלים מקוונים רבי עוצמה, רכישה של כלל המוצרים לבית, כולל מוצרי מזון, פארם (כידוע, שופרסל רכשה בשנה שעברה את רשת ניו פארם, שגם היא תושק מחדש במהלך החודשים הקרובים – כולל הפחתות מחירים משמעותיות ומיתוג מחדש), ומוצרים בייבוא אישי מבית המותג החדש.

 

 

רמי לוי פלוס – המתחרים לא נכנעים

בעקבות הפרסום על השקת אמריקן אאוטלט מבית שופרסל, לפני מעל שנה (השקת הפרוייקט נדחתה מספר פעמים) שינסו מותניים גם במטה הניהול של רשת רמי לוי, ובקרוב צפוייה ההשקה של מיזם דומה מאוד לאמריקן אאוטלט מבית שופרסל – הוא המותג "רמי לוי פלוס", המאפשר גם הוא רכישה מקוונת של מגוון מוצרים, בתחומים דומים להפליא לאלה הצפויים להימצא באתר אמריקן אאוטלט. בניגוד למיזם של שופרסל, צוות רמי לוי פלוס מדברים על שילוח הרכישות דרך דואר ישראל – וכבר נרכשו במודיעין כ – 12,000 מ"ר לטובת הקמת מרכז לוגיסטי ומחסנים עבור החברה. ביחד עם זאת, מבטיחים בחברה, כי זמני השילוח יהיו קצרים מאלה שהתרגלנו אליהם, וכי המוצרים יגיעו אלינו בתוך עד שלושה ימי עסקים.

 

גם "טרמינל אקס" של פוקס, אתר מוצרי אופנה שמציע פריטים מגוונים רבים ומתחרה באתר "עדיקה" מבית "גולף", מציע פלטפורמת קניות פופולארית. האתר פועל מאז תחילת 2018, וזוכה לפופולאריות רבה.

 

שופרסל מול רמי לוי
שופרסל תתמודד גם מול רמי לוי – שמתכנן גם הוא להשתלב בתחום

 

אמזון נכנסה לישראל – והשוק רותח

במהלך שנת 2018 ביצעה חברת אמזון מספר שינויים, כולל הקמת מרכז לוגיסטי ומחסנים בישראל ופתיחת האפשרות לישראלים להירשם באתר אמזון כמנויי פריים, ואף כולל משלוח בחינם בקנייה מעל 75 דולרים. אין ספק שמדובר בטלטלה לשוק הקמעונאות בישראל, שנאלץ להתמודד עם אלטרנטיבה חדשה, במחירים מופחתים ועכשיו גם במשלוח מהיר וחינמי. אחת מנקודות החולשה של ענקיות הייבוא האישי דוגמת אמזון בישראל, היא ההסתמכות על שירותי הדואר המקומי – שירותים שעל פי דו"ח רשות ההגבלים זולים אולם לוקים בבעיות מובנות. הקמת שירותי רכישה המשוחררים מן התלות בשירותי דואר ישראל – עשויה להוות יתרון גדול לרוכשים, בנוסף – ריבוי האלטרנטיבות יאפשר תחרות בריאה, מחירים זולים יותר ושפע של הזדמנויות לרוכשים הישראלים, במדינה בה סך הרכישות המקוונות הופך אותנו למעצמה בתחום – עם מעל 15 מיליארדי שקלים, ומעל 52 מיליוני חבילות, שהגיעו לישראל במהלך שנת 2017.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme