חמש טעויות של עצמאים שעולות לכם ביוקר

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
5 טעויות של עצמאים
שתף:

רוב הטעויות הכלכליות שלנו משפיעות בעיקר עלינו. הבעיה היא שעבור עצמאים ובעלי עסקים, טעויות כאלה עשויות להיות יקרות במיוחד ועלולות להיות להן השלכות משמעותיות הרבה יותר. מחוסר עמידה בתשלום לספקים ועד לפגיעה בתזרים המזומנים שלכם ואף לפיטורי עובדים (אם יש לכם כמובן), יש לא מעט נזקים אפשריים מהם רצוי להימנע. אז גם אם נדמה לכם שהכול עובד והעסק מצליח, הנה כמה טעויות נפוצות של עצמאים שכדאי שתכירו.

 

1 – אתם לא מתייחסים לדירוג האשראי שלכם

דירוג האשראי הוא כבר לא סיפור חדש, ועדיין רבים מתעלמים מקיומו או בטוחים שטעות קטנה פה ושם כנראה איננה מורגשת. בפועל, עצמאים ובעלי עסקים קטנים צריכים לשים לב להתנהלות הכלכלית שלהם משום שלכל צעד יש השפעה ניכרת על הדירוג. לצורך הדוגמה, אם שילמתם את המע"מ באיחור, בהחלט ייתכן שהדירוג שלכם ייפגע, וכשתרצו לקחת הלוואה לרכישת ציוד לעסק, תגלו שאתם קצת בבעיה. תנאי ההלוואה שיוצעו לכם יהיו הרבה פחות אטרקטיביים, וזו נקודה חשובה בעיקר אם יש לכם חשבון בנק אחד לניהול העסק וההוצאות האישיות שלכם, משום שדירוג האשראי של האחד יושפע מהאחר.

 

דירוג אשראי
שימו לב לדירוג האשראי שלכם – הוא חשוב

 

2 – אתם מושכים הלוואות יקרות

באופן כללי, הלוואות הן לא דבר שלילי ובוודאי לא בכל הקשור לעסק שלכם, שזקוק למשאבים כדי שתוכלו להמשיך ולפתח מוצרים, להשקיע בשיווק ולקדם את העסק. עם זאת, יש גם הלוואות אחרות, יקרות וגם די מיותרות, כמו הלוואת הסטודנטים שאתם עדיין משלמים או ההלוואה ההיא שלקחתם בלי לבדוק את השוק ובלי להבין עד כמה הריבית שאתם משלמים גבוהה להחריד. במצב הזה הנזק כפול: אתם גם משלמים הרבה כסף על ההלוואות שלכם ואתם גם מתמודדים עם החזרים חודשיים לא מבוטלים. הפתרון? ערכו רשימת מלאי, למדו את ההלוואות הקיימות, בדקו איזו מהן אפשר לסגור ובמידת האפשר, בחנו האם ניתן לבצע מחזור הלוואות כדי לשפר את התנאים מצד אחד, ולצמצם את גובה ההחזר החודשי מצד שני.

 

 

3 – אין לכם חיסכון חירום

הנושא הזה חשוב מאוד לכל אדם באשר הוא, אבל במקרה של העצמאים מדובר בסוגיה חשובה במיוחד, ונדמה שהמשבר הנוכחי מוכיח את הנקודה הזו. יכול להיות שאתם מרוויחים מצוין ועומדים בכל ההתחייבויות שלכם, אולי אפילו יוצאים לחופשה בחו"ל מדי שנה ומתכננים לשפץ את הדירה. עם זאת, נגיף שמתפשט בעולם הוא דוגמה למצב שבו השוק נפגע ועסקים נסגרים תוך שהם משתוקקים לקבל סיוע מהמדינה, לא תמיד בהצלחה מרובה. תוכנית חיסכון המיועדת למצבי חירום מספקת שכבת הגנה מצוינת, ולא רק כשמדובר בווירוס שאין לו חיסון. גם טיפול רפואי בלתי צפוי יכול לנגוס בתקציב שלכם ללא כל הכנה מוקדמת, או נזק שייגרם לעסק, לסחורה או לציוד שלכם למשל.

 

טעויות של עצמאים
שימו קצת כסף בצד למצבי חירום

 

4 – אתם מתנהלים מחשבון בנק יחיד

ההתנהלות היומיומית שלכם וגם ההוצאות של העסק, כולן יוצאות מאותו חשבון בנק. על פניו זה הפתרון הפשוט אבל בפועל מדובר במהלך שעשוי ליצור לא מעט אתגרים וקשיים. כאשר חשבון אחד ויחיד משמש גם לצורך תשלום לספקים וגם לצורך תשלום הארנונה וחשבון המים בדירה, היכולת לשלוט בהוצאות ולפקח עליהן טוב יותר נפגעת. כדי לחסוך את כאב הראש הפרידו חשבונות ונהלו כל תקציב בנפרד. כך תדעו בדיוק כמה כסף נכנס לעסק ויוצא ממנו, ותנהלו את משק הבית שלכם מסכום קבוע וידוע מראש.

 

 

5 – אתם מחכים שיגבו מכם כסף

אתם ממש לא היחידים שמתעלמים מהמכתבים שמצטברים בתיבת הדואר או שוכחים לשלם את חשבון החשמל בזמן. הבעיה היא שגם אם אתם מחכים לרגע שבו תגיע התרעה שנייה או לשיחת הטלפון שבה ייגבה הכסף בתוספת ריבית, זה ממש לא אומר שלא תצטרכו לשלם. יתרה מכך, ההמתנה עשויה להוביל לריביות ולקנסות, לפגוע בדירוג האשראי שלכם ולעורר מתח וחרדה בכל פעם שהטלפון יצלצל. חסכו לעצמכם את המצבים הללו, בדקו אילו תשלומים ניתן לבצע באופן אוטומטי והיכנסו לחשבון הבנק שלכם מדי יום כדי לדעת מה שולם ומה עדיין לא טופל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme