השווי המטורף של לברון ג'יימס – ואיך הוא עשה את זה?

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
הדרך של לברון ג'יימס לתהילה ולכסף
שתף:

לברון ג'יימס נחשב לשחקן ה-NBA הטוב ביותר היום, ולאחד השחקנים הטובים ביותר אי פעם. ב-2014 הוא הצטרף לקליבלנד קאליברס, הוביל את הקבוצה לסדרת הגמר 4 פעמים וגם לזכייה ראשונה ב-2016. השנה הוא כבר עבר ללוס אנג'לס לייקרס, ואפשר בהחלט להניח שהשכר המטורף שחיכה לו שם עשה את העבודה: לברון צפוי לקבל 154 מיליון דולר במסגרת חוזה ל-4 שנים. אז מה השווי שלו כיום, אחרי הבכורה בלייקרס?

 

לברון ג'יימס שווה היום 440 מיליון דולר

על פי ההערכות, לברון ג'יימס שווה היום לא פחות מ-440 מיליון דולר, מה שהופך אותו לאתלט רווחי הרבה יותר מאשר כוכבים גדולים אחרים כמו טום בריידי (שחקן הפוטבול האמריקאי) או הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו. הוא עשה את זה בזכות הכדורסל והחסויות אבל גם בזכות כמה תפקידים קטנים בהוליווד. הסיפור שלו מתחיל כמובן בתחילת העשור הקודם, כשבחר לוותר על המשחק במסגרת המכללה, ובמקום – ניסה את מזלו ב-NBA. ב-2003 הוא חתם לראשונה עם הקאליברס על חוזה של כמעט 13 מיליון דולר ל-3 שנים ואופציה לשנה רביעית. האופציה מומשה בתום העונה הראשונה.

 

 

View this post on Instagram

 

For the culture! S/O my folks in the “305”. Always love forever! #LeBronWatch “South Beach”

A post shared by LeBron James (@kingjames) on

 

חוזה ע"ס 60 מיליון דולר

אם החוזה הראשון שלו הכניס לו 13 מיליון דולר, ב-2006 הוצעה הארכה להסכם עם הקאליברס, והפעם הסכום זינק ל-60 מיליון דולר. לברון נשאר במקום, כמובן, אבל למרות הביצועים הטובים שלו על המגרש הקבוצה לא הצליחה לזכות באליפות והוא השתוקק לצאת מהקבוצה. הוא עבר למיאמי במסגרת הסכם ל-6 שנים שהבטיח לו 110 מיליון דולר, וכאן גם זכה סופסוף בסדרת הגמר. הוא גם נבחר ל-MVP פעמיים ועל פי ההערכות הוא קיבל כ-64 מיליון דולר מדי שנה בתקופה שבה שיחק עם מיאמי.

 

2014: החזרה הביתה

ב-2014 לברון ג'יימס חזר הביתה. הוא ניצל את נקודת היציאה שלו מההסכם עם מיאמי וחתם על חוזה לשנתיים עם הקאליברס. החוזה הזה הכניס עוד 42.2 מיליון דולר לחשבון הבנק שלו, למרות שלברון התעקש שהחזרה הביתה נבעה מסיבה רגשית לחלוטין: הוא פשוט רצה להעניק לעיר שלו את הגביע. בדרך הוא פגש את המאמן הישראלי דייויד בלאט, וכבר ב-2014 הקבוצה חזרה לסדרת הגמר (אם כי ללא אליפות). ב-2015 הוא עזר לקבוצה להתאושש מפיגור 3-1 בסדרה לזכייה באליפות הראשונה בתולדות הקבוצה. דרך אגב, למרות שהשיג את המטרה שלו והביא את הגביע לעיר שלו, הוא חתם על חוזה נוסף ל-3 שנים, ועל 100 מיליון דולר.

 

 

המעבר ללייקרס והחסויות של לברון ג'יימס

בתחילת יולי 2018 התפרסמה הידיעה לפיה לברון חתם על הסכם ענק עם לוס אנג'לס לייקרס, וכאמור מדובר בהסכם שיכניס לחשבון שלו 154 מיליון דולר ב-4 שנים. הנתון הזה לא מפתיע לנוכח הביצועים וההישגים שלו, אבל אתם יכולים להיות בטוחים שלא רק החוזים השמנים ריפדו את חשבון הבנק המכובד שלו. בין השאר אפשר למנות את יצרנית הרכבים קיה, את ענקית המשקאות קוקה קולה וכן את דאנקן דונאטס. כמו כל ספורטאי גדול אחר הוא גם חתום על הסכם חסות עם מותג ספורט מוביל, במקרה שלו מדובר בנייקי עמה חתם ב-2003 על הסכם ל-7 שנים בסך 90 מיליון דולר. ב-2015 הוא כבר חתם על הסכם לכל החיים, והוא צפוי להכניס לו כמיליארד דולר לאורך השנים. זהו הסכם כמעט חסר תקדים, שכן רק שני ספורטאים אחרים נהנים ממנו: מייקל ג'ורדן וכריסטיאנו רונאלדו.

 

 

View this post on Instagram

 

Can’t even front, it’s just felt different! Goosebumps! #striveforgreatness🚀 #thekidfromakron👑

A post shared by LeBron James (@kingjames) on

 

לברון גם בהוליווד

הוא כמובן לא הספורטאי הראשון שעשה את זה, ובוודאי שלא הכדורסלן הראשון, אבל גם לברון התקרב להוליווד. הוא בדרך כלל משחק את עצמו בתפקידי אורח בסדרות כמו "הפמליה" וב-2015 הוא קיבל תפקיד משמעותי בסרט "אסון מהלך" עם איימי שומר. גם כאן הוא גילם את עצמו, אלא שבמקום להסתפק בהופעה קצרה כמו רוב הספורטאים – קיבל על עצמו תפקיד גדול יותר. חוץ מזה הוא גם צפוי לגלם את עצמו בסרט ההמשך של "ספייס ג'אם" שבו כיכב במקור מייקל ג'ורדן.

 

 

העסקים של לברון

לצד קריירת כדורסל מוצלחת מאוד, הסכמי חסות שמנים ותפקידים בהוליווד, לברון כבר מתכנן את היום שאחרי הפרישה. הוא ייסד חברת הפקות שעובדת על מספר פרויקטים בשיתוף עם וורנר, ב-2012 השקיע ברשת פיצריות וב-2017 נחשבה למסעדה עם הגידול המהיר ביותר בארה"ב. מצד שני, גם אם הוא מרוויח עשרות מיליוני דולרים מדי עונה, לברון ג'יימס יודע להחזיר לקהילה. מוקדם יותר השנה הוא פתח בית ספר לילדים בסיכון, כאשר בית הספר פועל גם בחופשת הקיץ כדי לסייע לילדים המתקשים בלימודים.

 

החיים הנוצצים של לברון

פעילויות צדקה הן בהחלט חשובות ומבורכות, אבל כמי שעבד קשה בשביל ההון המטורף שלו, לברון ג'יימס יודע גם ליהנות מהכסף. ביקור באחוזה הפרטית שלו באנגווילה עולה 75,000 דולר בשבוע ויש לו גם שני בתים נוספים בקליפורניה. נכס אחד נרכש תמורת 20 מיליון דולר ב-2015, והוא כולל 6 חדרי שינה ו-8 חדרי רחצה. שנתיים לאחר מכן רכש בית נוסף תמורת 23 מיליון דולר, עם 8 חדרי שינה ו-11 חדרי רחצה, וגם עם יקב פרטי וחדרי כושר. מאחר ושני הנכסים שלו בלוס אנג'לס, אולי עדיף לו להישאר עם הלייקרס. בכל זאת, אם יעבור לקבוצה אחרת יצטרך לרכוש בית נוסף.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme