שופרסל מתמודדת נגד אמזון עם אתר "אמריקן אאוטלטס"

יובל פוגל5 דקות קריאה
ייבוא אישי דרך שופרסל - משתלם?
שתף:

בעיצומה של המתנת הלקוח הישראלי לנחיתתה בישראל של ענקית המסחר המקוון אמזון, הודיעה לאחרונה שופרסל על השקת אתר אונליין חדש בשם "American Outlets", במסגרתו תציע מיליוני פריטים מיובאים מארה"ב. היכן עומדת הרשת מבחינת יכולת תפעול פלטפורמת האונליין? מה עתיד להציע האתר החדש? האם כדאי לרכוש דרכו? וכיצד מתכוונת הרשת להשתלט על שוק המסחר המקוון בישראל?

 

 

ענף משלוח המזון בישראל, ואיפה אנו ביחס לארה"ב?

ענף משלוח המזון הוא אחד התחומים הצומחים בישראל בשנים האחרונות ודומה כי בו תלוי וטמון עתיד רשתות השיווק. הרשת המובילה בתחום מכירות האונליין היא שופרסל, ובמחצית הראשונה לשנת 2018 הגיעו מכירותיה מפעילות זו עד לשיעור של כ-13.3% מתוך מחזור המכירות העסקי הכולל. אחריה צועדת במקום השני רמי לוי עם שיעור מכירות אונליין של כ-5.5% מתוך מחזור המכירות העסקי הכולל. על פני השטח, דומה כי לקהל הישראלי לוקח די הרבה זמן לאמץ טכנולוגיה זו. בארה"ב לעומת זאת, הפכה הפלטפורמה כבר מזמן לסטנדרט רכישה והוכיחה עצמה הן בהיבטי האיכות (בחירת המוצרים, התאמת המשלוח להזמנה ועוד), והן בהיבטי השירות (הגעת המשלוח ביום ביצוע ההזמנה ולעיתים אף בטווח זמן של כשעתיים).

 

שופרסל כבר מובילה במשלוחי מזון
בתחום משלוחי המזון שופרסל היא השחקנית המובילה

 

שופרסל אונליין: סיפור הצלחה

רשת שופרסל הוקמה בשנת 1958 ונחשבת לגדולה בישראל. תחת הרשת פועלות תת-רשתות מצליחות כדוגמת "שופרסל דיל", "שופרסל דיל אקסטרא", "יש בשכונה", "יש חסד" ועוד. נוסף על אלו, מפעילה החברה פלטפורמת חנות וירטואלית בשם שופרסל אונליין, המאפשרת ביצוע קניות ברשת או בטלפון. מדי שבוע עשרות אלפי לקוחות רוכשים באמצעות שופרסל אונליין מוצרי מזון, מוצרי פארם, מוצרי ניקיון ומוצרי צריכה אחרים. שופרסל אונליין זוכה להצלחה גדולה, ומאז החלה לפעול מציגה מדי שנה צמיחה ניכרת במכירות (הגיעו עד לסכום של כמיליארד שקלים).

 

יתרונות שופרסל אונליין ביחס לרכישה המסורתית הן חיסכון בזמן ההגעה לסניף ובזמן העמידה בתורים, אין צורך לסחוב המוצרים עד לבית ואין דרישה למינימום הזמנה (כחלק ממגמת הגדלת נתחי השוק שתתבהר בהמשך הכתבה). יחד עם זאת, עליכם לקחת בחשבון כי תידרשו לשלם דמי משלוח בסך 30 שקלים, וכי לא משנה מתי תבצעו את ההזמנה – המשלוח יגיע לביתכם רק בערב יום המחרת, ואף תאלצו להמתין לו במסגרת חלון זמן של 4 שעות. ללא ספק, בהיבט התפעולי יש לאן לשאוף ביחס לארה"ב.

 

 

שופרסל מתחרה באמזון וממהרת להשיק אתר ייבוא אישי מארה"ב

בלב הדיבורים על כניסתה הצפויה של אמזון לישראל ממהרת שופרסל להגיב, ופותחת בשיתוף פעולה עם חברת לב קרגו – סטארט אפ אמריקאי בבעלות ישראלי לשעבר – במסגרתו תשמש כמתווכת בעסקת ייבוא מוצרים מארה"ב. מודל ההכנסות של הרשת הוא גביית עמלות משתנות מחברת לב קרגו על בסיס קטגוריית מוצר. בכל הנוגע לגובהן של העמלות, סירבו בשופרסל לפרסם את הנתונים. שם האתר החדש הוא "American Outlets", והוא עתיד להציע כשני מיליון וחצי מוצרים, ביניהם מותגי אדידס, טומי הילפיגר, מוצרי לוריאל, ומותגי איפור, אופנה וחשמל אשר חלקם כלל לא נמכרים כיום בישראל.

 

כך נראה האתר החדש של שופרסל
אתר אמריקן אאוטלטס

 

מה כל כך אטרקטיבי? ומה חשוב לדעת בטרם הרכישה?

במטרה ליצור אטרקטיביות מתעתדים בשופרסל להציע פטור ממע"מ עבור עסקה שאינה עולה על 75 דולר, כמו גם פטור ממיסי קנייה בעסקה שאינה חוצה את רף 500 הדולר. בבואכם לשקול האם מדובר בעסקה משתלמת עבורכם, עליכם לקחת בחשבון כי תידרשו לשלם לכל הפחות 15 דולר בגין משלוח, וכי במקרה של תקלה יהיה עליכם לפנות ישירות אל מוקד השירות של החברה הנמצא בארה"ב. הסיבה לכך היא שהאחריות המשפטית היא של חברת לב קרגו האמריקאית, ואילו שופרסל היא רק הגורם המתווך בעסקה.

 

מבט לעתיד: שופרסל מסתערת על שוק המסחר המקוון

ואם אין זה מספיק, דעו כי בסוף דצמבר עתידה שופרסל להשיק אתר אונליין חדש אשר יותאם אישית למשתמש על בסיס היסטוריית רכישה והעדפות. מעבר לתחומי המזון והפארם, עתיד האתר להיכנס לתחום ה-Marketplace ולהציע מגוון מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ריהוט לבית ולגן ומוצרי נוי. זאת ועוד, במסגרת שיתוף פעולה עם חברת גוליבר, מתעתדת הרשת להציע חבילות נופש בארץ ובחו"ל במחירים משתלמים. האתר החדש עתיד להיכנס לשימוש בהדרגה ולהיטמע באופן סופי לקראת תום הרבעון הראשון לשנת 2019.

 

תחת הנחה כי השירות ישביע את רצון הלקוחות, דומה כי מדובר בקפיצת מדרגה של הרשת בכל הקשור לשירות ולהיצע הדיגיטליים. התפרסות הרשת על פני מגוון תחומים כמו מזון, פארם, אופנה, אלקטרוניקה ותיירות, מפזרת את סיכוניה העסקיים ועתידה להגדיל משמעותית את נתחי השוק שלה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme