אלה 8 הדרכים הפשוטות ביותר להעלות את ערך הדירה – ולהרוויח עליה הרבה יותר

מערכת2 דקות קריאה
כך תעלו את ערך הדירה שלכם
שתף:

לפני שאתם מפרסמים מודעה למכירת הדירה, וגם לפני שאתם מציעים אותה להשכרה, אתם בטח רוצים להשיג את המחיר הגבוה ביותר שתוכלו. איך בדיוק מעלים את ערך הנכס? למומחים יש תשובות.

 

1 – היפטרו מהבלגן

אתם אולי משליכים את הדואר בכל פינה, אוספים עיתונים ישנים ועדיין לא מוצאים את הזמן לסדר את הצעצועים של הילדים, אבל את הקונים הפוטנציאליים זה לא מעניין. כדאי לזכור שמי שיגיע אל הדירה מנסה לדמיין את החיים שלו שם, ועם הבלגן ששורר כרגע במטבח או בסלון – זו משימה הרבה יותר מאתגרת. לכן ההצעה הראשונה של המומחים היא להשקיע קצת בסידור הבית.

 

ערך הדירה תלוי בסדר בבית
סדרו קצת את הבית והעלימו את הכלים

 

2 – נקו את הבית ביסודיות

גם המשימה השנייה שלכם קשורה בסדר ובניקיון, ויש סיבה טובה לכך. בית נקי נראה מרשים ומתוחזק הרבה יותר. בכלל הזה אנחנו מתייחסים לארונות, לחדרי המשחקים, לפינת העבודה וגם למטבח כמובן. אתם מוכרים את השטח כולו, כולל הריצוף, האמבטיות ומשטחי העבודה – וכדאי שהכול ייראה הכי טוב שאפשר.

 

 

3 – שדרגו את גופי התאורה

הטיפ הזה לא עומד לעלות לכם הרבה, ועם שינויים קטנים אתם יכולים להרוויח בזכותו לא מעט. עם גופי תאורה קצת יותר עדכניים אפשר לשדרג את מראה הסלון, את המטבח ולמעשה כל פינה בבית. זו דרך מעולה להשרות אווירה הרבה יותר נעימה בבית, להעניק לו מראה רך וחמים יותר, ובהתאם – לשדר קצת יותר יוקרה כמובן.

 

ערך הדירה והאור שלה
קצת אור ישנה את האווירה בבית

 

4 – רעננו את צבע הקירות

בלי לבצע שיפוצים גדולים ובלי לשבור קירות עדיין אפשר להעניק לדירה מראה חדש ומוקפד יותר. הדרך הפשוטה ביותר לעשות את זה היא באמצעות חידוש הצבע על הקירות. זכרו שגם אם הצהוב שעל הקיר בסלון היה פעם באופנה, היום הוא כנראה כבר קצת פחות צהוב – והרבה פחות מודרני. הלבן הקלאסי תמיד עובד, והצבעים הרכים יכניסו המון אור ואנרגיות לדירה.

 

5 – היפרדו מהשטיחים

השטיחים שלכם צוברים לא מעט חול ולכלוך, וגם אם נדמה לכם ששואב האבק עושה את המוטל עליו – סביר להניח שזה לא לגמרי מדויק. אם כן, לפני שאתם קובעים פגישות עם רוכשים פוטנציאליים או שוכרים רלוונטיים, גלגלו את השטיחים ונקו את הרצפה. אין סיבה לכסות את הריצוף עם בד כבד שלא רק צובר לכלוך, אלא גם מאבד מצבעו לאורך השנים.

 

6 – החליפו את האסלות

חדר האמבטיה הוא נושא רגיש עבור אנשים רבים, בעיקר משום שזה החדר שבו הניקיון חשוב יותר מכל. אם כן, זה בדיוק הזמן להחליף את מושב האסלה בדגם חדש ונקי יותר, ועל הדרך ודאו שגם הריצוף והמקלחת נראים במיטבם. האם הייתם רוצים לגור בדירה שבה האמבטיה נראית לא מתוחזקת?

 

מושב אסלה חדש
הגיע הזמן החליף את מושב האסלה, לא?

 

7 – הרושם מתחיל מחוץ לבית

אם אתם גרים בבית פרטי, כדאי לוודא שגם האזור החיצוני מסודר ומזמין, ובכלל זה נמנים גם השטחים הציבוריים. במילים אחרות, אם יש פסולת זרוקה בקרבת שביל הכניסה, קחו אחריות והעלימו אותה מהדרך. באופן דומה, אם אתם חיים במבנה משותף רצוי לוודא שחדר המדרגות והמעלית נקיים, ואם יש לכם נטייה להשאיר שקיות אשפה או קרטונים ליד הדלת – הגיע הזמן לפנות את האשפה.

 

 

בקיצור – הקפידו על הסדר והניקיון

כל הטיפים שהזכרנו כאן אפשר לרכז תחת כותרת אחת: סדר וניקיון. כשהדירה שלכם נראית מטופחת, וכשאתם נתפסים כמי שמתחזקים את הנכס בצורה טובה יותר, ערך הדירה עולה. זו ההזדמנות שלכם להשקיע תקציב מינימלי בשדרוגים הקטנים ולגלות שהמחיר שתוכלו לבקש גבוה יותר. בין אם אתם רוצים למכור או להשכיר, גם אתם צריכים קצת להשקיע. בטווח הארוך זה יכול רק להשתלם לכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme