המדריך המלא לתייר: כל מה שצריך לדעת על כל מדינה בעולם

מערכת4 דקות קריאה
לפני שתטוסו לכל יעד באשר הוא: המדריך המלא לתיירים
שתף:

החלטתם לגלות יעד חדש, כזה שעדיין לא ביקרתם בו ואין לכם באמת מושג מה מצפה לכם. על פניו מדובר בחופשה שיכולה להיות חלומית, אבל חשוב לזהות מראש לאן אתם נוסעים, מה צריך לארוז, האם נדרשת מכם ויזה ואפילו באיזה צד של הכביש אתם אמורים לנהוג. המדריך הזה יעשה לכם סדר בבלגן.

 

המדינות שדורשות ויזה מישראלים

יש מדינות רבות שאינן דורשות מישראלים אשרת כניסה, ביניהן אנגליה, צרפת, נורבגיה, הולנד, ניו זילנד, קולומביה, צ'ילה או רוסיה. עם זאת, ארה"ב היא בוודאי לא היחידה שמחייבת אשרת כניסה (תוכלו להגיש בקשה דרך שגרירות ארה"ב) והנה רשימת המדינות שאליהן תצטרכו ויזה:

 

איפה צריך ויזה?

 

בחלק מהמדינות תקבלו ויזה עם הכניסה (בשדה התעופה) לפרק זמן מוגבל.

 

שימו לב שיש גם מדינות אליהן אין כניסה לישראלים:

איחוד האמירויות, איראן, אלג’יריה, אפגניסטאן, בחריין, בנגלדש, ג׳יבוטי, הרשות הפלסטינית, כווית, לבנון, לוב, הנסיכויות הערביות המאוחדות, מלזיה, סודאן, סומליה, סוריה, סעודיה, עומאן, עיראק, ערב הסעודית, פקיסטאן, צ׳אד, קטאר, תימן

 

 

הזמנת טיסות אונליין

אחרי שבחרתם יעד וגם וידאתם שאין צורך בוויזה (או פעלתם לקבל אותה) הגיע הזמן לדאוג לטיסה. בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר מנועי חיפוש וחלופות זולות במקום סוכני הנסיעות הקלאסיים. הנה כמה קישורים לאתרים מרכזיים לאיתור טיסות: טרווליסט, SkyScanner, אליס, EasyGo, גוליבר, SmartAir, הדקה ה-90, איסתא.

 

אם אתם מזמינים טיסת לואו קוסט אתם בהחלט יכולים להוזיל את העלויות, אבל שימו לב שעל כל תוספת תשלמו לא מעט. התוספות הללו כוללות מזוודה, בחירת מושב או ארוחה, למשל. במקום, נסו לארוז תיק קטן יותר (אידאלי בוודאי כשטסים ליעד חם) והכינו מראש כריכים למהלך הטיסה. בנוסף בדקו מראש את חלוקת המושבים במטוס, לפחות אם תרצו להימנע מהמושב הגרוע ביותר בטיסה – באמצע, בין שני שכנים זרים שאתם לא ממש מכירים.

 

אם בכל זאת הזמנתם ארוחה, או כרטיס טיסה שממילא כולל ארוחה, הקפידו לעדכן מראש על כל מגבלה תזונתית. שומרי כשרות צריכים לבקש ארוחה כשרה במיוחד (למעט בטיסות אל על) ואם אתם צמחונים או רגישים לגלוטן, רצוי לעדכן את חברת התעופה מוקדם ככל האפשר.

 

מאיפה מזמינים טיסות?

 

מה לארוז לחופשה?

המזוודה שתעלה איתכם לטיסה יכולה לשקול בין 7 ל-12 ק"ג לכל היותר, בתלות בחברת התעופה. אם אתם מתכוונים להגיע עם טרולי או עם כל מזוודה אחרת, שימו לב גם למידות הרלוונטיות, שהן בדרך כלל 56 ס"מ X 35 ס"מ X 23 ס"מ (המידות משתנות לכאן או לכאן בהתאם לחברת התעופה).

 

מומלץ להקפיד על מזוודה קלה, גם כדי שיהיה לכם קל יותר להתנייד וגם כדי להימנע ממשקל יתר. רצוי להימנע מחפצים חדים שעלולים להחרים לכם בבדיקת כבודת היד, כדוגמת פצירה דמוית סכין או מספריים. אם קניתם אקדח צעצוע במתנה הוא עשוי להקשות עליכם בבידוק הביטחוני, והיו אף מקרים שבהם נוסעים תמימים ניסו להעלות סכיני חלה יוקרתיות שנועדו להימסר במתנה – אבל התבקשו לשלוח אותן בדואר או להשאיר אותן מאחור.

 

לטיסה עצמה כדאי לארוז אוכל, בין אם משום שבטיסת לואו קוסט לא תקבלו ארוחה, ובין אם משום שצפויה לכם טיסה ארוכה ואתם סובלים מרגישות לרכיבי מזון מסוימים. גם פריט לבוש נוסף (ומחמם) מומלץ לטיסות שבהן המזגן עובד במרץ.

 

המזוודה שתישלח לבטן המטוס, דרך אגב, אמורה לשקול עד 25 ק"ג. חריגה מהמשקל המותר תעלה לכם כסף.

 

 

באילו מדינות נוהגים בצד שמאל?

אחרי שתנחתו בשלום ביעד, יש סיכוי לא רע שתשכרו רכב. במקרה הזה חשוב לזכור שאמנם במדינות רבות נוהגים בצד ימין של הכביש, כמו אצלנו, אבל ממש לא בכולן. למעשה, ביעדים מרכזיים רבים מקובל לנהוג בצד שמאל, ואתם ממש לא רוצים לנהוג נגד כיוון התנועה. אז הנה המדינות שבהן נוהגים בצד שמאל:

 

איפה נוהגים בצד שמאל?

 

כמובן שלפני הנסיעה כדאי לבדוק גם האם נדרש רישיון נהיגה בינלאומי.

 

תחבורה ציבורית

ברוב היעדים יש לכם תחבורה ציבורית נוחה מאוד, ולרוב עדיף להסתפק ברכבות או בקווי האוטובוס ולוותר על מונית שתעלה לכם הרבה יותר. הנה כמה מהיעדים הנפוצים יותר:

פריז – מטרו: 300 תחנות, 16 קווים. הרכבות מגיעות מדי 2 דקות בשעות העומס, ובין 8 ל-10 דקות בשעות הרגועות יותר. מחיר הנסיעה: 1.9 אירו. מפה ולוחות זמנים כאן.

לונדון – הרכבת התחתית (underground): 270 תחנות, 11 קווים. הרכבות פועלות בד"כ בין 5 בבוקר לחצות ובתדירות נמוכה יותר בימי הראשון. מחיר הנסיעה: 2.4-2.9 פאונד, שימו לב שיש לרכוש אויסטר (כרטיס נטען). תכנון הנסיעה כאן.

ברלין – הרכבת התחתית (U-Bahn): 174 תחנות, 10 קווים. הרכבות פועלות בין 4 בבוקר ל-1 בלילה בימי חול ומדי 5-10 דקות. בסופי שבוע יש רכבות 24 שעות ביממה מדי 10-15 דקות. מחיר הנסיעה: 2.8 אירו. אתר הרכבת התחתית.

ניו יורק – הרכבת התחתית: 427 תחנות, 27 קווים. הרכבות פועלות 24 שעות ביממה, בשעות הלחץ מדי 2-5 דקות ובשעות הרגועות מדי 10 דקות. מחיר הנסיעה: 2.75 דולר. מפת הקווים ומידע נוסף כאן.

יעדים נוספים: ברצלונה, מלבורן, מוסקבה, טוקיו, בייג'ינג.

 

הרכבת התחתית בלונדון

 

אוכל ובילויים

לקחתם חופש מהעבודה, ארזתם מזוודה ויצאתם לנופש – מגיעה לכם גם ארוחה טובה, רצוי בפאב מקומי שיספק את החוויה, לא? מאחר וחשוב להגדיר מראש תקציב ייעודי גם לבילויים וארוחות, לפניכם העלות הממוצעת לארוחת ערב בברים המקומיים במדינות השונות. החישוב מתבסס על סקר שווקים של ארגון פיננסי בגרמניה, וגם אם בפועל (בתלות בהעדפות הקולינריות שלכם) תשלמו קצת יותר, הרשימה הזו בהחלט עוזרת להבין את המחירים הרלוונטיים, ולדעת אילו יעדים יקרים או זולים יותר מאחרים.

 

פחות מ-20 דולר: מנילה (פיליפינים), ג'קרטה (אינדונזיה), קואלה לומפור (מלזיה), ורשה (פולין).

20 עד 30 דולר: מומבאי (הודו), פראג (צ'כיה), ניו דלהי (הודו), איסטנבול (טורקיה), מקסיקו סיטי (מקסיקו), שנגחאי (סין)

30 עד 40 דולר: מוסקבה (רוסיה), סאו פאולו (ברזיל), ברלין (גרמניה), ליסבון (פורטוגל), אתונה (יוון)

40 עד 50 דולר: סידני (אוסטרליה), פרנקפורט (גרמניה), וינה (אוסטריה), ונקובר (קנדה), מילאנו (איטליה), מלבורן (אוסטרליה), שטוקהולם (שוודיה), שיקאגו (ארה"ב), דאבלין (אירלנד), לונדון (בריטניה), בוסטון (ארה"ב)

50 דולר ומעלה: טוקיו (יפן), פריז (צרפת), אוסלו (נורבגיה), ניו יורק (ארה"ב), אמסטרדם (הולנד), קופנהגן (דנמרק), ציריך (שוויץ).

 

ומה עם בירה, אתם שואלים? יש שפע של מקומות שבהם בירה מהחבית (חצי) תעלה לכם פחות מ-5 דולר. ברשימה הזו נכללות ערים כמו פראג, ורשה, איסטנבול, ברלין, בריסל, פרנקפורט, וינה ומוסקבה. בטוקיו ובאתונה תשלמו כ-5 דולר, וביעדים כמו מדריד, שיקאגו, סידני או מילאנו המחירים נעים בן 5 ל-7 דולר. בירה יקרה יותר תמצאו בדבלין, בפריז ובניו יורק. יש גם יעדים הרבה יותר יקרים: באוסלו מחירה של כוס בירה הוא כ-10 דולר, למשל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme